Ati släpper Catalyst 7.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seabazz
Bläh det fungerar fortfarande inte med x800GT kort under Vista.

Jag har ett x800 och det fungerar alldeles utmärkt under vista,

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TraXtR
Nee de kommer inte fram nån sån:( Jag ladda hem ett helt paket (Catalyst softwere suite) som innehöll CCC, display driver och WDM drivers. Hittar INGENSTANS där man kan ändra till advanced mode. Ingen annans CCC som ser ut som mitt? Så här ser mitt ut:
http://www.Photo-Host.org/view/412127afef12.jpg

Undrar om du inte måste köra igenom en "wizard" innan du får möjlighet att välja avancerade inställningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Vägrar CCC i ren protest mot bloated interface. Kör Ati Tray Tools sedan en tid tebax och tänker inte byta

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Undrar om du inte måste köra igenom en "wizard" innan du får möjlighet att välja avancerade inställningar.

Okey jag har tänkt på de me men jag får aldrig upp nån sån när jag installerar eller startar CCC första gången. Får bara fram den där rutan. Väldigt irriterande...

Visa signatur

E5200 @ 3.3GHz, MSI P45, Radeon 4850, 700GB HDD, 450W Huntkey

Permalänk
Medlem

Vad bra! Ska tanka det nu

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
behöver man avinstallera de gamla först lr uppdateras de bara?

Man ska alltid avinstallera drivrutinerna först, typ oavsett vad det är för några.
Det kan strula till sig riktigt duktigt annars.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Man ska alltid avinstallera drivrutinerna först, typ oavsett vad det är för några.
Det kan strula till sig riktigt duktigt annars.

Borde det inte gå bra att uppdatera?

http://img503.imageshack.us/img503/4480/untitledle4.jpg

Kör Windows Vista Ultimate x86. Jag uppdaterade och det har fungerat bra hittils, har dock inte kört några spel ännu sen jag installerade 7.2

Permalänk

Har just installerat 7.2 och fick två nya processer i Aktivitetshanteraren; CCC.exe och MOM.exe. Någon som vet hur man får bort dem, och hur påverkar det drivrutinerna? Dessutom så skulle jag vilja ha bort "ATI CATALYST(R) Control Center från menyn när man högerklickar på skrivbordet. Märkte också att när man högerklickar på skrivbordet och tar egenskaper -> inställningar -> avancerat så finns det ingen flik med Control Center som det fanns förut, vars har den tagit vägen och hur får man tillbaka den (om det går)?

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TraXtR
Okey jag har tänkt på de me men jag får aldrig upp nån sån när jag installerar eller startar CCC första gången. Får bara fram den där rutan. Väldigt irriterande...

Jag undrade om du kommer till någon ny ruta om du tex. väljer "Setup my display configuration" och sen "Go" osv. tills wizarden är klar.
Eller om du måste välja något i "Quick Settings" först.
Jag tycker att bilden verkar bekant, undrar om det inte var det jag först fick upp när jag installerat mitt grafikkort första gången.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Undrar om du inte måste köra igenom en "wizard" innan du får möjlighet att välja avancerade inställningar.

Samma sak har hänt mig
Hittar inte avancerade inställningar hur jag än gör.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag undrade om du kommer till någon ny ruta om du tex. väljer "Setup my display configuration" och sen "Go" osv. tills wizarden är klar.
Eller om du måste välja något i "Quick Settings" först.
Jag tycker att bilden verkar bekant, undrar om det inte var det jag först fick upp när jag installerat mitt grafikkort första gången.

Okey det är väldigt knepigt. Jag har provat att köra allting, inklusive quick settings, men det finns inte nånstans. Är det nån annan här som kör med Advanced Mode i nya CCC lr? Det som förvånar mej är att jag inte får upp nån wizard när jag omstallerar CCC.

Visa signatur

E5200 @ 3.3GHz, MSI P45, Radeon 4850, 700GB HDD, 450W Huntkey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TraXtR
Okey det är väldigt knepigt. Jag har provat att köra allting, inklusive quick settings, men det finns inte nånstans. Är det nån annan här som kör med Advanced Mode i nya CCC lr? Det som förvånar mej är att jag inte får upp nån wizard när jag omstallerar CCC.

Jag kör med Advanced Mode i 7.2, jag uppdaterade min från 7.1 i Vista. Jag hade Advanced Mode på sen innan, kanske var därför jag fick det att fungera.

Permalänk
Medlem

ATI Tray Tools spöar CCC på alla sätt och vis, rekommenderar den starkt

Permalänk
Inaktiv

cs 1.6 "flyter" sämre än vad det gjorde innan med 7.1. Fps-droppen är betydligt högre nu (hoppar mellan 30-100) :/

Permalänk

hmm... Provade det, det första jag bemöttes av efter omstarten var en krash-rapport för CCC, tänkte först typ *ähh, kan ha varit något helt random* och fortsatte, körde igång 3DMark för att testa om det var någon prestandavinst (körde benches före jag avinstallerade 7.1 som referens), och nån minut in i benchen så krashade CCC igen.... startade om datorn och körde benchen igen, krasch igen (ej samma ställe). Så jag avinstallerade CCC + drivers och installerade det på nytt, sammma sak igen...
Provade att avinstalllera allt igen, denna gång kontrollerade jag även så det inte fanns någon Catalyst/ATI-process igång fortfarande, och rensade bort mapparna i C:/ATI/Support/ så inget skulle vara kvar... kontrollerade även i lägg till och ta bort program så allt var borta.
Okey, provade ännu en gång, och samma sak igen....

Så då avinstallerade jag skiten för att installera 7.1 istället (som jag använde förut), vilket fungerar utan problem.
Känns ju jävligt lyckat... *sigh*

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Fick också problem med CCC. Avinstallerade dito & kör nu med endast 7.2 drivrutinerna.

Visa signatur

E8400 @3.6 (1.2v), P35-DS3P

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
hmm... Provade det, det första jag bemöttes av efter omstarten var en krash-rapport för CCC, tänkte först typ *ähh, kan ha varit något helt random* och fortsatte, körde igång 3DMark för att testa om det var någon prestandavinst (körde benches före jag avinstallerade 7.1 som referens), och nån minut in i benchen så krashade CCC igen.... startade om datorn och körde benchen igen, krasch igen (ej samma ställe). Så jag avinstallerade CCC + drivers och installerade det på nytt, sammma sak igen...
Provade att avinstalllera allt igen, denna gång kontrollerade jag även så det inte fanns någon Catalyst/ATI-process igång fortfarande, och rensade bort mapparna i C:/ATI/Support/ så inget skulle vara kvar... kontrollerade även i lägg till och ta bort program så allt var borta.
Okey, provade ännu en gång, och samma sak igen....

Så då avinstallerade jag skiten för att installera 7.1 istället (som jag använde förut), vilket fungerar utan problem.
Känns ju jävligt lyckat... *sigh*

Har haft precis samma problem kan jag tillägga!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Har bara haft strul med den nya versionen 7.2 och ännu inte fått den att fungera i nåt spel under opengl. Kommer nu därför att gå över till omegas drivrutiner som jag alltid haft innan. Ännu en skräll från ati )

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem

För att skifta mellan basic och advanced i CCC bara tryck på View knappen högst upp till vänster...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd

Tycker det fungerar prima, dock fick jag mörkare bild efter uppdateringen av 7.1 till 7.2..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Ingen som har problem med TV-outen? Min envisas med att ändra skärm upplösningen till 1024 på både TV:en och skärmen (där jag kör 1280 i vanliga fall) smått störande iaf.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ - AsRock DualVSTA - 2x1024 DDR400 - Ati Radeon 1900 XT 256Mb - 2x Hitachi 160Gb 8Mb Cache 7200RPM - WinXP Pro SP2 - Chassi: Antec PLUS1080AMG 430W

Permalänk
Medlem

Att det skulle vara såhär buggit med ett X1900XT 512MB kort i Vista x86 med CCC trodde jag aldrig!? Det mesta spökar omkring.. Högerklickar jag exempelvis på skrivbordet och väljer CCC så händer inget! I början funkar det (vid "nyinstallation"), men startar jag om efter jag har kört CoD2 och ska gå in på CCC via skrivbordet så händer absolut inget! Jag kommer helt enkelt inte in på kontroll panelen.. BAJS!

Installerar jag om hela paketet och lyckas komma in på CCC så funkar det inte det att klona skrivbordet korrekt. Det funkar att klona men inte att köra i 1080i upplösning.. Skiten fastnar på 1280 x 960 på båda skärmarna och jag kan inte ens tvinga fram 1080i. Jag har en 19 tums lcd skärm till datorn och en 32 tums lcd tv på väggen. Och båda skall stöda 1080i fast på 19" så ska det bli utsträckt? Och sen är det en massa andra småbuggar som är för många för att ta upp här. Sådana som man helt enkelt får leva med. Suck.

Finns det ingen möjlighet att bara installera drivrutinerna ifrån v7.2? Och skita helt i CCC? Och fortfarande kunda ställa om upplösningen till 1080i?

Tacksam för hjälp eller idé eller om någon stackars sate har samma prob. VG skriv.

Mvh Kjellgren

Visa signatur

ABIT KN8-SLI nForce4 SLI Socket-939 | AMD A64 X2 3800+ 2.0GHZ L2-Cache - 1 MB | Zalman CNPS9500 CPU-Fläkt | Crucial PC3200 BallistiX DDR, 4x512MB - 2048MB CL2 @ 2-2-2-6, 2.8V | PowerColor Radeon X1900XT 512MB GDDR3 - 256Bit | Hiper Nätaggregat ATX 580W

Permalänk
Avstängd

JAg kan inte ens installera dom nya: thunk.exe - inf error - video driver not found

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4ranger
Att det skulle vara såhär buggit med ett X1900XT 512MB kort i Vista x86 med CCC trodde jag aldrig!? Det mesta spökar omkring.. Högerklickar jag exempelvis på skrivbordet och väljer CCC så händer inget! I början funkar det (vid "nyinstallation"), men startar jag om efter jag har kört CoD2 och ska gå in på CCC via skrivbordet så händer absolut inget! Jag kommer helt enkelt inte in på kontroll panelen.. BAJS!

Installerar jag om hela paketet och lyckas komma in på CCC så funkar det inte det att klona skrivbordet korrekt. Det funkar att klona men inte att köra i 1080i upplösning.. Skiten fastnar på 1280 x 960 på båda skärmarna och jag kan inte ens tvinga fram 1080i. Jag har en 19 tums lcd skärm till datorn och en 32 tums lcd tv på väggen. Och båda skall stöda 1080i fast på 19" så ska det bli utsträckt? Och sen är det en massa andra småbuggar som är för många för att ta upp här. Sådana som man helt enkelt får leva med. Suck.

Finns det ingen möjlighet att bara installera drivrutinerna ifrån v7.2? Och skita helt i CCC? Och fortfarande kunda ställa om upplösningen till 1080i?

Tacksam för hjälp eller idé eller om någon stackars sate har samma prob. VG skriv.

Mvh Kjellgren

Hej. Du kan ju ladda ner drivrutinen,vdm & ccc var för sig. Prova även 7.2 drivrutin & vdm och kör med ccc 7.1 till dom. Funkar utmärkt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyro2
Hej. Du kan ju ladda ner drivrutinen,vdm & ccc var för sig. Prova även 7.2 drivrutin & vdm och kör med ccc 7.1 till dom. Funkar utmärkt.

Ok, av mitt vetande så kan man inte ladda ner CCC och grafikdrivrutinerna var för sig men därimot kan man ladda ner CCC och välja "Anpassat" och på så vis skita i att installera CCC. Alltså bara drivrutinerna för grafikkortet.

Detta har jag gjort nu, bara installerat drivrutinerna till grafikkortet. Och det blev v7.1 eftersom v7.2 drivisarna knullar till det och gör så att jag bara kan köra max 1280 x 960 i upplösning.

Jag kanske är helt dum i huvudet eller bara trött men jag hänger inte med i ditt "snabba" snack. Undrar om det var detta du menade? VDM - Den förkortningen hänger jag Inte med på så det får du gärna förklara.
Eller förklara allt du skrev igen fast tydligare!

Tackar och bockar i alla fall.

Visa signatur

ABIT KN8-SLI nForce4 SLI Socket-939 | AMD A64 X2 3800+ 2.0GHZ L2-Cache - 1 MB | Zalman CNPS9500 CPU-Fläkt | Crucial PC3200 BallistiX DDR, 4x512MB - 2048MB CL2 @ 2-2-2-6, 2.8V | PowerColor Radeon X1900XT 512MB GDDR3 - 256Bit | Hiper Nätaggregat ATX 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4ranger
Ok, av mitt vetande så kan man inte ladda ner CCC och grafikdrivrutinerna var för sig men därimot kan man ladda ner CCC och välja "Anpassat" och på så vis skita i att installera CCC. Alltså bara drivrutinerna för grafikkortet.

Detta har jag gjort nu, bara installerat drivrutinerna till grafikkortet. Och det blev v7.1 eftersom v7.2 drivisarna knullar till det och gör så att jag bara kan köra max 1280 x 960 i upplösning.

Jag kanske är helt dum i huvudet eller bara trött men jag hänger inte med i ditt "snabba" snack. Undrar om det var detta du menade? VDM - Den förkortningen hänger jag Inte med på så det får du gärna förklara.
Eller förklara allt du skrev igen fast tydligare!

Tackar och bockar i alla fall.

Gå in på
http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html

Kolla sedan under detta.

Optional Downloads:

Individual driver download packages, ATI Multimedia Center, and Avivo™

Där laddar du ner allt var för sig.

Där kan du läsa om vdm

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

förbannade ccc. krashar direkt. Någon som kör med x64 pro och lyckas?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

win xp länk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
*tankar*

EDIT: win xp länken pekar på fel sida.. den går till vista 64 för mig iaf

Inte för mig