Nexus lanserar tre nätaggregat

Permalänk
Melding Plague

Nexus lanserar tre nätaggregat

Tillverkaren Nexus har idag lanserat tre nya nätaggregat som ingår i den nya 80Plus-serien. Modellerna heter NX-8040, NX-8050 och NX-8060 som har effekter på respektive 400, 500 och 600 watt. De skall enligt Nexus ha en effektivitet över 80 procent vid maximal belastning.

Läs nyheten: Nexus lanserar tre nätaggregat

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Swec måste ha fått en ny nyhets-skribent, äntligen lite färska nyheter på Swec. Bra jobbat!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Gött!!!

Visa signatur

Life is too short to listen to slow music!
GA-P35-DS4 l Q6600 @ 3,6ghz l Ultra 120 l 3x2048mb PC6400 CL4 900mhz
| Sp. HD4870 512MB

Permalänk

Härligt Nexus är mina kunder Visste dock inte att dom höll på med nätagg etc.

EDIT: Sry, fel Nexus. Dessa är mina kunder och partner:
Borta

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Mmm Nexus har gjort nätagg tidigare väl ?
Undras vad priset landar på ?

Andoja: Vad säljer du till Nexus ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Mmm Nexus har gjort nätagg tidigare väl ?
Undras vad priset landar på ?

Andoja: Vad säljer du till Nexus ?

Sry för OFF-T:

Vi är utvecklingspartner till Bankgirocentralen och jobbar med finansiell EDI. Vi utvecklar och säljer kommunikationslösningar efter bankgirots BgCom-protokoll och i detta sammanhang har Nexus som kunder som använder våra programvaror för filöverföring av betalfiler mot BGC. I vår programvara Progressor BgCom har man Nexus Personal som ett program som jobbar tillsammans med vår programvara för att attestera och legitimera innan en betalfil får skickas iväg av de behöriga som sedan kontrolleras mot bankernas fullmaktsregister and so on, med hjälp av ett Elektroniskt ID-kort som banken tillhanda håller för sina/våra kunder

EDIT: stavning med mera

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det här är något som SPCR behöver och nog kommer att recensera, innan dess har vi ingen aning om ljudnivån. Nexus tidigare nätagg har varit hyfsat tysta, men inte slagit några rekord direkt.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det här är något som SPCR behöver och nog kommer att recensera, innan dess har vi ingen aning om ljudnivån. Nexus tidigare nätagg har varit hyfsat tysta, men inte slagit några rekord direkt.

Fast om fläktarna är lika tysta som deras vanliga fläktar du köper så är volymen inga problem. Dock är det inte Nexus som gör själva nätaggen så komponenterna i skalet är nog någon större som gör.

Titta tillexempel på övriga kända nätagg, vet ej vilket som är vilket men Seasonic gör många nätagg även om det står Corsair på den eller vad det nu är.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Fast om fläktarna är lika tysta som deras vanliga fläktar du köper så är volymen inga problem. Dock är det inte Nexus som gör själva nätaggen så komponenterna i skalet är nog någon större som gör.

Titta tillexempel på övriga kända nätagg, vet ej vilket som är vilket men Corsair gör många nätagg även om det står TAGAN på den eller vad det nu är.

Nej, Corsair gör INGA nätagg...Det är Seasonic som gör Corsairs nätagg..har ett själv så..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

doja, låter som tråkigt jobb. Hatar dessa yrken där man utvecklar kommunikationslösningar etc utan att egentligen definera vad det är för något =P

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Nej, Corsair gör INGA nätagg...Det är Seasonic som gör Corsairs nätagg..har ett själv så..

Helt rätt, korrigerar ovan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Fast om fläktarna är lika tysta som deras vanliga fläktar du köper så är volymen inga problem. Dock är det inte Nexus som gör själva nätaggen så komponenterna i skalet är nog någon större som gör.

Titta tillexempel på övriga kända nätagg, vet ej vilket som är vilket men Corsair gör många nätagg även om det står TAGAN på den eller vad det nu är.

Många nätagg är tystare än Nexus fläktar på 12V för att de har fläktstyrningar som sänker hastigheten på fläktarna. Nexus tidigare nätagg har haft rätt tysta fläktar, men dåliga fläktkontrollers som gör att de går upp i varv tidigare än t.ex. Seasonics nätagg som har riktigt bra fläktkontrollers. Det är därför Seasonics nätagg och nätagg tillverkade av Seasonic åt andra (t.ex. Corsair) nästan alltid är tystast i test.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Många nätagg är tystare än Nexus fläktar på 12V för att de har fläktstyrningar som sänker hastigheten på fläktarna. Nexus tidigare nätagg har haft rätt tysta fläktar, men dåliga fläktkontrollers som gör att de går upp i varv tidigare än t.ex. Seasonics nätagg som har riktigt bra fläktkontrollers. Det är därför Seasonics nätagg och nätagg tillverkade av Seasonic åt andra (t.ex. Corsair) nästan alltid är tystast i test.

Ok, du har säkerligen rätt. Dock har jag aldrig ägt ett Seasonic själv utan jag köpte mig ett Tagan easycon 580W för något år sedan eller mer och det är bra tyst det också och presterar bra där efter

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

ett 400w med 4* +12V 18A på varje...är inte det bra för ett 400W?..behöver ett nytt så det ska kankse bli ett sånt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nope, du får aldrig ut så mycket...det finns ett totalt max oxå, som du inte kan överstiga.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Swec måste ha fått en ny nyhets-skribent, äntligen lite färska nyheter på Swec. Bra jobbat!

Herman aka Kr^PacMan tar nog illa vid sig om du låter ditt inlägg vara kvar Keep up the good work Herman!

För övrigt tycker jag datorvärlden känns väldigt trist för tillfället...

Visst Vista kom, DX10 på väg in. Ändå saknar jag något revolutionerande, men det är sånt som bara kunde hända förr i världen

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Nexus agg är riktigt bra. Jag har ett Nx4090 400w funkar klockrent. Dessutom är det helt tyst, iaf ett hellvete att försöka höra det=)

Visa signatur

i7-8700K-Prime z370-GTX1080ti

Permalänk
Medlem

Jag som just köpt en S12 på 430 watt och så läser man här: "fyra stycken +12-voltslinjer som kan ge ut 18 Ampere var" kopplar man in det i sig själv lär man blinka 500 frames/s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Härligt Nexus är mina kunder Visste dock inte att dom höll på med nätagg etc.

EDIT: Sry, fel Nexus. Dessa är mina kunder och partner:
http://www.nexussafe.com/Pages/EN/

och sedan:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Fast om fläktarna är lika tysta som deras vanliga fläktar du köper så är volymen inga problem. Dock är det inte Nexus som gör själva nätaggen så komponenterna i skalet är nog någon större som gör.

Titta tillexempel på övriga kända nätagg, vet ej vilket som är vilket men Seasonic gör många nätagg även om det står Corsair på den eller vad det nu är.

Shit va du ljuger... Du visste hela tiden vilka de va. Vart ska Edin skicka fakturan för reklamen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
och sedan:

Shit va du ljuger... Du visste hela tiden vilka de va. Vart ska Edin skicka fakturan för reklamen?

Sorry för Off-T:

Varför skulle jag ljuga? Seriöst, jag trodde att det var våra kunder, Nexus. Dom heter ju Nexus. Jag tänkte inte på bolaget Nexus som gör fläktar, utan tänkte först på Nexus som vi har som kunder vilket är mer logiskt. Nej, Edin ska inte skicka någon faktura. Jag är inte ute efter någon reklam, och det du anser som reklam har förmodligen inte många nytta av här ändå. Det är till företag vi arbetar mot, B2B inte med privat personer.

http://www.progressor.se/kontaktpersoner.asp?id=22&tid=02

EDIT: Ber så mycket om ursäkt för Offtopic.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

OT: Han skojade nog.

Detta låter bra, ett sådant 500w för 800kr vore finfint.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som inte är imponerad av en verkningsgrad på 80%? Jag tycker det verkar vara en högst ordinär verkningsgrad. Moderna switchag borde ha en ännu bättre verkningsgrad!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Är det bara jag som inte är imponerad av en verkningsgrad på 80%? Jag tycker det verkar vara en högst ordinär verkningsgrad. Moderna switchag borde ha en ännu bättre verkningsgrad!

Korrekt...de flesta aggen av bättre kvalite brukar numera ligga på runt 83-85%...80% är ordinärt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?