Permalänk
Medlem

ddr2 vs ddr3

ddr3 kommer ut iår och då undrar jag ju, hur står sig ddr2 mot ddr3? Hur mycket snabbare kommer ddr3 vara? Är det värt att sälja sitt moderkort och ddr2 minnen för att köpa ett moderkort som klarar ddr3 och sedan köpa ddr3 minnen? Eller är det bortslängda pengar?

Permalänk
Medlem

Vänta på prestandatester och avgör om prisskillnaden är värd de fördelar du kan förvänta dig. (svalare & snabbare)

Jag gissar att det inte kommer skilja supermycket i prestanda mellan DDR2 och DDR3 i början, men att skillnaden kommer bli större ganska fort. Dock är det gissningar - jag kommer vänta på verkliga tester innan jag avgör om jag ska köpa nytt.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Avstängd

DDR2 är väl varmare än DDR3 på grafikkortsmarknaden? Blir det inte samma grej nu då?

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
DDR2 är väl varmare än DDR3 på grafikkortsmarknaden? Blir det inte samma grej nu då?

Tja, det nyare är ju bättre och det kan vara kallare, men om man lägger stor press med höga hastigheter och så så lär ju ddr2 bli kallare än ddr3. Osäkert.
Men vet någon ungefär när ddr3 skulle komma ut?

ps. Hur har du fått den coola statusen? ds

Permalänk
Avstängd

Klicka på länken och kika på tråden

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Klicka på länken och kika på tråden

Tja, jag har reda det där, men ingen sån där cool status

Permalänk
Avstängd

Dra ett PM till någon moderator så löser det sig, eller så postar du bara din signimage i tråden

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H