xbox360 crackdown/gear of war

Permalänk
Medlem

xbox360 crackdown/gear of war

Tjena tänkte skaffa mig en 360...men har en liten fråga...om jag köper core versionen och spelet gear of war har då hört att man måste uppgradera mjukvaran i själva maskinen hur kan man göra de utan själva hdd'n? tack!

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K @ 5G | ASUS Z390F | 32GB | 2080Ti | 34" 21:9
* ⌨️ DAREUS | 🖱️ Glorious O | 🎧 Audeze Maxwell | 🥽 Oculus Rift S | 🎮 PS4 | PS5
* 📱 Iphone 12Prö | 🎧 Airpod Prö | ⌚ Applewatch 6

Permalänk
Medlem

Det lagras direkt i maskinen, den har ett litet minne där själva "operativsystemet" lagras. Men tänk på att om du inte köper en hårddisk till så kan du inte ladda ner några demon, trailers, expansioner eller liknande. Du måste dessutom iaf ha ett minneskort (om du inte har hdd) om du ska kunna spara hur långt du har kommit i spelet och en sådan kostar några hundralappar till, så oftast är det värt att köpa en premium direkt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Sötast

Ja, det är väl tur att man har valmöjligheten att köpa en billigare version...

Permalänk
Medlem

Ja i början var det ju en tusenlapps skillnad på dem. Men nu på t.ex. Webhallen där en core kostar 2700kr och premium 3200kr så är skillnaden endast 500kr och efter att ha köpt till ett minneskort till core så är den skillnaden ännu mindre. Bättre att köpa premium direkt och få till komponentsladdar, hdd och trådlös kontroll.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Precis. En hårddisk till 360 kostar ca 1000 kr. Man tjänar otroligt mycket där...sen får man med Xbox live gratis i en månad.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
..sen får man med Xbox live gratis i en månad.

som man också får med core.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hur ska man kunna spara sin profil utan någon form av lagringsenhet?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

det går inte du behöver antigen hd eller minneskort.

Permalänk

I dagsläget så spar man ju inget på core versionen. Köpte min premium på elgiganten i umeå för 2995:-
spara en månad till om det är pengerna det sitter i så har du den knappa 500 lappen som krävs för premium versionen.

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Avstängd

Köpte en premium på webbhallen för 3200kr, resonerade som de flesta andra här i tråden. Det är det värt
Ska koppla upp boxen när jag får tid, aldrig tidigare har jag prövat xbox live Är det kul måntro?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Är det kul måntro?

Va tror du? ... Jaa det är kul.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
.sen får man med Xbox live gratis i en månad.

Som skulle vara gratis från första början.. vem fan vill betala för sådant som är gratis att göra med en pc...
Kul att köpa en konsol för 3500 kr för att sedan behöva betala 600 kr om året för att kunna lira online och ladda demos...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Som skulle vara gratis från första början.. vem fan vill betala för sådant som är gratis att göra med en pc...
Kul att köpa en konsol för 3500 kr för att sedan behöva betala 600 kr om året för att kunna lira online och ladda demos...

Jag och några andra miljoner användare...

När systemet är så pass bra och välfungerande som Xbox Live är så tycker jag att 549kr per år (nästan 46kr/månad) absolut är motiverat och jag har inga som helst problem med att betala den struntsumman när man får så extremt mycket kul för pengarna.

Men visst är man pc spelare och allt är "gratis" kanske det känns dyrt...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Vill bara nämna att för att spela hela Crackdown i coop måste man ha en hårddisk. Campaign coop funkar ej med minneskort

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Avstängd

Är crackdown något att ha?
kan man lira coop på splitscreen?
Vilka spel kan man lira coop på splitscreen till x360 forutom gow?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Jag och några andra miljoner användare...

Nej det vill ni inte, men ni har inget val att göra på något annat sätt.. snacka om att Pyttemjuk utnyttjar sin makt till fullo...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Är crackdown något att ha?
kan man lira coop på splitscreen?
Vilka spel kan man lira coop på splitscreen till x360 forutom gow?

Nej splitscreen finns ej i Crackdown

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Nej det vill ni inte, men ni har inget val att göra på något annat sätt.. snacka om att Pyttemjuk utnyttjar sin makt till fullo...

Så du struntade bara i att läsa resten av mitt inlägg där jag lite närmare förklarade varför jag tycker att det är värt det? Jag har valt att köpa en Xbox360 och jag väljer att betala för onlinetjänsten. Skulle jag inte tycka det var värt det skulle jag absolut inte betala.

Ska vi inte ta och fråga några miljoner World of Warcraft spelare hur det känns att tvingas betala månadskostnad för att spela eftersom de inte heller har något val?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Så du struntade bara i att läsa resten av mitt inlägg där jag lite närmare förklarade varför jag tycker att det är värt det? Jag har valt att köpa en Xbox360 och jag väljer att betala för onlinetjänsten. Skulle jag inte tycka det var värt det skulle jag absolut inte betala.

Ska vi inte ta och fråga några miljoner World of Warcraft spelare hur det känns att tvingas betala månadskostnad för att spela eftersom de inte heller har något val?

Resten av ditt inlägg?
Att betala för något för att man tycker det är bra menar du?
Om du inte skulle tycka det var bra då? Skulle du kunna spela multiplayer via nätet på något annat sätt? Nej, det skulle du inte.. det är det jag menar.
En sådan basic tjänst som att spela spel som har multiplayer stöd online är väl inget man ska betala för?
Håller med om att MMO's som man ska betala månadsavgift för är lika illa, men då snackar vi om ett "spel" inte en hel konsol.
Tänk om du skulle köpa en dator och sedan när du kommer hem så visar det sig att du måste betala en månadsavgift för att kunna spela något som helst onlinespel på den, eller ladda ned nya demos, eller tillägg... skulle någon acceptera det idag?

Tycker bara det är synd att folk ska behöva betala för att kunna utnyttja sin konsol till sådant som är en så vanlig funktion. Speciellt när Microsoft står som utvecklare.. de har väl ändå möjligheten om någon att kunna bjuda sina trogna kunder på detta?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Avstängd

MMO kostar väl i regel ca 100:- i månaden va? och då kan du bara spel just det spelet.

Live kostar ca 40:- i månaden och du kan spela alla spel som finns vare sig dom kommer ifrån Microsoft eller någon annan utvecklare.

Jag kan inte förstå varför alla klagar på ~40:- idag är det ens inte ett paket cigg. Så för dom ~40:- får man en bra tjänst och kanonkul i en hel månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Resten av ditt inlägg?
Att betala för något för att man tycker det är bra menar du?
Om du inte skulle tycka det var bra då? Skulle du kunna spela multiplayer via nätet på något annat sätt? Nej, det skulle du inte.. det är det jag menar.
En sådan basic tjänst som att spela spel som har multiplayer stöd online är väl inget man ska betala för?
Håller med om att MMO's som man ska betala månadsavgift för är lika illa, men då snackar vi om ett "spel" inte en hel konsol.
Tänk om du skulle köpa en dator och sedan när du kommer hem så visar det sig att du måste betala en månadsavgift för att kunna spela något som helst onlinespel på den, eller ladda ned nya demos, eller tillägg... skulle någon acceptera det idag?

Tycker bara det är synd att folk ska behöva betala för att kunna utnyttja sin konsol till sådant som är en så vanlig funktion. Speciellt när Microsoft står som utvecklare.. de har väl ändå möjligheten om någon att kunna bjuda sina trogna kunder på detta?

Jag måste inte betala för att ladda ner demosar, trailers och en del tillägg utan det är gratis. Men vill man ha det där extra och kunna ladda ner vissa saker före alla andra och spela online så kostar det lite. Och att det inte förekommer i PC-världen är inte sant, ta t.ex. GameSpot.com: det är gratis så länge du inte väljer att köpa ett medlemskap som gör att du kan ladda ner lite exklusiva saker och snabbare än andra.

Jag förstår inte vad du får din "allt-ska-vara-gratis"-mentalitet ifrån. Att se till att en så pass bra onlinetjänst fungerar för några miljoner användare kostar, tro det eller ej, pengar och om man går förlust på varje såld konsoll hur ska man då kunna "bjuda" sina kunder på detta? Jag tycker att det är bra från Microsofts sida att ha ett så lågt pris på själva konsollen som möjligt och låta de som gillar Xbox Live guld (efter att ha fått testa det gratis i en månad) få betala för att fortsätta använda det och de som inte vill får gratistjänsten istället. På så sätt betalar man för det man vill ha vilket är mycket bättre än att höja priset på själva konsollen och därmed tvinga alla, även de som inte tänker spela online, att betala för det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
...
Tänk om du skulle köpa en dator och sedan när du kommer hem så visar det sig att du måste betala en månadsavgift för att kunna spela något som helst onlinespel på den, eller ladda ned nya demos, eller tillägg... skulle någon acceptera det idag?
...

Vänta nu, levererar internetleverantörerna gratis internet!? Varför sitter jag då och betalar?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Vänta nu, levererar internetleverantörerna gratis internet!? Varför sitter jag då och betalar?

Det argumentet håller inte riktigt då man även måste ha internetanslutning till Live

Jag har bara ett vanligt Xbox och har aldrig testat Live men av vad jag har hört så ska det vara riktigt grymt iallafall så skulle jag spela fler multiplayerspel skulle jag nog fundera på att skaffa det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det argumentet håller inte riktigt då man även måste ha internetanslutning till Live

Jo, det fattar jag också, men att påstå att det är gratis på en PC är lite felaktig marknadsföring. Speciellt med tanke på exakt vad han skrev som jag citerade. För det är precis det man måste.

Sen att MS utnyttjar sin makt? Det är valfritt att köpa en xbox360. Det är valfritt att betala för xbox live. Är det moraliskt förkastligt att ha vissa titlar som konsollexklusiva också? Eller är det bara marknadsstrategi?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
/../
Sen att MS utnyttjar sin makt? Det är valfritt att köpa en xbox360. Det är valfritt att betala för xbox live. Är det moraliskt förkastligt att ha vissa titlar som konsollexklusiva också? Eller är det bara marknadsstrategi?

Håller med. Vet att jag var med och drog igång det här sidospåret men nu kanske vi borde försöka återgå till topic?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

Ja, jag ber med om ursäkt för sidospåret, tycker bara det är kasst.
På PC har man valmöjligheten att välja massa olika sidor som har nedladdningsbart material och massa olika online service:ar vissa kostar andra är gratis, på xbox finns inte någon som helst valmöjlighet då pyttemjuk har monopol där kostar det alltid punkt slut..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Ja, jag ber med om ursäkt för sidospåret, tycker bara det är kasst.
På PC har man valmöjligheten att välja massa olika sidor som har nedladdningsbart material och massa olika online service:ar vissa kostar andra är gratis, på xbox finns inte någon som helst valmöjlighet då pyttemjuk har monopol där kostar det alltid punkt slut..

Valmöjligheten ligger i att skaffa xbox/live eller inte precis som du har samma valmöjlighet att skaffa internet eller inte (och betala för det) när du köper PC. Det är ju inte så att MS har monopol på onlinespel.

Du tycker inte det är värt att betala för live, visst. Men stå för det då och gnäll inte på MS för att de inte ger dig vad du vill ha gratis.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Valmöjligheten ligger i att skaffa xbox/live eller inte precis som du har samma valmöjlighet att skaffa internet eller inte (och betala för det) när du köper PC. Det är ju inte så att MS har monopol på onlinespel.

Du tycker inte det är värt att betala för live, visst. Men stå för det då och gnäll inte på MS för att de inte ger dig vad du vill ha gratis.

Ursäkta återigen för att detta dra ut på tråden.
Det jag menar är att du inte kan jämföra att skaffa internet till din dator med att skaffa live.
Internet till datorn ger dig tillgång till allt på internet, och mycket är gratis. Det finns sidor med demos och online service som du kan pröjsa för, men det finns lika många gratis alternativ.

Det jag menar är att Microsoft inte erbjuder något alternativ till Xbox, du kan inte göra på något annat sätt än att använda deras live om du vill lira online.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Avstängd

Stämmer, men då har du dedikerade servrar att lira på och slipper massa småbarn som det finns på nätet på en gratis och ostabil server.
Sedan med nerladdningsbara saker är ju självklart att dom vill ha pengar för eftersom dom har lagt ut pengar för sakerna(det hade du också begärt för ditt jobb, ingen jobbar gratis).
På nätet(PC) kan man få mycket gratis men då är det ju också pirat/egehändigt gjorda saker.

Se bara alla som rapporterar om PS3an dåliga onlinestöd(gratis) mängder utav spel fungerar inte online på PS3 medans samma spel fungerar online på 360.

Det handlar helt enkelt om vad man föredrar, och alldeles för många har den där "allt gratis mentaliteten", Är man en "Gamer" så är ~40:- inget att gråta floder över.

PS. varför köpa en konsoll överhuvudtaget om man nu måste få allt gratis? DS.

Permalänk

Intressant att man får mest mostånd från xbox användare när det gäller detta. Oh well, ska inte tjata på mer nu, spela lugnt allihopa.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....