Permalänk
Medlem

Blanda minnen?

Det är som så att jag ska uppgradera min gamla burk med ett par extra minnen. De minnena jag har nu är 2x512MB 400MHz 2.5,3,3,7 i Dual Channel utav märket KingMax. Måste/bör de nya minnena vara utav samma märke/frekvens/storlek/latenser, eller går det bra ändo? Kan man då köra i Dual Channel?

PS. Med tanke på systemet jag har (se signatur), är det värt att uppgradera från 1GB till 2GB?

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

Visst kan du blanda men att ha likadan är väl det bästa.
Ända som kan hända är att om du köper bättre minnen så kommer dessa gå lika "segt" som dina gammla och tvärt om.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Ifall man kör med samma frekvens och latenser, spelar det någon roll ifall det är olika märken då? Ifall man köper samma minnen nu som de gamla, är de säkert att de är likadana som de som tillverkades för 6 år sedan?

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStalker
Ifall man kör med samma frekvens och latenser, spelar det någon roll ifall det är olika märken då? Ifall man köper samma minnen nu som de gamla, är de säkert att de är likadana som de som tillverkades för 6 år sedan?

Humm om allt är likadant har jag inte en aning om märke spelar nån roll, men det är alltid bäst att köra med likadana minnen (dvs samma märke).
Humm det är inte alls säkert att minnen är lika dana med den årsskillnaden.
Som tex när twinmos var poppis här bland alla swecare så körde de första med BH5 medans senare versioner började med CH5 och blev sämmre eller om det var tvärt om, va ett tag sen jag var insatt

Visa signatur

Godde!