Några konkreta fakta angående leveranser av Wii?

Permalänk
Medlem

Några konkreta fakta angående leveranser av Wii?

Finns det någon som sitter inne på lite inside-info, eller annat som visar på när nästa leverans av Wii kommer till Sverige. Eller är det så att det kommer småleveranser lite då och då. Jag har hört allt från 20:e februari till slutet av mars. Det JAG är mest intresserad av att veta är när OnOff får in sina leveranser då jag står först i kön på den lokala butiken.

All info är välkommet, men skriv helst om det är rykten, gissningar eller fakta.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Det är nog ingen som vet säkert, vore isåfall de på Bergsala.
Beställ en från amazon.de istället, beställer du nu i helgen kan du hämta ut den på Torsdag. Det följer med en Engelsk manual så det finns ingen anledning att vänta på att de finns i lager i Sverige, vore isåfall om man är nojjig och lätt vill kunna lämna in den om den pajar.
Se bara till att det står "Auf lager" på grejerna du beställer.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett Wii nu så köp på amazon.de. Finns i lager och billigare än i Sverige tom.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att det finns i tyskland. Men av olika anledningar kan jag inte beställa därifrån, bland annat så har jag bokat av OnOff och av dem fått TP, som jag självfallet öppnade, och kan därför inte avbeställa.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Klart du kan, fast du kommer ju bara få tillbaka pengarna från konsollen och inte spelet givetvist. Jag gjorde exakt samma sak. Beställde wii+zelda från discshop. Spelet kom nästan direkt men konsollen skulle dröja bra mycket längre. Så efter ett par månaders väntan fick jag nog och sa till dem att avboka och sen beställde jag från amazon.de. 4 dagar senare så hadde jag ett wii

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Hur funkar det? är allt på tyska? är det samma region som sverige?

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Hur funkar det? är allt på tyska? är det samma region som sverige?

Nej, allt är inte på tyska, du kan ändra till Engelska.

Ja, Europa har samma region.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Wii på plats i Berlin härom dagen. De var lite knepiga, först i en affär så skrattade killen jag frågade och sade att det skulle ta flera månader innan de fick in några fler. Sen var jag inne i en annan affär (men samma kedja!) en timme senare, och då hade de kanske 100st liggande inne i butiken...

2790kr för Wii'n, en extra wiimote och en extra nunchuck.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Bara att hålla koll hela tiden på olika butiker när de kommer upp på deras lagerlista. Jag skulle rekommendera att hålla ett öga på www.pccity.se och www.elgiganten.se om ni inte redan bokat. De brukar komma ibland bundle exemplar men oftast till humana priser.

OBS! El Giganten har riktigt usel telefon service. Jag rekommenderar INTE att beställa via telefon eftersom de redan slarvat iväg en beställning till mig och min kompis. Jag ringde alltså två gånger och beställde per telefon men ingen kom fram. Jag pratade med chefen och hon kunde bara be om ursäkt. Om ni ändå bestämmer er för att beställa per telefon är det väldigt viktigt att ta namnet på den som beställer åt er.

Permalänk
Medlem

Nej inget är på tyska. När du startar upp konsollen så väljer du allt sånt själv och default är engelska.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Avstängd

Jag köpte min i polen, där ligger de i högar och ingen köper!
Ni kan ju ta en tur dit
Hursomhelst så vill jag hellre ha en 360 så jag säljer min wii på blocket.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jag var i tyskland i helgen, i varuhuset som jag kollade i så hade dom några stycken.

Synd att jag har min beställning på onoff

Fast den borde komma snart tycker jag ....

Permalänk
Medlem

Hmm, dom gillar nog att sortera paket i tyskland...

Citat:

från posten.se ...
16 feb kl 03:17 Tyskland, Försändelsen har sorterats
16 feb kl 03:17 Avvikelse Tyskland, Boxadress ändrad till Leveransadress.Försändelsen kan bli försenad

16 feb kl 02:54 Tyskland, Försändelsen har sorterats
16 feb kl 02:54 Avvikelse Tyskland, Boxadress ändrad till Leveransadress.Försändelsen kan bli försenad

15 feb kl 21:02 Tyskland, Försändelsen har sorterats
15 feb kl 21:02 Avvikelse Tyskland, Mottagarens portkod är ej angiven. Försändelsen aviseras

Att ändra boxaddress till leveransaddress verkar också vara en rolig syssla för dem..

Jäkla tyskar alltså =P
Nån som kan tolka innebörden av de ovanstående meddelandena? Jag menar, fick ni liknande meddelanden, eller ska man måsta ringa upp dhl/posten och fråga vad fan dom håller på med egenteligen?

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Jag var i tyskland i helgen, i varuhuset dom jag kollade i så hade dom några stycken.

Synd att jag har min beställning på onoff

Fast den borde komma snart tycker jag ....

Annars kan du säkert göra som flera andra och köpa Wii i Tyskland. Sen när du får ditt Wii från OnOff så lägger du ut det på blocket eller tradera, och om efterfrågan fortfarande är större än tillgången så lär det inte vara några problem att åtminstone få pengarna tillbaka eler eventuellt tjäna lite på affären.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Annars kan du säkert göra som flera andra och köpa Wii i Tyskland. Sen när du får ditt Wii från OnOff så lägger du ut det på blocket eller tradera, och om efterfrågan fortfarande är större än tillgången så lär det inte vara några problem att åtminstone få pengarna tillbaka eler eventuellt tjäna lite på affären.

Det är redan försent, jag får vänta några veckor till innan jag kan spela Zelda.

Permalänk
Medlem

SÅ har man lagt en beställning på amazon.de 249€ är ju bra mycket billigare än blocket iallfall. Hoppas nu den kommer innom en snar framtid. Någon som har beställt därifrån? --> www.amazon.de? Hur lång tid tog det för er?

/mvh Kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
SÅ har man lagt en beställning på amazon.de 249€ är ju bra mycket billigare än blocket iallfall. Hoppas nu den kommer innom en snar framtid. Någon som har beställt därifrån? --> www.amazon.de? Hur lång tid tog det för er?

/mvh Kale

Det tog 3-4 dagar för mig innan jag kunde hämta ut det med kolli-id och legitimation. Så det gick väldigt fort. Allting fungerar dessutom perfekt.

Permalänk
Medlem

Nice, fast mitt är inte skickat än tyvärr men man får hoppas på innan helgen då.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zevon
Hmm, dom gillar nog att sortera paket i tyskland...

Att ändra boxaddress till leveransaddress verkar också vara en rolig syssla för dem..

Jäkla tyskar alltså =P
Nån som kan tolka innebörden av de ovanstående meddelandena? Jag menar, fick ni liknande meddelanden, eller ska man måsta ringa upp dhl/posten och fråga vad fan dom håller på med egenteligen?

Jag gjorde ingen paketsökning förrän det redan hade anlänt till Sverige, på DHLs godssökningssida stod det bara "Delivery failed" eller liknande när paketet lämnat Tyskland. Ring till Postens kundtjänst och fråga om paketet finns i Sverige, uppge tyska kollinumret så får du det svenska av dem isåfall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
SÅ har man lagt en beställning på amazon.de 249€ är ju bra mycket billigare än blocket iallfall. Hoppas nu den kommer innom en snar framtid. Någon som har beställt därifrån? --> www.amazon.de? Hur lång tid tog det för er?

/mvh Kale

Jag beställde mitt på en Lördag, på Måndagen fick jag ett mail att det hade skickats och på Torsdagen hämtade jag ut det med kollinumret jag fått via telefon, på Fredagen kom lappen i brevlådan.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Ja mitt är skickat nu, men var ser man det tyska eller dhls kolli nummer?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Ja mitt är skickat nu, men var ser man det tyska eller dhls kolli nummer?

/kale

Det står i mailet du fick, "Paketverfolgungsnummer" följt av tolv siffror.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Suck, står att det är skickat men jag har inte fått något mail än och på deras sida står det bara att den inte har registrerats än.. Men men det är bara på att hoppas att det kommer fram innan helgen.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Suck, står att det är skickat men jag har inte fått något mail än och på deras sida står det bara att den inte har registrerats än.. Men men det är bara på att hoppas att det kommer fram innan helgen.

/kale

När de har skickat paketet får du ett mail med rubriken "Ihre Amazon.de Bestellung wurde versandt".

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

På onoffs sida står det att dom borde få wiis idag: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/45007?opendocum...

Permalänk
Medlem

Elgiganten.se har nu. Snabba!
Sök på wii så får ni upp ett fint paket:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zevon
Hmm, dom gillar nog att sortera paket i tyskland...

Att ändra boxaddress till leveransaddress verkar också vara en rolig syssla för dem..

Jäkla tyskar alltså =P
Nån som kan tolka innebörden av de ovanstående meddelandena? Jag menar, fick ni liknande meddelanden, eller ska man måsta ringa upp dhl/posten och fråga vad fan dom håller på med egenteligen?

Ja på min står det så här nu

21 feb kl 01:59 Tyskland, Försändelsen har sorterats
21 feb kl 01:59 Tyskland, Mottagarens portkod är ej angiven. Försändelsen aviseras
20 feb kl 16:47 Tyskland, Försändelsen har sorterats
20 feb kl 16:47 Tyskland, Felsorterat. Försändelsen kan bli försenad

Portkod....?

Jur lång tid tog det för dig Zevon innan du fick ditt paket efter den hade sorterats fel i tyskland?

/kale

Edit: Ringde posten och fick det svenska kolli:idet och då såg jag att den är i malmö! Nu vart jag glad.

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Ser ut som att mitt Wii är skickat nu

Permalänk
Medlem

Hur mycket går frakten på ifrån amazon.de?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Ja på min står det så här nu

21 feb kl 01:59 Tyskland, Försändelsen har sorterats
21 feb kl 01:59 Tyskland, Mottagarens portkod är ej angiven. Försändelsen aviseras
20 feb kl 16:47 Tyskland, Försändelsen har sorterats
20 feb kl 16:47 Tyskland, Felsorterat. Försändelsen kan bli försenad

Portkod....?

Jur lång tid tog det för dig Zevon innan du fick ditt paket efter den hade sorterats fel i tyskland?

/kale

Edit: Ringde posten och fick det svenska kolli:idet och då såg jag att den är i malmö! Nu vart jag glad.

Har inte fått paketet ännu, det har inte ens lämnat tyskland...

Har kontaktat posten, de kan inte göra något, då de inte fått paketet ännu...
Har kontaktat dhl, de hänvisar till posten då det inte är en dhl-försändelse (uppenbarligen iaf).. Dock var det ju det svenska DHL jag kontaktat och inte tyska DHL, eftersom jag inte snackar tyska och deras telesupport endast verkar vara för tyskar, så jag har inga större förhoppningar på engelska därifrån.., deras webbkontakt är dessutom offline, så ingen lycka där heller...

Nån som har nått tips på vart man ska kunna vända sig? Vem är det som har ansvaret för paketet sålänge det är i tyskland? Antog ju att det var dhl, men den svenska dhl säger ju att så inte är fallet. Är det amazon.de man ska vända sig till härnäst eller?

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits