OCZ lanserar gamermus

Permalänk
Melding Plague

OCZ lanserar gamermus

Tillverkaren OCZ har nyligen försökt äntra fler marknader än just minnesmarknaden. Nyligen presenterade de exempelvis sitt första grafikkort. Men det är inte det enda, då de har lanserat en gamermus som stödjer en upplösning upp till 2500 dpi.

Läs nyheten: OCZ lanserar gamermus

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De expanderar på bra. Hoppas de gör kvalitativa produkter också bara. Deras processorkylare var ju inte mycket att hänga i granen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Ser ut som en A4Tech mus tycker jag :S

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

kimplan: du är inte ensam om den åsikten!

Permalänk
Medlem

Hmmm... Näh, byter inte ut G5:an.

Test på swec vore på sin plats. Glädjande att OCZ kör på som de gör. Konkurens FTW!

Permalänk
Medlem

Det är ju en A4tech helt klart och deras gamingmöss är supersköna men dom har en stor nackdel och det är att mössen är låsta till 125hz. (Går ej att fixa med usbpatch) Motsvarande a4tech mus kostar ca 260:- så denna borde bli ganska billig om de nu inte försöker lura oss.

Edit: http://www.webhallen.com/prod.php?id=70084
yeah!

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Permalänk
Medlem

OMG A4tech for the WIN

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem

Anser inte många gamers att "Triple Threat" knappen är fusk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aKuBaBu
Anser inte många gamers att "Triple Threat" knappen är fusk?

nej iaf inte i Cs för den skjuter inte snabbare :S man kan sjuta snabbare med fingret

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Medlem

visst ser det ut som a4tech's möss som många har sagt
Tycker det är jävligt kasst av så stora företag att inte hitta på
eget

men visst windows snodde soptunnan från mac och de tog den säkert från någon annan

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tacka vet ja Logitech

Permalänk
Medlem

exakt som a4tech med andra färger

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Avstängd

Börjar likna ungefär samma tävling som TFT skärmarna hade, mest dpi är bäst, fast TFT skärmarna hade minst ms är bäst. Jag tycker att min Logitec MX510 mus duger mer än väl

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

G5 forever. men den här ser ganska fin ut

Permalänk
Medlem

Satan vad ruttet, ser exakt ut som min 4Tech X7

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MjoO
Satan vad ruttet, ser exakt ut som min 4Tech X7

Oj suprise! :S

Läst ovan i tråden??

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Väldigt ful med den där blåa färgen (eller är det fel på min skärm?).
Synd att den der ut exakt som A4tech's möss.

Permalänk

där sjönk OCZ i mina ögon. dom har iof sjunkit i mitt ansende över en löngre period men där gick dom i botten.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Är väll troligast att det är A4Tech som tillverkar musen åt OCZ. Är väll inget direkt fel med det?

Permalänk

Klart man kan säga att de kopierar x7:an, men är den bättre (kan ändra från 125) så gynnar det ju oss konsumenter. Kan inte säga att jag tycker att det gör något i alla fall, det är ju inte direkt som just denna typ av möss är supermånga. Förstår mig dock inte på dps-racet, som många innan också påpekat.

Undrar om knapparna är programerbara?

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tacka vet ja Logitech

Jepp, och denna OCZ ser ut som min MX 400...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Köp INTE en laser mus.
Tekniken är inte på långa vägar lika förfinad som till dom optiska.
Benchmark på de flesta mössen, laser presterar kass, särskilt om du är en lowsens spelare och blir tvungen att flytta musen långt och snabbt.
Tror inte att OCZ kör med bättre teknik än alla andra laser möss, så undvik.
DPI är inte det viktigaste, stabilitet och möjlighet till hög hz är det däremot.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

är det ingen som tycker den ser ut som a4tech:s x7-serie?

hoppas att det inte är nån som har sagt det redan eftersom det skulle få mig att framstå som en idiot.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

OCZ musen ser riktigt billig ut.. får mig att tänka på dessa promotionprylar man får gratis eller för en liten peng.
http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1633

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Köp INTE en laser mus.
Tekniken är inte på långa vägar lika förfinad som till dom optiska.
Benchmark på de flesta mössen, laser presterar kass, särskilt om du är en lowsens spelare och blir tvungen att flytta musen långt och snabbt.
Tror inte att OCZ kör med bättre teknik än alla andra laser möss, så undvik.
DPI är inte det viktigaste, stabilitet och möjlighet till hög hz är det däremot.

håller inte med. G5an tror jag är den mäst stabilaste än dom bästa optisk. har haft mååånga olika möss genom mina år.

G5 + Qpad <3 !

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
håller inte med. G5an tror jag är den mäst stabilaste än dom bästa optisk. har haft mååånga olika möss genom mina år.

G5 + Qpad <3 !

Håller inte med?
Det behöver du inte göra, just ditt exemplar kanske är fel coh fungerar till skillnad från andras^^ men jag vet att många lowsens spelare har bekymmer i snabba rörelser.
Då snackar jag om 40+cm för att göra 360.
Den pallar inte trycket, tro mig, läste du rescensionen jag länka till?
Min G5 var trevlig och skön när den inte läste fel, men när den gjorde det pga av snabba musrörelser..inte kul, därför gick jag tillbaka till min MX518 och Diamondback.
Förövrigt sitter jag på Qpad och behöver flytta musen ca45cm för att snurra 360grader i fsp spel.
Du kanske lirar med highsens, då fungerar den säket bättre eftersom du inte behöver flytta musen så mkt så fort??

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Håller inte med?
Det behöver du inte göra, just ditt exemplar kanske är fel coh fungerar till skillnad från andras^^ men jag vet att många lowsens spelare har bekymmer i snabba rörelser.
Då snackar jag om 40+cm för att göra 360.
Den pallar inte trycket, tro mig, läste du rescensionen jag länka till?
Min G5 var trevlig och skön när den inte läste fel, men när den gjorde det pga av snabba musrörelser..inte kul, därför gick jag tillbaka till min MX518 och Diamondback.
Förövrigt sitter jag på Qpad och behöver flytta musen ca45cm för att snurra 360grader i fsp spel.
Du kanske lirar med highsens, då fungerar den säket bättre eftersom du inte behöver flytta musen så mkt så fort??

Har absulut inga probs me min G5 men gillar inte musen i sig ska gå tillbaks till RAZOR som det går att använda till att spela me. G5 e för att arbeta med och vara formad efter handen för att sitta mycket vi datorn men Razor för att spela med enligt mig

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

nja.. beror på vilken sens man har som nämnts tidigare. Ingen lasermus duger iaf för mina musrörelser. Annars tycker jag lasermöss svarar snabbt och man har bra kontakt i spelet förutom då man drar dem för fort.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Razer copperhead ftw!