Nintendo DS; R4, DS-X eller m3

Permalänk
Medlem

Nintendo DS; R4, DS-X eller m3

eller g6 eller något annat. Jag är mest intresserad av att spela ScummVm spel samt NDS roms, men gärna även GBA-spel. Film och musik samt homebrew är ett måste, men det verkar de stödja allihop.
Vad är egentligen skillnaden mellan att ha en i GBA-sloten eller NDS-sloten. Är det inte bekvämare med en i gba-sloten om man inte använder den lika ofta

tack på förhand

Edit: Utbytbart minne är att föredra

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Jag ser inte nån anledning till att inte använda det jämt?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Lösning för slot2 behövs antingen PassMe i slot1 eller FlashMe.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

slot 2 är alltså för GBA?

men vilken är bäst? Har hört att de är olika bra på NDS spel osv, har sökt som tokig men hitta ringet vettigt

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

För NDS-spel rekommenderar jag slot1 tillsammans med ett snabbt minneskort om du väljer någon av dessa utan inbyggt minne. De flesta slot1 kan även användas som PassMe för slot2.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med R4 och ett vanligt minne (alltså, inte UltraII) och alla spel fungerar utmärkt utan slowdowns nånstans. Däremot så är filmvisning inte tillfredställande. Tror det beror på minneshastigheten. Så det beror ju på vad du ska använda det till.

Men vad jag vet (har inte testat själv) så är R4 rätt begränsad vad gäller homebrews.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen Download Play som alla inte verkar ha stöd för? Är det att spela över wifi? Det är för mig nästan ett krav, jag som ville ha Ds browser på den vilket var halva grejen. Vilka stöder detta?

och hur vet jag vilka minnen som är snabba respektive långsamma? är t.ex.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=67862 snabbt/långsamt. billigt som sjutton är det iallafall låt det bli ett tips

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Download Play är när en person har spelet och den andra inte, så tankar den som inte har spelet ner en demoversion från den som har det så kan de spela en begränsad del av spelet i multiplayer.

Om båda har spelet så funkar multiplayer utmärkt. Har t.ex. spelat med en kompis i Örebro (sitter själv i Linköping) via WiFi och internet och båda har R4.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Det är för mig nästan ett krav, jag som ville ha Ds browser på den vilket var halva grejen. Vilka stöder detta?

och hur vet jag vilka minnen som är snabba respektive långsamma? är t.ex.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=67862 snabbt/långsamt. billigt som sjutton är det iallafall låt det bli ett tips

För att köra dsbrowser måste du ha en ramexpansion i gbaslotten. Det har dock kommit patchar som gör det möjligt att använda några flashkort som ramexpansion.

Det minne som verkar vara "da shit" är japansktillverkat Kingston 1gb. Finns även i taiwanesisk version och det ska inte vara lika snabbt, men ändå ett bra kort i jämförelse med andra märken.

Ett spel som sätter minneskortet på prov är Castlevania: Portrait of Ruin, där slowdowns och förslust av save kan förkomma.

Kingston finns även billigt (med studentrabatt) på dustinhome.