De första Intel Bearlake-moderkorten på bild

Permalänk
Melding Plague

De första Intel Bearlake-moderkorten på bild

En chilensk hårdvarusajt har publicerat de första bilderna på Intel Bearlake-baserade moderkort. Bearlake är nästa generations styrkretsar som skall ta över efter dagens P965 bland annat. Det officiella namnet på Bearlake P verkar bli P35.

Läs nyheten: De första Intel Bearlake-moderkorten på bild

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

kommer dom bli snabbare än x975?

Permalänk
Medlem

Synd bara att Biostar- korten är så svåra att få tag på i Sverige........ Det första verkar ju intressant annars.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Blir mer och mer sugen på att uppgradera nu när det trillar in nya grejer hela tiden. Finns det öht kort som saknar pci platser? Känns lite onödigt att ha kvar det

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk

den dyrare verkade vara något dock så synd att man inte spelar eller så lite meningslöst annars...

ddr3 har inte ens ddr2

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

mm stöd för nya intel penryn med andra ord

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lhffan
Blir mer och mer sugen på att uppgradera nu när det trillar in nya grejer hela tiden. Finns det öht kort som saknar pci platser? Känns lite onödigt att ha kvar det

Så om man som mig sitter med ett Creative X-fi ljudkort och ett Tv-kort som båda är pci, vad gör man då menar du? X-fi finns bara som pci tex.

Nä, innan man kan ta bort pci-korten måste det komma ersättare. Det finns inte många kort med pci-e x1 även fast det har funnits platser i mer än ett år. Varför sätter man dit sånna platser och tar bort pci-platser......idioti är vad det är!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Så om man som mig sitter med ett Creative X-fi ljudkort och ett Tv-kort som båda är pci, vad gör man då menar du? X-fi finns bara som pci tex.

Nä, innan man kan ta bort pci-korten måste det komma ersättare. Det finns inte många kort med pci-e x1 även fast det har funnits platser i mer än ett år. Varför sätter man dit sånna platser och tar bort pci-platser......idioti är vad det är!

Det är väl fråga om att någon måste ta första steget. Ljudkortstillverkare och andra väntar på att fler av deras kunder ska ha moderkort med pci-e x1. Innan en viss procent av de potentiella kunderna har pci-e x1 tycker man helt enkelt inte det är lönt att tillverka ljudkort mm för den.

IOFS tror jag att vi närmar oss den tidpunkt när vi plötsligt får se ganska många pci-e x1 kort dycka upp på marknaden. Kanske en lite väl optimistisk gissning...men vi får se.

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

Nice... trodde inte vi skulle få se moderkort med stöd för DDR3 förrän nästa år. Då kan man helt hoppa över DDR2 vågen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Nice... trodde inte vi skulle få se moderkort med stöd för DDR3 förrän nästa år. Då kan man helt hoppa över DDR2 vågen

Jag funderar också på det! Mitt nya moderkort jag köpt klarar både DDR o DDR2 och jag sitter nu på DDR- minnen. Nästa bygge får väl ha DDR3 då.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

nice, men vad kostar inte ddr3 minnen ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Nice... trodde inte vi skulle få se moderkort med stöd för DDR3 förrän nästa år. Då kan man helt hoppa över DDR2 vågen

Om inte DDR3 minnena är dubbelt så dyra som DDR2 de första 8-9 månaderna de finns på marknaden. Jag menar om 2Gb(bra) DDR2 kostar 2495Kr och 2GB DDR3 kostar 4995 Kr tjänar du pengar på att välja DDR2 även om DDR3 också går att få och är ett alternativt som du kan avända.

Överpriset de tar ut när en minnestyp är ny gör ganska ont att betala...

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

Mmmm... DDR3 *goes Homer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ro.ARM
Om inte DDR3 minnena är dubbelt så dyra som DDR2 de första 8-9 månaderna de finns på marknaden. Jag menar om 2Gb(bra) DDR2 kostar 2495Kr och 2GB DDR3 kostar 4995 Kr tjänar du pengar på att välja DDR2 även om DDR3 också går att få och är ett alternativt som du kan avända.

Överpriset de tar ut när en minnestyp är ny gör ganska ont att betala...

Äschh.. vill man vara fin så får man lida

Permalänk

Skönt med tre strömkontakter på moderkortet, kommer bli kul att göra snygga kabeldragningar med det där.
Trevligt tycker jag att DDR3-minnena ser ut att bli lite mindre, är första gången jag ser en DDR3-slot (har iofs inte letat efter någon bild tidigare) ska bli kul att se hur det presterar, kanske också hoppar över DDR2 helt och hållet, det kändes ändå aldrig som någonting bra.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Skojig 8-pinnarskontakt i övre högra hörnet på delux-kortet. Är det nåt nytt?

Permalänk
Medlem

8-pin kontakt

Troligtvis en EPS-12v kontakt. Vilket betyder att ett EPS nätagg behövs.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Bad Axe 3 kommer nog ha bearlake och lär bli en höjdare.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Så om man som mig sitter med ett Creative X-fi ljudkort och ett Tv-kort som båda är pci, vad gör man då menar du? X-fi finns bara som pci tex.

Nä, innan man kan ta bort pci-korten måste det komma ersättare. Det finns inte många kort med pci-e x1 även fast det har funnits platser i mer än ett år. Varför sätter man dit sånna platser och tar bort pci-platser......idioti är vad det är!

Två år. Jag köpte mina SLI-DR januari 2005. ^.^

Men visst är det korkat att det inte kommit några vettiga kort till PCI-Express än.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld