Permalänk
Medlem

DVD på Wii?

Blev ganska besviken när jag upptäckte att det inte gick att se på DVD film på min Wii. Kanske skulle ha kollat upp det innan, men jag antar att jag tog det för givet att en spelkonsoll som släpps år 2007 med en dvd-läsare borde kunna spela upp filmer...

Någon som vet om det kommer finnas stöd för dvd film i och med framtida firmware releaser eller om man måste köpa nåt chip eller liknande?

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem

Det ryktas om ett chip vid namn om wiiXT som skall lägga till detta stöd. För att inte bryta mot några regler här får du googla på det själv.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Det sägs även att det ska komma en ny version av Wii med stöd för DVD filmer, men också att den bara skulle komma i Japan(kan ha fel om detta) och vara dyrare.
Personligen tycker jag inte det spelar någon roll egentligen. Har redan en DVD-spelare i mitt rum och även om jag inte hade det så kollar jag ändå nästan aldrig på film. Och dessutom är DVD snart ett utdöende format iom BD och HD-DVD.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Det sägs även att det ska komma en ny version av Wii med stöd för DVD filmer, men också att den bara skulle komma i Japan(kan ha fel om detta) och vara dyrare.
Personligen tycker jag inte det spelar någon roll egentligen. Har redan en DVD-spelare i mitt rum och även om jag inte hade det så kollar jag ändå nästan aldrig på film. Och dessutom är DVD snart ett utdöende format iom BD och HD-DVD.

dröjer nog ett tag till dvdn dör ut, vhs lever ju än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
dröjer nog ett tag till dvdn dör ut, vhs lever ju än

Vart köper du film då? På coop forum eller?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
dröjer nog ett tag till dvdn dör ut, vhs lever ju än

Jaså? Vartdå?

Själv har jag inte rört ett vhsband eller vhs-spelare på en ca 4år. Så i mitt liv så räknar jag VHS som död, hehe. Och såfort som BluRay eller HDDVD-skivorna blir billigare så kommer dvdn att vara på sina sista år hos mig.

Gäller att hänga med i tekniken vettu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Jaså? Vartdå?

Själv har jag inte rört ett vhsband eller vhs-spelare på en ca 4år. Så i mitt liv så räknar jag VHS som död, hehe. Och såfort som BluRay eller HDDVD-skivorna blir billigare så kommer dvdn att vara på sina sista år hos mig.

Gäller att hänga med i tekniken vettu

Här, har massa gamla disney klassiker på vhs som man kan få för sig att se på då och då
Tycker med att det är lite sunkigt utan dvd på wii, hade vart shysst med att slippa massa extraapparater..

Permalänk
Medlem

shit vad coolt det vore med en wii med inbyggd VHS

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

wiiXT är fejk bara så ni vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
dröjer nog ett tag till dvdn dör ut, vhs lever ju än

vhs har varit dött i många många år

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
shit vad coolt det vore med en wii med inbyggd VHS

Haha fyfan va tufft. Hade lätt köpt den versionen av Wii isf. Snacka om retro.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Re: DVD på Wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraze86
Blev ganska besviken när jag upptäckte att det inte gick att se på DVD film på min Wii. Kanske skulle ha kollat upp det innan, men jag antar att jag tog det för givet att en spelkonsoll som släpps år 2007 med en dvd-läsare borde kunna spela upp filmer...

Någon som vet om det kommer finnas stöd för dvd film i och med framtida firmware releaser eller om man måste köpa nåt chip eller liknande?

Jag beställde ett "WiiKey" nu i helgen. Det ska vara ett stabilt chip som ger tillgång till DVD-visning. Kommer ev. löda fast det till helgen om jag hinner och om det har kommit tills dess. PMa mig då nån gång så ska vi se om ja kan ge dig ett bra svar.
//

Permalänk
Medlem

Re: Re: DVD på Wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Jag beställde ett "WiiKey" nu i helgen. Det ska vara ett stabilt chip som ger tillgång till DVD-visning. Kommer ev. löda fast det till helgen om jag hinner och om det har kommit tills dess. PMa mig då nån gång så ska vi se om ja kan ge dig ett bra svar.
//

Ledsen att göra herrn besviken men du kommer ha väldigt svårt att få igång dvd uppspelning med wiikey.

Vem har lurat på dig detta?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: DVD på Wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Ledsen att göra herrn besviken men du kommer ha väldigt svårt att få igång dvd uppspelning med wiikey.

Vem har lurat på dig detta?

det fungerar altså inte me dvd? Verkar ha blandat ihop wiikey med andra chip då.. kanske var det Cyclowiz eller ni va de heter som spelar upp dvd..

vill minnas att jag läst om nåt chip som ska kunna spela upp dvd iaf..

menmen

Permalänk
Avstängd

Roliga folk här inne.
VHS dött? skrattretande, 90% av alla jag känner använder fortfarande VHS för att spela in på.
DVD snart dött? .... Tror ni på det själva?
Bara för ny teknik har kommit dör inte det andra på typ 1-2 år.
DVD kommer leva vidare i många år.

Ni vet majoriteten utav användare är inte hemmabio nördar, det är snarare en extremt liten del.

Permalänk
Medlem

wiiXT säger att dom kan spela dvd men som sagt det är fejk!!!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: DVD på Wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
det fungerar altså inte me dvd? Verkar ha blandat ihop wiikey med andra chip då.. kanske var det Cyclowiz eller ni va de heter som spelar upp dvd..

Finns inget chip som gör att man kan spela upp dvd på en wii

/Daniel

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: DVD på Wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Finns inget chip som gör att man kan spela upp dvd på en wii

/Daniel

Inte just nu, men däremot verkar WiiKey ha någonting på gång.
Bild från deras kommande firmware:

Permalänk
Medlem

Illa gjort av nintendo, vad har dom för anledning till att inte kunna spela dvd filmer?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag tror det var för att den typen av dvd-licens skulle göra maskinen lite dyrare än väntat.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: DVD på Wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RippaN
Inte just nu, men däremot verkar WiiKey ha någonting på gång.
Bild från deras kommande firmware:
http://www.wiikey.cn/images/wk1.jpg

massa fel på en gång där, nej det är ingen bild från deras kommande firmware utan från deras kommande nästa version av deras config disc

och det som är på g är deras nya backupverktyg, ingen dvduppspelning

/Daniel

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DVD på Wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
massa fel på en gång där, nej det är ingen bild från deras kommande firmware utan från deras kommande nästa version av deras config disc

och det som är på g är deras nya backupverktyg, ingen dvduppspelning

/Daniel

MFE Mediaplayer, vad säger det då?

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DVD på Wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bber
MFE Mediaplayer, vad säger det då?

Japp, det jag menar. Jag skulle iaf inte förvåna mig om man med hjälp utav en boot disc som denna kommer att kunna spela upp dvd filmer.

Permalänk
Medlem

är väl en gammal media player till gamecube, spelar inte film från en riktigt DVD iaf

Permalänk
Medlem

ok, såg inte den, vi kan ju hoppas på att det skapas en dvdspelare som körs i gc mode... men jag har väldigt svårt att tr på det, då det krävs rätt mycket att koda ett sådant program

/Daniel

Permalänk
Medlem

Tycker också att det är tråkigt att man inte kan spela DVD.

Det är snack om att Wii är den billigaste Konsolen. Skitsnack, 360 kostar lika mycket, har bättre hårdvara(läs snabbare) och stöd för VGA-Ut.

Wii har sin handkontroll(Som f.ö kostar AS). Missförstå mig rätt, jag SKA ha ett Wii, jag älskar nintendo och deras nedladdningstjänst verkar vara "0wn4g3", men att säga att det är den billigaste konsolen i dagsläget är rent skitsnack.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
shit vad coolt det vore med en wii med inbyggd VHS

en WiiHS kanske?!

heheh...ja e trött...

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt nöjd att dom sket i DVD till Wii. Känns bara dumt med ännu en spelare när jag redan har flera. Dessutom MÅSTE ljud gå koaxialt i min värld, annars kan man lika gärna köra mono

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Wii har sin handkontroll(Som f.ö kostar AS).

Kostar as och kostar as, 500 spänn är inte så jäkla farligt vilket är ungefär vad den går på om du importerar den. Folk måste lära sig att skilja på att kontrollen är dyr och att Bergsala är idioter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bollmannen
Kostar as och kostar as, 500 spänn är inte så jäkla farligt vilket är ungefär vad den går på om du importerar den. Folk måste lära sig att skilja på att kontrollen är dyr och att Bergsala är idioter.

Jo visst, men vi pratar väl trots allt om den svenska marknaden? bara för att man KAN privatimportera så köper troligen 95% av alla Wii-ägare sina handkontroller i Sverige, och därmed så får man pröjsa duktigt med stålar också.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!