Western Digital uppgraderar Mybook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piXtor
Så trots att den kör SMB/CIFS så kan man inte mounta den som en nätverksdisk i Linux? WD är väl inte så korkade?.. eller? Det kanske bara är VPN-lösningen som kräver windows?.. Det står ju 'if required'.. inte 'you must'... kanske lite hopp?

Efter en extra titt så hade jag citerat fel (Fann ingen textkopieringsfunktion i den PDF-läsaren jag använder.). Skall vara is och inte if.

Kolla själv:
http://www.wdc.com/en/library/usb/2779-701026.pdf
Page 10, blad 7 om man följer sidornas egna numrering. Längst på sidan, andra meningen i första stycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
?? Nu förstår jag inte vad du menar.
Att deras usb-diskar startar när datorn startar och stänger av sig när datorn stänger av sig är ju asbra. Det vill jag ha en eSata-disk som gör. Det var det jag undrade om.

Dina SATA-diskar i datorn brukar väl stänga ned sig när du stänger av datorn? I så fall stänger nog dessa ned sig också, eftersom eSATA egentligen bara är ett vanligt SATA-interface som man dragit ut ur datorn.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Dina SATA-diskar i datorn brukar väl stänga ned sig när du stänger av datorn? I så fall stänger nog dessa ned sig också, eftersom eSATA egentligen bara är ett vanligt SATA-interface som man dragit ut ur datorn.

Nej, det är väl knappast troligt - eftersom SATA-diskarna i datorn får ström av datorn, och e-SATA-disken har egen strömförsörjning.
Den externa disken måste få meddelat när datorn stängs av och på, och det har myBook-diskarna tidigare gjort genom USB eller Firewire.
Det jag undrade över var om det funkar genom e-sata ochså, men det verkar inte så tyvärr.

Trist - annars hade jag köpt en.....

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Smask vad billig den var.. ska lätt ha en sådan

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem

Nå, någon som har en hemma? Erfarenhet så här långt?

Visa signatur

mbn

Permalänk
Medlem

Testat! Läs min recension i tråden "My Book World fråga"

Läs den,