Permalänk
Medlem

Nintendo Wii garanti?

Hej!

Har sökt men inte hittat svar på min fråga. Jag har köpt mitt Wii från Amazon.de och jag undrar ifall någon vet hur garantin gäller. Har försökt kolla på www.nintendo.se men där står det endast att man skall lämna in den till butiken där man köpte den, det står inget om importer. Har även försökt läsa på Amazon.co.uk samt Amazon.de.

Anledningen till att jag undrar är att jag ska eventuellt byta mitt Wii mot en Xbox 360 och då tänkte jag att det är bra att ha koll på hur min garanti gäller.

Tacksam för snabba svar!

EDIT: detta kanske hade passat bättre i Wii tråden men men..

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Kan du inte skicka ett mail till Amazon.de? Det vore ju det lättaste skulle jag tro.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

Jag snackade med Bergsala över telefon om detta innan jag köpte Wii från amazon.de. Man har alltså ingen garanti i Sverige för ett tyskt Wii. Händer något är det bara att skicka tillbaka till Tyskland, alternativt lämna in för reparation hos Bergsala, men då stå för kostnaderna själv. Ett typiskt (och ganska grovt) fel kan t.ex. vara att linsen pajar och då kostar det ungefär 800 pixx för dig. Är det något värre blir det antagligen helt enkelt billigare att köpa en ny konsoll, såvida du inte pallar jiddra med tyskarna.

Detta är vad jag fått direkt från Bergsala.

Permalänk
Medlem

vilket väl iofs säger sig självt eftersom de som generalagenter inte gärna ser någon privatimport på sidan.

följde det för övrigt inte med några papper med konsollen där det står vad som gäller för garanti? det brukar ju göra det i de flesta fall?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Jag har köpt mitt Wii i andra hand, och det gick sönder efter 2 timmar. Köpt i Tyskland, men några säger att Nintendo har Europagaranti och att Bergsala ska reparera det. Bara frakten dit som kostar.

OffTopic:
Hoppas ni inte räknar det här som en bump. Vet ju inte heller om tråden fortfarande är aktuell. Men det kanske hjälper någon

Permalänk
Medlem

Jag är också lite intresserad av det här. Är det fler som snackat med Bergsala?

Jag köpte mitt Wii på plats i Berlin. Dock skall jag ju öppna min wii snart så min garanti lär ju ryka ändå, men bra att veta tills dess.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem