Vilken kabel ska man använda till Xbox 360?

Permalänk
Medlem

Vilken kabel ska man använda till Xbox 360?

Jag har noll koll på vilka alternativ som finns för att få en sån bra bild som möjligt till xbox 360. Har en vanlig tv med två scart. Läste i ett annat forum att det som jag uppfattade fanns olika scart, rgb och "vanlig", men att inte alla tv-apparater stödde rgb. Och om de gjorde det, så var det oftast bara en av scart som hade rgb och en speciell av-kanal på tv:n ex. av1...

Går det att få en skarpare bild till en vanlig tv genom att skaffa en rgb-kabel till 360?

Tackar för all hjälp jag kan få!

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Medlem

ja det går. och det står i instruktionerna om den har RGB. (risken att den inte har det är i stort sett obefintlig)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

ok tack så mycket... finns det någon som möjligtvis har en rgb-kabel till 360 och kan säga någonting om hur mycket bättre bilden blir?

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saibot90
ok tack så mycket... finns det någon som möjligtvis har en rgb-kabel till 360 och kan säga någonting om hur mycket bättre bilden blir?

nej, eftersom det är en uppfattningsfråga som dessutom varierar med hur din specifika TV hanterar signalen så är det bara tokstollar som skulle ge sig på att svara exakt på den.

men RGB medger en mycket skarpare bild, och oftast bättre färger om det räcker som argument. det är helt enkelt den bästa signalen du kan använda med en vanlig gammel-TV.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nej, eftersom det är en uppfattningsfråga som dessutom varierar med hur din specifika TV hanterar signalen så är det bara tokstollar som skulle ge sig på att svara exakt på den.

men RGB medger en mycket skarpare bild, och oftast bättre färger om det räcker som argument. det är helt enkelt den bästa signalen du kan använda med en vanlig gammel-TV.

ok tackar för hjälpen förstår lite mera nu iaf... om bara en fattig studerande som jag skulle kunna ha råd med en 42" lcd xD

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saibot90
om bara en fattig studerande som jag skulle kunna ha råd med en 42" lcd xD

studera hårt istället för att spela så har du råd med en ännu större senare..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

kör faktiskt lite på den linjen men man vill ju förgylla den tiden man sitter framför burken

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr