Sugen på en PS3a, men äger redan ett Xbox 360

Permalänk
Medlem

Sugen på en PS3a, men äger redan ett Xbox 360

Hej.
Jag har sedan ett tag tillbaka varit otroligt sugen på ett Playstation 3, men då priset är en aning högt så har det känts ganska avlägset.
Jag har just nu ett Xbox 360 som jag inte är speciellt nöjd med då det enligt mig inte släppts speciellt bra spel. Om jag jämför de titlar som kommer till PS3an låter det bra mycket bättre än de till Xbox 360.

Min fråga är nu; ska jag vänta och se vilka spel som kommer att släppas under våren till Xbox 360, eller ska jag byta in kryssboxen och betala mellanskillnaden och plocka ett PS3 istället? Jag är nämligen helt ute och cyklar då det gäller kommande spel osv.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det är jättesvårt att tipsa dig om hur du ska göra. Du kommer säkert att få 50% som säger behåll 360 och 50% som säger köp PS3. Känner du att du inte gillar spelen som finns eller ska komma till xbox så är det kanske bättre att köpa en ps3 eller så sparar du som fan och skaffar båda. Då blir det aldrig något bekymmer.

Har båda konsollerna nu och kan bara säga att jag är enormt nöjd med att kunna spela alla spel.

Permalänk
Avstängd

Beror ju helt på vad du är intresserad utav för spel.
Jag ser din dator inte är så bra och då kommer du få lite svårt att spela de kommande bra PC spelen som även dyker upp på 360 men inte PS3.
Ex Huxley,Alan Wake,Bioshock m.m.

Ps3's stora titlar kommer dröja lite, som FF13,MGS4,DMC4,Wipeout,GT5,Ratchet osv.

360 har bra titlar detta året, många av dom kommer på PC också som sagt. Men eftersom du kanske inte är så intresserad att uppgradera din pc? Så tycker jag du ska behålla din 360.
Ett par bra titlar detta året (förhoppningsvis) till 360 (ett par kommer till PC också, nämner inte spel som kommer till PS3 också)
Halo3,Alan Wake, Fable2,Huxley,Bioshock,Mass effect, Too human(inte säker på 2007?),Forza2, PGR4 m.m.

Så det kommer många bra titlar till 360 detta året. Men som sagt vet jag inte vad du tycker om för spel så svårt att avgöra. Men det kommer lite av varje iaf till 360 i år.

Edit: Håller med thewall, om du inte tycker om spelen som finns nu eller de kommande köp ps3, om de kommande titlarna ser bättre ut för dig än de som finns nu behåll 360.

Permalänk
Medlem

Om du tycker titlarna till PS3 verkar mycke bättre och inte är nöjd med 360 tycker jag du ska byta. Finns ingen anledning att sitta på en maskin man inte tycker har roliga spel.
Eller behålla och spela Halo3/Fable2 mf när dom kommer och bita i det sura äpplet och lägga ut 6-7k på PS3. Då har du båda och behöver inte missa nått roligt spel. (förutom dom som kommer till Wii )

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk

är samma för mej,är sugen på en ps3:a men priset är löjligt högt.
har också en 360 men vill ej sälja pga att det finns bra och kommer bra spel till den.

OM du nu riktigt gärna vill ha en ps3,så är det ju bara att sälja 360,men du kommer då också gå miste om bra spel som kommer.
det gäller att prioritera och ta reda på vilka spel som kommer och vilka spel som passar dej.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Om jag vorre du skulle jag vänta ett år, då har det både kommit ut lite nya+ bra titlar till 360'n samt att PS3'an både lär ha sjunkit i pris+att lär finnas ett större utbud med tiltlar till ps3'an (om du nu vill ha båda konsollerna) annars är det lite upp till dig att utforska vad som kommer till PS3'an som du kan tänka dig gilla / Xboxen och utgå därifån

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Angående min signatur borde jag uppdatera den en aning då det är min gamla dator. Den jag sitter på nu klarar sig ett år eller två till!
Jag tycker inte riktigt om de spel som släppts till Xbox 360, de liknar varandra väldigt mycket också. FPS spel som GoW och Lost Planet är exempel på detta. Det verkar vara zombie/alien-slaktarmani kring Xbox och jag har ännu inte hittat ett spel i klass med DMC- eller FF-serien.

Var inne och pratade med folket på GAME här i Umeå och skulle få ca. 3000:- för mitt Xbox, och det gör ju att mellanskillnaden landar på runt 3500:-, vilket känns relativt överkomligt ändå.

Har inte en susning vilka spel som kommer släppas till varken Xbox eller till PS3 förutom de stora titlarna, så om någon kunde nämna ett par nämnvärda uppkommande titlar till båda konsolerna skulle det vara otroligt uppskattat!

Permalänk
Medlem

Ett mycket bra spel som kommer ut till 360 inför sommaren är Mass Effect. Mycket stort och snyggt rymd RPG med skaparna bakom KOTOR-serien. Ser riktigt nice ut. Det är det enda spel jag verkligen vill ha en 360 för. Forza 2 ska ju komma ut snart också. Fable 2 också. Annars finns det inte så mycket mer som du inte kan spela på din PC eller PS3.

PS3 finns ju Motorstorm nu du gillar racing. Inför sommaren ska Heavenly Sword komma ut och det lär du älska om du gillar DMC. Warhawk om du gillar online-spel som Battlefield och sånt. Sen så är många av spelen multiplatform också.. som Battlefiels : Bad Company och Alone in the Dark.

Just ja, Lair ska komma ut innan sommaren också. Bara singleplayer.. man är typ nån krigare som styr en drake och battlar andra drakar och sprutar eld på infanteriet osv.

Ninja Gaiden Sigma ska komma ut i Juni. Det lär du ju gilla också om du gillar DMC. Det är bara spel som ska komma ut innan eller under sommaren. De riktigt stora titlarna får vi alla vänta ett år på.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Har du en ok PC och får så mycket för lådan, så är det bara att slå till. Din smak ligger ju mera åt PS3, så passa på medans lådan är värd...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jo jag har i princip bestämt mig för att byta till en PS3a. Spelar inte så mycket på Xboxen nu för tiden ändå, så jag klarar mig den tiden jag blir utan konsol.
Då ska man bara bestämma sig för vilka/vilket spel man ska köpa vid releasen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W4nk3r
Jo jag har i princip bestämt mig för att byta till en PS3a. Spelar inte så mycket på Xboxen nu för tiden ändå, så jag klarar mig den tiden jag blir utan konsol.
Då ska man bara bestämma sig för vilka/vilket spel man ska köpa vid releasen.

Se bara till att köpa GripShift från PSN. Det är riktigt roligt det spelet när du väl fått grepp om den udda fysiken och kontrollerna. Kostar bara 10 USD har jag för mig.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

floW ska jag köpa direkt, behöver något att koppla av med på kvällarna, och ser så jädra underbart ut.
Inte samma att sitta vid datorn och spela den flow versionen som ligga i soffan och njuta till flow på ps3 med alla fina färger, lugna musiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
floW ska jag köpa direkt, behöver något att koppla av med på kvällarna, och ser så jädra underbart ut.
Inte samma att sitta vid datorn och spela den flow versionen som ligga i soffan och njuta till flow på ps3 med alla fina färger, lugna musiken.

Jodu. Man fastnar direkt.. så himla avslappnande. Det sjuka är att man verkligen slappnar av och bara dras med av gameplayen. Har aldrig använt tiltkontrollern så bra heller. Det blir typ en del av en själv efter ett tag... man tänker inte på det längre och bara typ känner sig fram.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

behåll xboxet, kommer flera grymma spel i år!

Permalänk
Medlem

Finns ju istort sett inga spel till PS3 än och de som finns är ju inga höjdare. Däremot låter det inte som du bör behålla Xbox 360 heller. Föreslår du säljer den, men väntar med att köpa en PS3 tills det finns några värda spel ute. Med lite tur har den sjunkit i pris då också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Finns ju istort sett inga spel till PS3 än och de som finns är ju inga höjdare.

Finns verkligen inget belägg för det, PS3 lär ju ha en av den bästa launch lineupen på hur länge som helst.

Virtua Fighter 5 tillsammans med Motorstorm vart två av månadens mest älskade spel i tidningen gamereactor som jag hämtade efter att passerat den lokala game butiken idag.

FightNight fick riktigt bra kritik, gubbarna såg enl dem bra mycket bättre ut än i den gamla 360 versionen. Resistance har fått riktigt bra kritik för att inte tala om hur bra kritik Virtua Tennis 3 har fått.

Även Granturismo HD som finns tillgängligt gratis har fått ett helt okej motagande även fast det kanske inte är så omfattande, samt Tekken Dark Resurrection skall även det vara fruktansvärt bra till ett pris av 40:- ..

Permalänk
Medlem

Kommer en hel del bra spel både till 360 och PS3 under året, men tyvärr väldigt få spel som man verkligen "måste" ha.
GTA4 och DMC4 släpps på båda konsollerna, det är jag glad för. Skulle dock gärna se fler plattform-/pusselspel till 360, fast det finns ju inte så många till PS3 heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Finns verkligen inget belägg för det, PS3 lär ju ha en av den bästa launch lineupen på hur länge som helst.

Virtua Fighter 5 tillsammans med Motorstorm vart två av månadens mest älskade spel i tidningen gamereactor som jag hämtade efter att passerat den lokala game butiken idag.

FightNight fick riktigt bra kritik, gubbarna såg enl dem bra mycket bättre ut än i den gamla 360 versionen. Resistance har fått riktigt bra kritik för att inte tala om hur bra kritik Virtua Tennis 3 har fått.

Även Granturismo HD som finns tillgängligt gratis har fått ett helt okej motagande även fast det kanske inte är så omfattande, samt Tekken Dark Resurrection skall även det vara fruktansvärt bra till ett pris av 40:- ..

haha njaa, VF5 släpps ju till xbox och resten av spelen är inte värt att lägga ut 6000 på. (måste väl skriva imo så ingen blir kinkig)

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Håller med. Finns egentligen inget spel värt att lägga ut 6000:- på, men detta är ju bara de spel man kan njuta av just för tillfället. Förhoppningsvis blir det inte de enda spelen som kommer släppas till konsollen

Permalänk

Om du är säker på att de exklusiva titlarna till PS3 är de du vill spela så får du ju känna av om det är värt mellanskillnanden. Det blir ju snabbt dyrt om du ska ha extra handkontroll och kanske 2 spel.
Men är man sugen så är man

Själv skulle jag avvakta för precis som nån tidigare sa så kommer det intressanta titlar till xboxen senare i år. Dessutom finns ju alltid xbox live arcade som jag dödat många timmar med. Just nu kan jag rekommendera Castlevania Symphony of the night. Riktigt riktigt bra spel på arcade. Sen har ju alla äldre populära 360-spel som kostar runt 300 kr. De hållar jag på att plöja igenom nu.
Förhoppningsvis så hinner priset på PS3 sjunka innan du tröttnar.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.