Ati Radeon X2900 försenat - igen!

Permalänk
Medlem

Uppriktigt sagt de som är mest omogna är nog de som kallar andra "fjantar", "småbarn" och passar på att få in lite (o)sunt hånande i det hela, skulle tro att de två varningarna som en del har snart blir en bann. Givetvis är det en hel del poänger i det han skriver efter att allt hånande och är avklarat som jag instämmer i.

I.a.f. blir en intressant sommar/höst på grafikfronten, för jag ska iaf köpa ett kort av denna generation eftersom det säkert dröjer ett bra tag innan det kommer ut ett helt nytt. Efter att ATI fått ut sitt kort kommer det bara att duttas ut uppgradering på dessa kort de närmaste två åren antar jag.

Jag kommer att köpa det som är mest prisvärt i high-end delen (Om det nu inte är en emotsägelse.), stabila drivrutiner och en hyfsad ljudnivå är krav.

Permalänk
Medlem

Men, vem behöver ett sådant kort idag?

Permalänk
Medlem

De som vill spela spel i högre upplösning än 1024x768

Permalänk
Avstängd

Det kommer när det kommer..
Fast visst känns det som om AMD/ATI kommer att tappa en del mark p.g.a detta.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
De som vill spela spel i högre upplösning än 1024x768

Skulle inte tro det, det är faktiskt först i 1600x1200 och över dessa monsterkort gör sig rättvisa i lägre upplösningar är det processorn som begränsar prestandan.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Men, vem behöver ett sådant kort idag?

Jag som TFT ägare och har en minsta och högsta upplösning på 1680*1050. Samt de som spelar Vanguard, som är det en av det mest krävande MMO spelet som finns just nu.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Ser att det 2-3 gånger skrivs i tråden att det ej finns några DX10-spel. FSX är ett sk DX10-spel.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Håller med. MEN, det fins en facktor till å det är drivrutiner. ATI har nog kommit i kapp ganska mycket på windows sidan men windows är inte ända OS:et på planeten och det fins andra atrchitekturer med förutom x86 och nvidia är bättre på sånt. En anledning till att jag köpte ett 5900U en gång i tiden även fast 9800PRO rent tekniskt var mer sofistikerat så hade det inte gett mig nån bättre prestanda snarare tvärt om pga icke specielt optimerade ohc komptabial drivisar för linux.

Så man bör ju välja kort efter tillgälighet, pris, prestanda och komptabilitet men framföralt att det passar ens BEHOV. Ett ATI kommer aldrig passa mian behov sålänge dom inte fixar lika bra drivers och support som nvidia har över andra OS.

Ursprungligen inskrivet av Milo
Nvidia eller Ati? Same shit pengarna talar fanboyz

Då har vi: Drivrutiner/ pris/ prestanda/ komptabilitet, då måste jag bara lägga till Ljudnivå, Storlek och Energiförbrukning.

Hmm för att skilja på dessa när jag väljer grafikkort, då lär jag väll ändå välja bland Märken/ tillverkare??? hehe

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk

det folk inte verkar fatta är att ATI inte har någon sorts skyldighet gentemot datoranvändarna att släppa sina kort när användarna tycker det passar. de ansvarar inför sina ägare och ingen annan.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Finns ju knappt nå behov av DX10-prylar idag ändå, så de kan gott ta lite tid på sig och göra kortet ännu bättre tycker jag

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

DX10, ni som bara snackar DX10 bör ju inse att de där korten är ruskigt snabba i DX9 också. Sen så att de bara behövs i 1600x1200 och över är ju tveksamt, finns ju en del spel som är helt sjukt krävande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
DX10, ni som bara snackar DX10 bör ju inse att de där korten är ruskigt snabba i DX9 också. Sen så att de bara behövs i 1600x1200 och över är ju tveksamt, finns ju en del spel som är helt sjukt krävande.

Så har folk alltid resonerat när nya kort kommit ut....Att det inte är lönt att köpa och att väldigt få har nytta av det osv. Ändå köper jag ofta dessa kort och brukar oftast bli ganska nöjd också.

Jag använder själv ett 8800GTX och oftast i 1280*1024. Har absolut ingen anledning att vara missnöjd...Framför allt vet jag att nya spel som är på väg kommer att få ännu större nytta av kortet. Och det är en hel del bra spel som kommer ut det här året...

Förmodligen försöker många som påstår att det inte är lönt att köpa övertyga sig själv mer än andra om att det är OK att man har låtit bli...

Visa signatur

Mvh!