Permalänk
Medlem

Måste DDR2 sitta i par?

Hej!

Tänkte köpa den här http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=442306&...

Men en kompis säger att ram-minnena måste sitta i par.

Eftersom jag tänkte sätta i mer ram och större HDD när jag får pengar, så undrar jag.

Kan jag ha 1 ram minne från början, i någon månad, och sedan uppdgradera till 2x1024.
Eller kommer det inte ens att gå att starta med bara ett 1024Mb minne i?

Har hört att det är dåligt att ha 4minnen 4x512Mb, eller är det fel?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Det är inga problem att köra med bara en ram sticka, det alla säger är att man ska köra dom i dubbla kanaler när man kör två stickor för att få ur max prestanda ur minnena.

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Precis vad jag tänkte.
Vill dock gärna ha en källa på detta..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha detta lite förklara för mig. Kan man uppgradera med en ny sticka lite senare och måste det vara samma märke eller räcker det med samma spec.?

Permalänk
Medlem

har de bara samma specs så skall det inte vara några problem, i teorin då alltså. Vissa minnen kommer inte överens till 100% så skall man vara säker så skall man alltid välja samma typ av minne från samma tillverkare.