Thermaltake släpper kylflänsen V1

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake släpper kylflänsen V1

Thermaltake har idag släppt kylflänsen V1 som enligt tillverkaren själv är en entusiastkylare med stil. Den består av en 120-millimetersfläkt som sitter mellan två stycken kopparflänsar som har två stycken värmeväxlare var.

Läs nyheten: Thermaltake släpper kylflänsen V1

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Maffigt! Ser onekligen mer ut att användas som passiv fläns än med fläktar med tanke på utformningen, ska bli kul att se hur bra den presterar.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

2 heatpipes till tycker jag, för övrigt ljuger dom lite om deras fläkt skulle jag tro, som alltid. men hoppas den kommer vara billig

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Hmm SLI och Crossfire är väl bara att glömma med den där? Även PCI kort som är mindre än 3 slots ifrån grafikkortet. Den verkar ruskigt hög eller ser jag fel nu?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hmm SLI och Crossfire är väl bara att glömma med den där? Även PCI kort som är mindre än 3 slots ifrån grafikkortet. Den verkar ruskigt hög eller ser jag fel nu?

tror du fattade fel? detta är en cpu-kylare och inte en gpu...
om inte, my bad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hmm SLI och Crossfire är väl bara att glömma med den där? Även PCI kort som är mindre än 3 slots ifrån grafikkortet. Den verkar ruskigt hög eller ser jag fel nu?

Ser inte ut att vara några problem på bilderna på hemsidan. Möjligtvis att det snarare blir problem med att flänsen tar i nätagg och/eller mATX-kort som är för litet.

Permalänk
Medlem

ser riktigt nice ut... om man nu hadde haft rätt socket vill säga

Permalänk
Hedersmedlem

Den var ju iaf snygg!:D Hoppas den är bra och billig också...

Permalänk
Medlem

Intressant, den ser verkligen udda ut...och tung är den ju oxå...den vll jag se test på

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Tycker den är helt galet konstruerad, borde inte hetpipes gå direkt in i kylflänsarna från start?

Borde ju bli bättre kylning om man gör så att en fläkt kyler direkt vid basen på en gång, kanske kombinera den där med ett par extra pipes som går direkt nerifrån upp på kylflänsarna!

Vore bra mycket smartare, dom har säkert forskat på det där men logiken säger att det borde bli fel!

Det är ju likadant på Zalmans CNPS9700, helt galet!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

precis, hur många w klarar den av att transportera bort från cpun? det intressantaste av allt.

tycker tyvärr att den är ful dessutom...

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig egentligen om utseendet på sin kylfläns?
Dom kan väll skippa den delen och fokusera på dom andra 2...

Permalänk
Medlem

Thermalright V1 är en GPU-kylare, thermaltake V1 är en CPU-kylare, så nog finns det fog för förvirring här!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
En kvadratmeter är 1000mm x 1000mm dvs 1 000 000 kvadratmillimeter

Hehe, reagerade också på den där kvadratmetern

Tittar man på bilden av kylaren så kan man ju (väldigt grovt) uppskatta att varje "blad" är kanske 10 kvadratcentimeter i snitt och att det är totalt 102 (säg 100) sådana blad. Det ger en total yta på ca 1000 kvadradcentimeter = 10 kvadratdecimeter = 1/10 kvadratmeter vilket känns ganska rimligt. (Bara ena sidan av bladen räknat då alltså.)

Permalänk
Medlem

Okej, den var inte snygg, och den verkar inte kunna prestera speciellt bra heller. Jag kanske har fel, men konstruktionen verkar värdelös...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

haha men dom har i alla fall använt tiden väl....

8 MÅNADER!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Intressant, den ser verkligen udda ut...och tung är den ju oxå...den vll jag se test på

Jag skulle också gärna vilja se ett test på denna.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
haha men dom har i alla fall använt tiden väl....

8 MÅNADER!

Hm...ni kanske skulle invänta resultat/test innan ni torpederar denna ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
tror du fattade fel? detta är en cpu-kylare och inte en gpu...
om inte, my bad

Haha ja det är jag som är yrvaken haha.

Bogey: Thermaltake gör sällan ngt rätt. Finns några undtantag men inte många, jag tror inte detta blir ett av de undantagen.

Jag tycker förövrigt att Thermalright Ultra 120 Plus (som är den bästa luftkylaren just nu) är snyggare. Och TR IFX-14 kommer vara ännu bättre.

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_ifx14.htm

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_ultra120_INTE...

http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2943

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Gambit: Må så vara, tror du o jag diskuterat TT tidigare...och att jag även då nämnde Big Typhoonen...en Cpu kylare som än idag snart 2 år efter lancering räknas bland toppen av Cpukylare *S*

Så visst har det föetaget en viss vana...men huruvida denna skulle vara en av de bättre låter jag vara osagt...min anmärkning gällde nog kanske mer att den totalt bryter av "standard konstruktionen" som vi vant oss vid i den senaste typerna av Cpukylare.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Riktigt nice :):)

OFF-T: Någon som har fått jobb på Swec? Tycker det dunsar upp med nyheter. Eller är det Herman som är i farten? Riktigt skoj hur som helst!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Den här nyheten förmedlades i alla fall av Herman som även redigerat bort det där om flänsarnas yta. Och vart tog inläggen som handlade om kvadratmeter vägen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
OFF-T: Någon som har fått jobb på Swec? Tycker det dunsar upp med nyheter. Eller är det Herman som är i farten? Riktigt skoj hur som helst!

Tänkte samma sak, jag blir så glad när jag ser något jag inte tidigare läst. Jag har inte missat en nyhet sedan ett år tillbaka och stanna SweC fabriken att producera så blir jag förvirrad. Jag vill hellst undvika andra sidor.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Känns som det är några zalmaninfluenser i den där flänsen
Men bara den presterar bra så, fast jag måste nog säga att jag tvivlar på att den kommer att vara så tyst som de påstår vid 1300rpm, jag märker tydligt av mina 120mm fläktar långt innan de kommer upp i 1300rpm!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Men varför ska dom alltid envisas med att sätta lysdioder i dom? Zalman och många andra tillverkare gör samma sak vilket kraftigt begränsar mitt urval när jag är på jakt efter ny kylare.
Den ser intressant ut men pga led-fläkt är den helt borträknad för min del.

(Har för övrigt inget mot lysande gizmos i datorn, bara jag har kontroll över dom och kan stänga av när jag vill)

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Lite kul att kylartillverkarna alltid vill få det till att det är raketteknologi de sysslar med...
I själva verket gör de ju bara flänsarna större och större.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag har inte missat en nyhet sedan ett år tillbaka och stanna SweC fabriken att producera så blir jag förvirrad. Jag vill hellst undvika andra sidor.

Hehe, precis så är det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
Men varför ska dom alltid envisas med att sätta lysdioder i dom? Zalman och många andra tillverkare gör samma sak vilket kraftigt begränsar mitt urval när jag är på jakt efter ny kylare.
Den ser intressant ut men pga led-fläkt är den helt borträknad för min del.

(Har för övrigt inget mot lysande gizmos i datorn, bara jag har kontroll över dom och kan stänga av när jag vill)

Men Zalman har ju icke LED versioner av samtliga deras nyare fläktar om jag inte har helt fel.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Snacka om fantasisiffror när det gäller specifikationerna för fläkten.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Och TR IFX-14 kommer vara ännu bättre.

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_ifx14.htm

Coolt med 140mm-fläktar. Mer sånt!