Lite frågor om PS3 och DVD

Permalänk
Medlem

Lite frågor om PS3 och DVD

Slå mig inte nu om det finns skrivet nånstans. Orkar inte leta igenom 100 sidor tråd efter det jag undrar över.

Många av dagens nya DVD-spelare klarar av att skala upp bilden på vanlig DVD till 720p. Detta är för mig ett krav när jag ska köpa en ny DVD-spelare, som jag kommer att göra ganska snart. Frågan är om jag ska satsa på en PS3:a istället, då den ju faktiskt har stöd för massa mycket mer... som spel t.ex. :D.

Jag vill dock ha en spelare som kan skala upp bilden till 720p, samt att den ska vara regionsfri. Någon som vet hur det kommer att vara med detta? Ja just det... progressive scan är bra. Men det lär den väl ska ha.

EDIT

När jag ändå är igång och frågar... Någon som vet om PS3:an kommer åt Windows shares? T.ex en folder med mp3:or eller divX filmer?

/EDIT

Permalänk
Medlem

ja ja och ja...

är du villig att köra linux så kommer du garanterat kunna få alltihopa

mjukvaruuppskalning av dvd
windowsshares via samba
och sist divx-filmer med ppc-anpassade filter

mp3or och ngt filmformat har du stöd för direkt i ps-gränssnittet dock inte från windows-share

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Avstängd

och nej, inte regionsfri än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^QuikSilver^
ja ja och ja...

är du villig att köra linux så kommer du garanterat kunna få alltihopa

mjukvaruuppskalning av dvd
windowsshares via samba
och sist divx-filmer med ppc-anpassade filter

mp3or och ngt filmformat har du stöd för direkt i ps-gränssnittet dock inte från windows-share

Att man kan köra t.ex Linux på den har jag läst, och det verkar ju klart najs. Men när du kör linux på den, kan du då lira spelen på den? Ligger det separat på nått sätt, eller får man installera om så fort man ska spela?

Permalänk
Medlem

man behöver inte installera om nånting när man ska spela. man väljer vid boot om man skall köra igång linux eller ps3s inbyggda os. Man höll in nån knapp eller hur det var, hursomhelst ska man inte behöva installera om nånting