Problem med RD ram...hur får jag dem att accepteras av datorn?

Permalänk
Medlem

Problem med RD ram...hur får jag dem att accepteras av datorn?

Jag installerade nyligen Windows Vista, och ville därför uppgradera mitt ram på 512 mb till 1024. Problemet är att min dator kräver RD-ram av typ PC 800 eller PC 1066. Jag köpte en begagnad dell dator med PC 800 minne som jag tänkte sätta i min gamla dator. När jag testade så var minnet inte kompatibelt trots att brukanvisningen till min dator (Dell Dimension 8250, P4 2,6 ghz) sa att det skulle funka med PC 800 eller PC 1066.

Felmeddeladet var nåt i stil med att jag skulle byta ut minnet till en minnestyp snabbare än 40 ns. Jag testade både konfigurationer med endast 800 minne, samt blandat med mina tidigare 1066 minnen.

Finns det något sätt jag kan kringåg detta och använda mina inköpta PC 800 minnen?

(självklart använde jag dummysticks på de tomma minnesplatserna som man bör med RD)

Permalänk
Medlem

Detta går typ inte att rundgå vad jag vet, då man måste använda 40ns minnen.

Detta går att utläsa på "modellkoden", men jag kan det inte i huvudet.

Dessutom så får du kolla med Dell vilka det är som passar, tror de har en lista...

Eftersom jag jobbar i butik har jag råkat ut för detta ett par gånger och det har varit väldigt svårt att hitta fungerande minnen som inte köps via Dell.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller