Nyinköpt Xbox 360, frågor

Permalänk
Medlem

Nyinköpt Xbox 360, frågor

Jag köpte just ett Xbox 360 Premium paket och har ingen tidigare erfarenhet av konsoler. Mina vänner kunde inte svara på alla mina jobbiga frågor så jag vänder mig till folk som förhoppningsvis kan det här bättre

1) Finns det någon bra svensk sida om flashning/chipping till Xbox 360? Någon annan svensk sida som bara riktar in sig på Xbox?

2) Jag köpte Rainbow Six Vegas och den har hängt sig två gånger på två dagar. Vad kan det bero på?

3) Kan man ladda hem saker från Xbox Live! samtidigt som man spelar? I så fall, hur då?

4) Vad är det bästa sättet att modda sin Xbox 360 på, flasha eller chippa?

5) Hur ser man vilken typ av DVD-spelare man har? Vilken är bäst och varför?

6) Något att tillägga?

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

1) Vet inte
2) Vet inte
3) Googla
4) Googla
5) Googla
6) Googla och sök information, hittade iaf ett av svaren genom att googla lite snabbt.

Permalänk

1. Vet ej
2. Defect xbox möjligen? Kolla runt på xbox.com forum eller spelets forum och kolla ifall någon annan har haft problem
3.Jag har märkt att mina downloads avbryts när jag sätter igång ett spel. Har inte reflekterat över om det fanns någon sätt att kringå den inställningen.
4.Vet ej
5.Googla runt lite efter bilder. Det finns en riktigt bra bild som visar de 3 olika spelarnas slottar vilket gör att man slipper öppna upp lådan för att se vad man har.
6. Att modda eller öppna upp lådan gör att du försummar din garanti. Tänk på att många har haft problem med att xboxen rasat samman. Då kan garanti vara bra att ha.

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Geeks
SweClockers