"Laserfix" till PStwo, bra eller anus?

Permalänk
Medlem

"Laserfix" till PStwo, bra eller anus?

Hejsan!

Köpte en PStwo nu i dagarna, nån dag efter jag köpt det fick jag höra att lasern var känslig och gick lätt sönder, stämmer detta ?

Och har kollat runt lite och fan då en laserfix här.

Är det en smart ide att köpa en sådan och i så fall hur sätter man in den ? är det lödningar och saker eller är det plug and play? är ganska teknisk handikappad när det gäller sådant.

Tack på förhand! MvH Kurdass

Visa signatur

Kommer snart...

Permalänk
Medlem

Den saken ser juh helt klart ut att va värd pengarna. 20 spänn. Och skall den lödas är det bara 4 punkter + jord så det kan nog inte vara så svårt att fixa.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Man ska väl inte behöva hålla på med sånna här saker till sin nyköpta produkt? Går den sönder så reklamera, dumt att förstöra garantin för att förebygga ett fel som täcks av garantin.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Agree med Röd Bäver, sätt i när garantin gått ut.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Tror inte jag har hört talas om problemet innan jag läste produktbeskrivningen.
Piratkopierade spel brända på lågkvalitets skivor kan vara en dödsdom åt laserläsaren, men annars har jag aldrig hört att det skulle vara nåt problem. Och om det var det och den där billiga prylen kan fixa det, varför har inte sony monterat in nåt liknande i maskinen från fabrik?

Permalänk
Medlem

Det var de första versionerna av PSTWO som hade en sämre laser. Det fixade dem snabbt och har du nyss köpt den så lär du inte ha den äldre versionen.

Permalänk
Avstängd

Helt onödigt till nya ps two.
Bara lönt till dom äldre versionerna.

Permalänk

Öhm, den där är väl ändå mest till för om man kör DVDR-skivor på sin PS2. (Nä, det betydet fan inte betyda piratkopiering).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

hur vet jag om jag har den "nyare versionen" som ni talar ? något nummer på maskinen? vilket isåfall?

tack för alla fina svar...

Mvh Kurdass

Visa signatur

Kommer snart...

Permalänk
Medlem

Slim har bättre laser än gamla tjocka PS2 men de har fortfarande problem med lasrarna.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Är inga problem med lasrarna bara onödigt att lura i folk det och oroa dem i onödan

Permalänk
Avstängd

Karpo nej.
Det är bara vissa versioner av pstwo som har problem med lasern, och det är dom gammla.

Dagens pstwo har inga problem med lasern direkt och köpa en sådan här sak är löjligt meningslöst.

Permalänk
Medlem

ps? anus absolut!