Nyko Intercooler till 360.

Permalänk
Medlem

Nyko Intercooler till 360.

Någon som har en sådan? http://media.teamxbox.com/xbox-hardware/ss/57/1143641027.jpg

Funderar på att skaffa en, det lär behövas då det blir varmt som attan under sommaren!

Btw...jag har hört att man ska ha den nya versionen, och inte den gamla...någon som vet varför, och hur vet man vilken som är den gamla och nya versionen?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Såg oxå den på nån sida, trodde först det var ett skämt 360:n låter ju tillräckligt redan om man säger som så...
Förresten, garantin ska väl gälla om den nu inte skulle palla med värmen? Är ju skapad för att användas i varmare klimat än här...

Permalänk
Medlem

den gamla versionen hade problem med att kontakten smälte

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull

Förresten, garantin ska väl gälla om den nu inte skulle palla med värmen? Är ju skapad för att användas i varmare klimat än här...

Så du menar att garantin ryker om man använder Nyko Intercooler?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Så du menar att garantin ryker om man använder Nyko Intercooler?

Näe, alltså om man INTE har en intercooler så borde ju garantin gälla om xboxen inte skulle palla med värmen. Den är ju gjord för att användas, och finns ju tillräckligt med fläktar om du frågar mig
Nån som vet om den där prylen låter mycket då?

Permalänk
Medlem

saken är ju att den där grunkan tar strömmen från nätdelen (vilket den inte är specad för och redan har en egen fläkt för att den är hårt belastad redan) vilket inte låter så genomtänkt med tanke på att just den sägs orsaka boxens många problem redan.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Efter lite tester och skit som jag letade upp åt min polare när han var inne på att köpa en sådan, så visade det sig att den där grejen gjorde ungefär 1c-3c skillnad, dvs. inte mycket alls.

Men om ni vill chansa, så kör hårt

Visa signatur

---

Permalänk

folk som köper extra fläktar till tv-spel måste ju ha nått våldsamt begär av att modda saker.

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beliavski
folk som köper extra fläktar till tv-spel måste ju ha nått våldsamt begär av att modda saker.

Att 360 har överhettningsproblem är knappast en nyhet, så det kanske mer är för funktionens skull som folk köper denna produkt

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Att 360 har överhettningsproblem är knappast en nyhet, så det kanske mer är för funktionens skull som folk köper denna produkt

Jag kunde använda den i ett alldeles för varmt rum en sommar utan problem med överhettning överhuvudtaget, och då satt jag ändå en tråkig dag och spelade 3-4 timmar i sträck.

Jag ser inte riktigt att en sån där grej skulle hjälpa speciellt mycket och jag har klarar mig utan den i snart ett år, men det är väl upp till var och en vad dom tror.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag spelade min 360 i sommras när det var riktig hetta och jag hade inte en enda krasch eller övehettning, bara nätsladden står fritt och inte instängt nånstans så ska en sådan inte behövas..

Permalänk
Medlem

Har läst på forumet på xbox.com att det är massor med folk som märker skillnad att den faktisk blir kallare och att det inte hänger sig i spel osv...

Jag tänkte att den borde förlänga livslängden på 360 något, eftersom den suger ut den varma luften.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Denna tråden e goo

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Jag vill ju inte att min garanti ryker ifall jag måste skicka min låda till reparation...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass