Permalänk

Minne till F3400

Hej.

Funderar på att uppgradera minnet i min Ferrari 3400.
Har nu 512 orginal. Funderar på minst att byta ut ena 256 mot ett 512 ev 1024.

Vilket märke på minne rekommenderas?

Är helt lost.

All hjälp är välkommen

Permalänk
Medlem

goddag.
har själv en F3400.
Där sitter väl bara ett utbytbart minne?
Se mina fina bilder på min egen...

Bild 1
Bild 2
Bild 3

som du ser kör jag själv det inbyggda 256+1024 kingston, vilket fungerar hur bra som hellst.
Om du intresserad har jag ett 512 om det är intressant.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Bara ett utbytt bart?

De står ju att man kan ha 2gb ram.
Då måste man väl kunna byta ut båda stickorna.

Vad är ditt pris för 512ramet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arrhenius
Bara ett utbytt bart?

De står ju att man kan ha 2gb ram.
Då måste man väl kunna byta ut båda stickorna.

Vad är ditt pris för 512ramet?

antagligen menar Acer 2gig när 2gigs stickorna kommer.

mitt pris är 500:- inkl frakt & Kingstons "Livstids Garanti"
Jag har eget datorföretag så det är med kvitto mm.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

De sitter 2st utbytbara minnen i den. Ett sitter lätttillgämgligt och ett sitter jobbigt under tangentbordet.

Permalänk
Medlem

ohh.. fräckt, men jobbigt.

vad ska det där & göra?? hmm

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Ja men så är de.
Vill du ha giude till hur man byter de andra minnet?

Permalänk
Medlem

Lite surt att ena minnet är fastlödat på den modellen..
det hade jag ingen aning om.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Fastlött?

De är de väl inte? Jag ahde bort båda igår och satte dit dom me. Och dom funkar än så de där me att de ena skulle vara lött känner jag inte igen

Permalänk

Beklagar att behöva dra upp en såhär gammal tråd, men jag kände att det var vettigare än att skapa en ny.

Körde för en veckan sen in Windows Vista Business på min Ferrari 3400, och känner nu att minnet på 512Mb inte är tillräckligt. Har tittat runt lite här på sweclockers, läst FAQ:n om RAM osv, men har ändå ett par frågetecken jag vill reda ut innan ett köp.

1. Har kollat på följande minne: Kingston Kingston 1024MB DDR PC3200 400MHz CL3 200-pin (SODIMM). Skulle det fungera för mig?

2. Kan det uppstå några problem om jag byter ut det ena minnet på 256Mb, mot ett på 1024Mb, men låter det andra på 256Mb sitta kvar? Eller måste man byta ut båda för att det ska fungera?

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

We Find The Stuff | Samlar Internets bästa
http://www.wefindthestuff.com

Permalänk

På fråga 1 så svarar jag att jag inte vet. För de skulle inte kännas bra om jag hade fel. Är inte så duktig på minnen.

På fråga 2 svarar jag att de ska gå bra. De ska inte vara några problem. Så du behvöer inte uppgradera båda stickorna samtidigt utan kan ta den andra senare.

Permalänk

Tack, det var svar på min ena fråga iaf.

Är dålig på minnne själv och vill ju inte gärna köpa ett som inte funkar, så är det nån som har koll på det här vore jag väldigt tacksam!

Visa signatur

We Find The Stuff | Samlar Internets bästa
http://www.wefindthestuff.com