Permalänk
Geeks
SweClockers

Xbox 360-tråden, del 2

Den gamla tråden innehöll över 10 000 inlägg och blev därmed helt omöjlig att använda. Här kör vi på i samma tema, fast i en ny tråd:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
Här kan ni sköta allt snack om Xbox 360.

Xbox 360 fakta
Xbox 360 är gjord för att kunna göras personlig, genom en uppsjö Xbox 360-tillbehör. Utöver en ständigt växande samling frontpaneler (rekommenderat pris: 199 kr), Xbox 360-kontroller (rekommenderat pris: 349 kr) och AV/HD-komponentkabeln (rekommenderat pris: 299 kr) finns en mängd tillbehör som tar nästa generationens spelande till sin spets:

Xbox 360 Console:
Konsolen har tre kraftfulla kärnor som ger 720p/1080i i output, kantutjämning (anti-aliasing) för snyggare 3-D grafik, 16:9-läge, fullt surroundljud och DVD-uppspelning.

Xbox Live Silver Membership:
Chatta med vänner, skicka och ta emot text- och röstmeddelanden. Via Xbox Live Marketplace kommer man åt demos, trailers och underhållande småspel från Xbox Live Arcade.

Xbox 360 Faceplate:
Den avtagbara frontpanelen levereras i utförandet ”chill” (vit), och kan lätt bytas mot andra skal som passar ägarens personlighet. (Rekommenderat pris: 199 kr).

Xbox 360 Hard Drive:
Hårddisken har 20GB utrymme och är löstagbar så att man kan lagra spel, musik, nedladdade trailers, banor, demos och material skapat av communityanvändare på Xbox Live Marketplace. (Rekommenderat pris: 995 kr).

Xbox 360 Memory Unit – 64 MB:
Minneskortet låter spelare spara och ta med sig spel, profiler och sparade spel, för att lätt komma åt dem, även när man inte är hemma. (Rekommenderat pris: 349 kr).

Xbox 360 Headset Headsetet:
låter spelare dra upp de taktiska riktlinjerna, eller reta sina motståndare under de hårda matcherna på Xbox Live. (Rekommenderat pris: 199 kr).

Xbox 360 Wireless Controller Controller:
Handkontrollen är trådlös, har hög precision och är lätt att använda. Med kontrollens ”Xbox Guide Button” kan man lätt komma åt digitala filmer, spel och musik som lagrats på hårddisken. Räckvidden är ca 9 meter och batteritiden är upp till 40 timmar med två AA-batterier. (Rekommenderat pris: 449 kr).

Xbox 360 Controller:
Den sladdförsedda kontrollen kommer med en förlängd kabel på 2,7 m och en bekväm, ergonomisk design. (Rekommenderat pris: 349 kr).

Xbox 360 Wireless Networking Adapter:
Chatta med vänner, spela spel på Xbox Live, streama filmer och musik till Xbox 360 från Windows Media Center PC, allt helt befriat från trassliga sladdar. (Rekommenderat pris: 799 kr).

Xbox 360 Media Remote (bonus):
Medföljer under en begränsad tidsperiod. Med en och samma fjärrkontroll kan man spela DVD-skivor, filmer, musik, styra tv:n samt sköta alla funktioner för Windows XP Media Center Edition 2005.

Xbox 360 Universal Media Remote:
Med en och samma fjärrkontroll kan man spela DVD-skivor, filmer, musik, styra TV:n samt sköta alla funktioner i Windows XP Media Center. Kontrollen säljs som tillbehör. (Rekommenderat pris: 299 kr)

Xbox 360 Play and Charge Kit:
Laddkitet ger din Xbox 360 Wireless Controller ger obegränsad speltid. När batteriet börjar ta slut ges en varning, så man enkelt kan ansluta Play and Chargekabeln för att ostört spela vidare. (Rekommenderat pris: 299 kr).

Xbox 360 Rechargeable Battery Pack:
Batteripacket ger upp till 30 timmars trådlöst spelande. (Rekommenderat pris: 199 kr). Xbox 360 Component HD-AV Cable Kabeln kopplar samman spelare med Xbox 360s spel- och grafikvärld antingen genom Hi-Definition- eller standardkoppling. (Rekommenderat pris: 299 kr).

Xbox 360 Standard AV Cable:
Kabeln kopplar samman spelare med Xbox 360s spel- och grafikvärld med standardkoppling. (Rekommenderat pris: 249 kr).

Xbox 360 VGA HD AV Cable:
Upplev HD-spelande på plasma-, LCD- eller datorskärmar. Kabeln ger såväl optimal bild- som ljudsignal. (Rekommenderat pris: 299 kr).

Om Xbox 360
Xbox 360 är det mest kraftfulla TV-spels- och underhållningssystemet, med de bästa spelen, nästa generation av Xbox Live och unika digitala underhållningsupplevelser som kretsar kring spelaren. Systemet kommer att lanseras till jul i Europa, Japan, och Nordamerika. Därefter kommer det till Australien, Colombia, Hong Kong, Korea, Mexico, Nya Zeeland, Singapore och Taiwan under 2006.

Vad tror ni om Xbox-360?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Re: Xbox 360-tråden, del 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
10 000 inlägg och blev därmed helt omöjlig att använda.

av ren nyfikenhet ..hur, vad, varför, är det en 1999-pryl i sidstrukturen?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Geeks
SweClockers

Re: Re: Xbox 360-tråden, del 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
av ren nyfikenhet ..hur, vad, varför, är det en 1999-pryl i sidstrukturen?

Dels blir det ofta så att fler parallella diskussioner pågår samtidigt och gör tråden svår att hänga med i för nykomligar. Ett annat litet skäl är att det är svårt för oss moderatorer att hålla koll på och hantera gigantiska trådar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för zone på era gamertags och varför? vad ska man ta? Jag ligger i pro atm, vad är den stora skillnaden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Vad kör ni för zone på era gamertags och varför? vad ska man ta? Jag ligger i pro atm, vad är den stora skillnaden?

Ingen, det är väll mer vad du ser dig själv som. Kör ochså på Pro. Spelar ingen roll vad man är.

Permalänk
Medlem

Du matchas ju mer till folk som har samma gamerzone när du kör online, iallfall på de spel som stödjer funktionen. Kör själv recreation, alltsomoftast slappare människor där än i Underground och Pro.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Du matchas ju mer till folk som har samma gamerzone när du kör online, iallfall på de spel som stödjer funktionen. Kör själv recreation, alltsomoftast slappare människor där än i Underground och Pro.

Precis, jag gör som du. Tror ganska stark att de flesta störiga 12åringarna har valt "pro" eller "underground" för det är "ballt", och jag slipper dem gärna så gått det går:).

Permalänk
Medlem

haha lite gammalt skriveri du saxat ifrån

Om Xbox 360
Xbox 360 är det mest kraftfulla TV-spels- och underhållningssystemet, med de bästa spelen, nästa generation av Xbox Live och unika digitala underhållningsupplevelser som kretsar kring spelaren. Systemet kommer att lanseras till jul i Europa, Japan, och Nordamerika. Därefter kommer det till Australien, Colombia, Hong Kong, Korea, Mexico, Nya Zeeland, Singapore och Taiwan under 2006.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Precis, jag gör som du. Tror ganska stark att de flesta störiga 12åringarna har valt "pro" eller "underground" för det är "ballt", och jag slipper dem gärna så gått det går:).

Valt recreation av samma anledning, slippa 12åringar som väljer pro och underground för de är så coolt.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Lost planet i multiplayer är fasen riktigt roligt, men någon som vet hur man undviker buggen där man ej ser motståndarna?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag valde recreation för tyckte det passade mig bäst.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Så trevligt, nu dog min andra 360 när 3 minuter in i Lost Planet. Nåväll, bara hoppas att det går likasnabbt som det gjorde förra gången.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Låt oss inviga den nya tråden med massa bilder!

Först en härligt inbjudande (;)) Alan Wake bild:

Därefter lite Half-Life 2: Episode 2 bilder:

Sist lite bilder från Portal (troligen från PC-versionen dock):

Enjoy!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Köpte en Xbox 360 begagnat för några veckor sen. Kollade alla skivor och inte den minsta repa. Kommer hem och har lirat ganska mycket. Och nu är det repor på alla de 3 spelen som jag fick med. Och alltid på samma del av skivan, en liten bit ifrån kanten. Boxen står plant och helt öppet så jag tror inte det kan vara överhettning alltså vet jag inte hur skivorna repats.

Så man måste visst springa iväg till elgiganten och bråka. Jippi
Och det riktigt roliga är ju att repan på Splinter Cell skivan ligger precis innan sista banan som jag precis kom till..

Visa signatur

-_

Permalänk
Avstängd

Du är inte precis den första som råkat ut för en 360 som repar sönder skivorna, gå in och lämna tillbaka den bums imo / ring microsoft.
Inte precis kul om den sabbar alla dina spel som kostar en hel del liksom.

Permalänk
Medlem

Rayman Raving Rabbids

Citat:

Styr kaniner med Xbox Live Vision?
Om ungefär två veckor är det premiär för Rayman Raving Rabbids till Xbox 360 och nu har Ubisoft skickat ut lite konceptbilder. En av dem är speciellt spännande eftersom en av de milt sagt galna kaninerna håller i en Xbox Live Vision-kamera, vilket sannolikt bör tolkas som att något eller några av minispelen i spelet spelas med den. Med tanke på vilka underhållande minispel Ubisoft kunde få till med hjälp av Wii-kontrollen, ska det bli intressant att se vad de kan göra med en kamera.

Källa: http://www.gamereactor.se/nyheter/9708/Rayman+Raving+Rabbids/

Detta verkar mycket intressant. Alltid roligt med lite annorlunda spelsätt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag har aldrig fått den buggen? Vad händer?

Om vi är 16 pers så ser jag 1 motståndare kanske och 4 i mitt eget land medans de ser verkligen alla.

Riktigt frustrerande

Permalänk
Medlem

Låter kul:D

Vad är Portal för spel? Vad går det ut på, se konstigt ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Låter kul:D

Vad är Portal för spel? Vad går det ut på, se konstigt ut.

Hjärngymnastik när det är som bäst.

Man ska försöka ta sig genom hinderbanor med hjälp av ett vapen som öppnar portaler. Med dessa portaler ska du försöka lista ut hur du ska komma vidare i banan. Verkar skitkul.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Du är inte precis den första som råkat ut för en 360 som repar sönder skivorna, gå in och lämna tillbaka den bums imo / ring microsoft.
Inte precis kul om den sabbar alla dina spel som kostar en hel del liksom.

Kan man få en repad skiva ersatt på ngt sätt?

Permalänk
Medlem

Kanske redan postat i förra tråden, orkar inte leta, men lite bilder från Halo 3 kan ju inte skada på första sidan i den nya tråden :

http://www.n4g.com/M/8/Images//24000/24754_med.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//24000/24755_med.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//24000/24758_med.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//24000/24759_med.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//24000/24760_med.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//24000/24761_med.jpg

MULTIPLAYER BETA'S GRAPHICS.

http://www.n4g.com/News-24753.aspx

  • HUD is rounded (like Metroid Prime) so that's better.

  • HUD in general look nicer.

  • Reticles are smaller which makes it more accurate and will affect gameplay.

  • Graphics look good enough to me.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tack Fredag! Såg någon video som screenshotsen verkar vara tagna ifrån. Men den videon var värdelös, såg knappt något.

Permalänk
Medlem

De fotona är väl rätt så gamla nu?
Men ack, ge mig Halo 3, ska bli förbannat kul... Dock så nöjer jag mig med Lost Planet i MP, riktigt roligt!

Permalänk

"Xbox 360 Console:
Konsolen har tre kraftfulla kärnor som ger 720p/1080i i output, kantutjämning (anti-aliasing) för snyggare 3-D grafik, 16:9-läge, fullt surroundljud och DVD-uppspelning. "

Detta är väl felaktigt?! Ska ju komma 1080p spel till 360:n

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beliavski
"Xbox 360 Console:
Konsolen har tre kraftfulla kärnor som ger 720p/1080i i output, kantutjämning (anti-aliasing) för snyggare 3-D grafik, 16:9-läge, fullt surroundljud och DVD-uppspelning. "

Detta är väl felaktigt?! Ska ju komma 1080p spel till 360:n

Förmodligen är de baserat på en äldre text innan höstens uppdatering.

Permalänk
Medlem

Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows i lager hos Play-asia.com

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-df-49-en-70-1ui3.html

Och Battlestations: Midway är ochså i lager på samma ställe, regions fritt.
Bestälde nyss själv.

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-47-fly-70-1gk9.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
/../Och Battlestations: Midway är ochså i lager på samma ställe, regions fritt.
Bestälde nyss själv.

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-47-fly-70-1gk9.html

Berätta gärna hur det gick sen när du fått spelet. Tull/avgifter? Hur lång tid tog det etc. Har funderat på att beställa där flera gånger men det har alltid slutat med att jag köpt från någon svensk butik istället...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Berätta gärna hur det gick sen när du fått spelet. Tull/avgifter? Hur lång tid tog det etc. Har funderat på att beställa där flera gånger men det har alltid slutat med att jag köpt från någon svensk butik istället...

Dom gånger jag har handlat där innan har det inte varigt några problem.

Beställer du Flyg ekonomi påse/låda tar det ca 2 veckor och nästan ingen risk för tull. Beställer du med Ups eller liknade så tar det ca 3-5 dagar och tull tillkommer oftast. Porto/frakt ligger nästan alltid under 150kr. Beroende på vilket sätt du väljer.

För övrigt är butiken kanon, snabba svar på mail, bra support ovh äkligt bra priser. Dock är det inte jätte skoj att vänta i 2 veckor. Om man nu tar det billigaste sättet.

Permalänk
Medlem

@ Dvärgen
Tack för infon. Kanske ska ta och våga beställa där någon gång...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.