Vänsterhänt och Twilight Princess?

Permalänk
Medlem

Vänsterhänt och Twilight Princess?

Fan, jag är vänsterhänt och såg att Link tydligen har blivit högerhänt i Wii-versionen >:-(

Är det någon av er därute som är lefty och kan rapportera?

Dessutom slog det mig att det naturliga från n64 och GC är ju att ha "Nunchuck-delen" i vänster hand. Men det naturliga är ju också att använda vänstern till svingandet.

Helt snurrigt men hur fan känns det att hela ens universum blir kalops?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

kontrollen är ju helt symmetrisk så jag ser inte vad roll det skulle spela. hursomhelst så är det inte sån precision i svärdsvingandet att det skull påverka en liten offset ändå.

fast jag har iof bara GC-versionen att utgå från..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
kontrollen är ju helt symmetrisk så jag ser inte vad roll det skulle spela. hursomhelst så är det inte sån precision i svärdsvingandet att det skull påverka en liten offset ändå.

fast jag har iof bara GC-versionen att utgå från..

En till fråga riktad till dig då. Är GC-versionen värd?

Jag har ju ett GC och kasst med pengar just nu, så kan man ju köpa Wii+Zelda bundlen när den kommer så har man båda, spegelvända

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Avstängd

dissa wii för nu, det enda bra spel som finns ute nu till det är zelda, allt annat suger ganska så hårt, och själv ligger mitt wii nerpackiterat i sin orginalkartong med zelda, som jag varvade för snabbt ( 2 veckor ), vänta på bättre titlar, om nån bjuder över 4000 kr så säljer jag det hellre...

Permalänk
Medlem

Link svingar svärdet åt höger oavsett viket håll man svingar Wiimoten så spelmässigt har det ingen betydelse vilken hand du använder.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Hört att många faktiskt föredrar GC versionen framför Wii versionen.
Så här skrev de exempelvis i Super Play: THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS (GC) -Zelda som vi är vana att spela det. Skönare kontroll än Wii versionen.

Visst smaksak ville vara påpeka att wii versionen inte möjligtvis är överlägsen GC versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Hört att många faktiskt föredrar GC versionen framför Wii versionen.
Så här skrev de exempelvis i Super Play: THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS (GC) -Zelda som vi är vana att spela det. Skönare kontroll än Wii versionen.

Visst smaksak ville vara påpeka att wii versionen inte möjligtvis är överlägsen GC versionen.

Tack för alla svar allihop! Jag väntar med att köpa Wii tills en Zelda-bundle finns, i sommar eller höst, det är ändå Zelda jag vill åt i första hand.

Jag var rädd att "förstöra" spelet genom att först spela det på GC, men i och med att HELA spelet är spegelvänt så känns det bara kul att ha båda versionerna sedan, och jag tror inte att man lider av att ha spelat det en gång Det blir som spegelvända banor i ett bilspel, en helt ny upplevelse!

GC-versionen kommer hem idag så jag lär ju rapportera hur det gick!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
En till fråga riktad till dig då. Är GC-versionen värd?

Jag har ju ett GC och kasst med pengar just nu, så kan man ju köpa Wii+Zelda bundlen när den kommer så har man båda, spegelvända

ja och nej, det beror lite på. eftersom jag tycker viftkontrollen verkar både jobbig och oprecis så är GC klart att föredra ur den synvinkeln. sen skulle jag inte få för mig att köpa en Wii ens om det kom fler vettiga spel förren miljöbovarna på Nintendo får in i skallen att laddbara kontroller faktiskt är en smart ide..

nackdelen är dock att GC inte stödjer riktig 16:9 så har man HD-skärm blir det antingen en liten ruta eller beskärd bild.. (Wii-version har 16:9) dessutom blir spelet exeptionellt fult på min skärm. funderar nästan på släpa fram gammel-TVn och se om det funkar bättre.

annars är det ett fint spel oavsett vilket du väljer.

/ ojdå, lite sent kanske.. nå, du valde nog "rätt" iaf.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ja och nej, det beror lite på. eftersom jag tycker viftkontrollen verkar både jobbig och oprecis så är GC klart att föredra ur den synvinkeln. sen skulle jag inte få för mig att köpa en Wii ens om det kom fler vettiga spel förren miljöbovarna på Nintendo får in i skallen att laddbara kontroller faktiskt är en smart ide..

nackdelen är dock att GC inte stödjer riktig 16:9 så har man HD-skärm blir det antingen en liten ruta eller beskärd bild.. (Wii-version har 16:9) dessutom blir spelet exeptionellt fult på min skärm. funderar nästan på släpa fram gammel-TVn och se om det funkar bättre.

annars är det ett fint spel oavsett vilket du väljer.

/ ojdå, lite sent kanske.. nå, du valde nog "rätt" iaf.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=68166

är väll en laddare till wii?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
http://www.webhallen.com/prod.php?id=68166

är väll en laddare till wii?

sedär, dubbel tom.

detta borde dock Nintendo fixat själva tycker man.. har iof sett ett koncept på en som ser ut som dockstationen till en iPod så det kanske kommer det med.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
dissa wii för nu, det enda bra spel som finns ute nu till det är zelda, allt annat suger ganska så hårt, och själv ligger mitt wii nerpackiterat i sin orginalkartong med zelda, som jag varvade för snabbt ( 2 veckor ), vänta på bättre titlar, om nån bjuder över 4000 kr så säljer jag det hellre...

Du har uppenbarligen inte gett många spel en chans
Excite Truck t.ex. (som jag förvisso inte har spelat än) verkar ju vara ganska bra. Kanske inget riktigt singleplayerspel som Zelda, men man har ju kompisar att spela mot också

Sen det nya Sonic som snart kommer verkar också riktigt bra. Jag vet, finns nästan inga bra 3D Sonic spel, men detta verkar vara vändpunkten

Och Red Steel får vi inte glömma. Må vara buggigt och halvfärdigt, men det är något med det som gör att jag måste spela vidare ^_^'

Angående Zelda så är det som föregående berättar. Spelar nog ingen roll mer än att det kommer se lite konstigt ut kanske.

Ska du köpa ett Wii så tycker jag att man ska se till att ha wlan, eller iaf skaffa den där USB LAN adaptern så man kan koppla upp sig.
Tycker man hade missat en jäkla massa om man inte gör det. Internet Channel, Everybody Votes channel, Virtual Console, firmware uppgraderingar etc.
Nintendo har sagt att nya kanaler kommer komma med jämna mellanrum och det vill man ju inte missa

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Har kört 7-8 timmar nu, och jag kan bara säga; fy fan vad nöjd jag är!

Riktigt värt, jag funderar inte ens på att det skulle kunna finnnas bättre kontroller, det är det mest trollbindande spelet sedan OOT!

*Spoilervarning*

Att vara varg är riktigt, riktigt bra gjort, inte alls krystat, jag njuter verkligen av att vara varg. Och att man äntligen kan fiska vart som helst! (antar jag iaf, har bara fiskat i floden vid start)

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Yep, att vara varg är riktigt välgjort. Mycket bra jobb av Nintendo. Men det finns en sak med det som är lite halvkass, men det vill jag inte berätta för dig för det kan vara lite spoileraktigt
Och ja, man kan fiska överallt. Sen finns det även ett fiskeställe där man sitter i en båt och fiskar. Kontrollerna där inne är mycket verkligare. Man måste t.ex. "skruva" med nunchucken för att dra in flötet osv.
Hoppas du blir nöjd med Zelda. Jag vet att jag blev det iaf

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
eftersom jag tycker viftkontrollen verkar både jobbig och oprecis så är GC klart att föredra ur den synvinkeln.

Nu har jag inte provat GC-versionen men jag kan hålla med om att Wii-moten är lite oprecis. När det hoppar fram fiender sitter jag i soffan och viftar som en tok åt alla håll men på nåt sätt lyckas jag döda fienderna snabbt.
Jag har klarat första stora bossen och har inte dött en enda gång iaf trots att det är ett helt nytt sätt att spela.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Så, nu är det avklarat! *Spoilers nedan*

+Snyggt
+Ocarina-känsla
+Vargdelen
+Midna(kontra navibiatch)
+De assnygga shadow-coatsen
+Känslan
+Massa annat

-För kort
-För få sidouppdrag
-Fisket skulle ha varit bättre(vintster?)
-Vart var tvåhandssvärdet och mirrorskölden
-För kort

Jag ville fan inte att spelet skulle ta slut, så jävla bra, det var värt all väntan!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Skäms lite över att jag inte testat Twilight Princess än, iofs så har jag varken Wii eller GC. Ska man inhandla begagnat GC eller vänta på Zelda bundle till Wii?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Skäms lite över att jag inte testat Twilight Princess än, iofs så har jag varken Wii eller GC. Ska man inhandla begagnat GC eller vänta på Zelda bundle till Wii?

Jag körde på GC-varianten. Har du spelat Ocarina of time känner du igen dig.

Jag väntar också på Zelda-bundle till Wii, men jag tyckte det var värt att spela igenom GC-versionen först eftersom att det är spegelvänt.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Jag körde på GC-varianten. Har du spelat Ocarina of time känner du igen dig.

Jag väntar också på Zelda-bundle till Wii, men jag tyckte det var värt att spela igenom GC-versionen först eftersom att det är spegelvänt.

Spegelvänt? Förklara

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Spegelvänt? Förklara

ja skillnaden på gc å wii versionen är att på wii versionen är det spegelvänt jämfört med gc versionen...tex link är högerhänt på wii

Permalänk
Medlem

Aha nu fattar jag.

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm