Permalänk
Medlem

Hjälp med xbox 360

Tjenare!

Jag hade tänkt att se lite högupplösta klipp på min 360 via min server. Men jag undrar vilka format stöder 360? Har nämligen .mkv i mappen jag delar ut, men den hittar det ej.
Om ni vet får ni gärna tipsa om program som man kan konvertera från mkv till det stödda formatet. Utan kvalitetsförluster hellst.

Sen undrar jag även vilket program man kan använda sej utav till att föra över filer till den pyttelilla hårddisken?

Tack på förhand //Adam

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Tror man måste använda något 3-parts utvecklat program för att kunna se annat än .wmn filer, kommer dock inte ihåg vad det heter.

Tror inte det går att föra över filer till HDDn utan du måste streama all film du ska se.

Permalänk
Medlem

För tillfället stödjer 360 bara wmv precis som LocSin men med program som t ex Tversity kan du konvertera filmfiler av diverse slag on the fly medan du strömmar till ditt 360. Finns några andra program också samt extensions eller vad det kallas till Windows media center om man har det för att göra samma sak.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Okej. Tack för era svar, det uppskattas
Jag har TVersity på min server med -mkv filer. Men xboxen hittar inget i mappen "Videos" via en dator. Hur gör man då? Har server 2003 så media center tjafs är tyvärr bara att glömma

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Har du testat att leta på tversitys forum/faq/guider?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Nej, men det var ett bra tips. Tack

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri