AMD visar upp ett teraflop-system med R600

Permalänk
Avstängd

Först och främst så är det inte budget-varianten som går på 6200kr, det är premium-varianten, 20gigarn kommer inte att säljas i Europa, och priserna på spelen skiljer sig från resterande konsoller, det skulle väl vara dom äldre spelen som är billigare men då ha dom varit ute ett bra tag nu.
Visst, om du endast vill spela så är kanske inte en PS3 det bästa valet, men jag ser inte PS3 enbart som en spelkonsoll utan som en liten, stilful och tyst dator med en rad exklusiva titlar samt möjligheten att titta på HD-filmer. 6200kr är rena kapet för de man får, till skillnad från t.ex. Wii som har ett jävla högt överpris, du får en Xbox 360 Premium för 2-300kr mer och Core är 2-300kr billigare än Wii.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Först och främst så är det inte budget-varianten som går på 6200kr, det är premium-varianten, 20gigarn kommer inte att säljas i Europa, och priserna på spelen skiljer sig från resterande konsoller, det skulle väl vara dom äldre spelen som är billigare men då ha dom varit ute ett bra tag nu.
Visst, om du endast vill spela så är kanske inte en PS3 det bästa valet, men jag ser inte PS3 enbart som en spelkonsoll utan som en liten, stilful och tyst dator med en rad exklusiva titlar samt möjligheten att titta på HD-filmer. 6200kr är rena kapet för de man får, till skillnad från t.ex. Wii som har ett jävla högt överpris, du får en Xbox 360 Premium för 2-300kr mer och Core är 2-300kr billigare än Wii.

så du köper inget spel till din kosoll?
eller en extra handkontroll?
Lägg på lite tillbehör så får du se hur dyrt det blir.
Jag kommer inte köpa något för det priset som är så okomplett.
Faktum är att 60 GB är rena skämtet om du ska använda den som multimediamaskin. Bara musiken inlagda från privata CD-samling blir runt 30 GB.
Lägg till lite andra saker som tex nedladdade hd-demos med mera och de där 60 GB är ett minne blott. 400-500 GB borde funnits med som alternativ. Det finns ju externa hårddiskar att koppla in men det verkar inte som det går att streama filmer och annat material från den utan måste lägga in det material som man vill använda gång till gång. Inte direkt optimalt.

Sen är det något rykte om att man inte kan streama via ps3 så bra såvida man inte har linux installerat på datorn. Visserligen tycker jag att Linux är mkt bättre än Windows och stabilare framförallt. Men då det är för lite stöd och tar lång tid för att fixa stöd för nya speltitlar gör att man får stå ut med Windows. Men det är lite offtopic. Men det jag vill ha sagt är att om de ändå skulle göra en multimediamaskin varför fläskade de inte på ordentligt så att den skulle kunna göra allt det min multimedia dator klarar! Då kan de lika bra släppa en bantad version som man har råd med och de fixar det som man i första hand kommer köpa den för: Att spela!
Rimligt pris för en spelkonsoll för att jag som förälder ska ha råd med denna leksak till mig och mina barn är max 3000 kr och då med extra handkontroll och ett spel till. Spelen är lite för dyra också. 300-400 kr är smärtgräns för min ekonomi. Men nu ser jag bara till min situation men jag vet många som ser saken på samma sätt som jag. Det borde finnas olika alternativ beroende vad man ska ha den till.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
så du köper inget spel till din kosoll?
eller en extra handkontroll?
Lägg på lite tillbehör så får du se hur dyrt det blir.
Jag kommer inte köpa något för det priset som är så okomplett.
Faktum är att 60 GB är rena skämtet om du ska använda den som multimediamaskin. Bara musiken inlagda från privata CD-samling blir runt 30 GB.
Lägg till lite andra saker som tex nedladdade hd-demos med mera och de där 60 GB är ett minne blott. 400-500 GB borde funnits med som alternativ. Det finns ju externa hårddiskar att koppla in men det verkar inte som det går att streama filmer och annat material från den utan måste lägga in det material som man vill använda gång till gång. Inte direkt optimalt.

Sen är det något rykte om att man inte kan streama via ps3 så bra såvida man inte har linux installerat på datorn. Visserligen tycker jag att Linux är mkt bättre än Windows och stabilare framförallt. Men då det är för lite stöd och tar lång tid för att fixa stöd för nya speltitlar gör att man får stå ut med Windows. Men det är lite offtopic. Men det jag vill ha sagt är att om de ändå skulle göra en multimediamaskin varför fläskade de inte på ordentligt så att den skulle kunna göra allt det min multimedia dator klarar! Då kan de lika bra släppa en bantad version som man har råd med och de fixar det som man i första hand kommer köpa den för: Att spela!
Rimligt pris för en spelkonsoll för att jag som förälder ska ha råd med denna leksak till mig och mina barn är max 3000 kr och då med extra handkontroll och ett spel till. Spelen är lite för dyra också. 300-400 kr är smärtgräns för min ekonomi. Men nu ser jag bara till min situation men jag vet många som ser saken på samma sätt som jag. Det borde finnas olika alternativ beroende vad man ska ha den till.

man får ett spel på köpet med PS3 också.

det "streamas" inte från en lös HDD, men det går utmärkt att läsa mediafiler från en så. och om man nu inser att Windows suger bör man även inse att Windows krävs för att streama till en XBox.

det är knappt värt med alternativ eftersom det som kan sparas in på inte innefattar den stora kostnaden. om man vill ha det lite billigare kan man ju vänta på sänkning nått år eller två, eller att 20G kommer här. (fast då blir man egentligen lite duperad)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
tycker det ä lite väl mycket snack om ps3:an.
Jag är ingen fanboys av varken xbox360 eller Playstation 3.
Men det jag ser är att min verklighet är närmare att jag kommer äga ett xbox360 och ett par spel till den än att jag gör det med Playstation 3.
7000 kr för en konsoll som man enbart sitter och spelar på är åt h******* för dyrt. Jaja snikvarianten kostar 6200 men då får man mycket mindre och sen läste jag att riktpriserna skulle vara ca 700 kr. Såg dock att att tex webhallen tog 600 kr per titel. Men man kan jämföra det mot riktpriserna för xbox360 som är 500 kr.
Det är en skillnad på 200 kr per spel. Dessutom går det få tag i titlar billigt. En polare som har xbox360 köpte gears of war för 349 kr.
Vad jag menar är att även om jag skulle vilja äga ett playstation 3 så har Sony sett till att jag inte har råd och det är nog många familjer med mig som tycker likadant.

att riktpriserna på XBox spel var exakt desamma som de för PS3, men nu kostar hälften 2-3 månader efter släpp det säger dig ingenting eller?

ja de stackars familjerna får la fortsätta spela XBox eller Wii helt enkelt, usla kapitalism..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint