Permalänk
Medlem

Xbox360 och dator skärm

Hej!
Jag ska skaffa mig boxen idag och måste vara säkert på två saker.
Så tacksam om någon kan reda ut dem

1- Jag har en gamal tv, men en bra dator skärm(Widescreen, samsung 205BW). Får jag HD bild om jag kopplar boxen till skärmen(Förlåt om frågan låter så jäkla dumt).

2-Kan man koppla en 5.1 hörlurar till boxen för att få surround ljud, Jag har inga surround system.

Tack för ett svar.

Permalänk
Medlem

Är din skärm antinge HD-Ready eller fullhd så kan du sen hd, men det går inte att göra det om du inte har det.
Och om hörlurarna så vet jag inte.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Xbox360 stödjer vissa upplösningar 1360x768(inte säker på rätta nummrena) du måste dock ha VGA kabel. kolla vad den optimala upplösningen för din skärm är.

sen har den vanligt stereo ljud och optisk utgång för ljud vet inte vad dina 5.1 hörlurar har för kontakt men den har mest troligt 3st 3.5mm pluggar och då kommer det inte funka med surround

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk
Avstängd

Johii? HD-ready är typ alla skärmar idag mer eller mindre om man bara ser till upplösningen.

Ja du kommer kunna köra över hd upplösningar men tänk på att det kommer bli sträckt lite eftersom din skärm är 16:10 och saknar 1:1 pixelmappning, det finns ett par udda upplösningar som zparta skrev, tyvär saknas 1680x1050 fortfarande så vitt jag vet, vilket är synd.

Permalänk
Medlem

1. Har en kompis som kör sin 360 på Samsungs 19'' Widescreen (samma modell som du fast 19'') och det ser bra ut.

2. Ja det kan man, använder själv det optiska uttaget för att få virtual surround i dessa: http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=27756 Men det finns vanligt stereouttag också.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Tack för att ni tog er tid och svarade på min fråga, det känns mycket säkrare nu.
Jag hittade denna info ang skärmen:

205BW Black
SyncMasterTM 205BW-Black (20" inch Wide monitor)

The Samsung SyncMaster 205BW is a 20-inch Wide TFT-LCD delivering a 600:1 contrast ratio, 300 cd/m2 brightness, 1680 x 1050 resolution, 160 degree viewing angle and scanning frequency of 30-81kHz horizontal and 56-75Hz vertical. It is also HDTV Ready with DVI input with HDCP support

matte010, förlåt om jag låter okunnig men det du pratade om, "det optiska uttaget " , menar du uttaget som sitter på själv boxen?? eller måste jag skaffa ett sådant??

Engång till,,tack allihopa för att ni svarade.

Permalänk

Prova köra 1080p över VGA till skärmen, blir antagligen bättre om det fungerar då skärmen får skala ner istället för upp. Har också en 205BW och tycker den är lite halvdåliga på uppskalning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoman
/../
matte010, förlåt om jag låter okunnig men det du pratade om, "det optiska uttaget " , menar du uttaget som sitter på själv boxen?? eller måste jag skaffa ett sådant??

Engång till,,tack allihopa för att ni svarade.

Ja det är det som sitter på 360n, det uttaget sitter direkt på ljudbild-sladden.

Bild:

Kanske ser lite annorlunda ut än den sladd du har men "optical fiber output function" borde vara på samma plats.

Du måste dock skaffa en optisk sladd (om du inte har det redan) då det inte ingår.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

För att han skall kunna koppla sin 360 till hans PC skärm så måste han ha en VGA kabel, som också har optisk ut samma som komponent.

Jag kör med VGA till PC skärm 19". Och även till min lilla HD TV på 23".

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum