Revoltec lanserar två chassin

Permalänk
Melding Plague

Revoltec lanserar två chassin

Tillverkaren Revoltec har lanserat två chassin som kommer visas upp på Cebit-mässan som startar imorgon. Revoltec har tidigare inte producerat chassin och dessa två är de första från tillverkaren.

Läs nyheten: Revoltec lanserar två chassin

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser skumt ut

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Det första chassit var ju grymt snyggt designmässigt i alla fall. Inom vilken prisklass kommer de att hamna?

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med, första var grymt snyggt, men det ser dyrt ut!

Permalänk
Medlem

Inte illa för att komma från Revoltec som annars gör rätt kitchiga saker imo.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Det första var rätt snyggt, men det andra var riktigt fult. Och jag mår illa av alla kontakter de petat dit i fronten. Ska man ha kontakter i fronten ska de vara dolda.

Möjligt att de första har kontakter i fronten också bara att man inte ser dem för vinkeln, men har den inte det så ser det intressant ut.

Permalänk
Medlem

första vad stilrent och snyggt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Revolting? Yepp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det första var rätt snyggt, men det andra var riktigt fult. Och jag mår illa av alla kontakter de petat dit i fronten. Ska man ha kontakter i fronten ska de vara dolda.

Möjligt att de första har kontakter i fronten också bara att man inte ser dem för vinkeln, men har den inte det så ser det intressant ut.

Håller med till stor del, och jag misstänker tyvärr att även övre chassiet har ungefär samma kontakter

Annars en rätt cool front - tyvärr på bekostnad av luftflödet misstänker jag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

tyckte den första var lite frän

Permalänk
Medlem

Mmm det första såg ju riktigt bra ut, gillade "hififötterna".

Märkligt att så få tillverkare har gjort några ordentliga försök att få ett
sobert utseende som påminner om hightech anläggningar äv högre kalibern...

Undras hur kvaliten är på dessa ? Revoltec blandar ju o ger ovanligt mycket när det gäller den saken..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Ja det fösta i silver hade varit najs

hittar ingen info på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite Cooler Master Mystique II inspirerat. Kanske blind vad vet jag! Hehe, Kolla länken nedan.

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CMMYST2...

Visa signatur

Asus Commando P965 | Corsair 6400C4 2048MB CL4 | C2D E6300 1.86GHz @ 2.8GHz | XFX GeForce 8800GTS 640Mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeNKizen
Tycker det är lite Cooler Master Mystique II inspirerat. Kanske blind vad vet jag! Hehe, Kolla länken nedan.

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CMMYST2...

Mmmm tänkte detsamma när jag såg det...fast detta är tom snyggare.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Mmmm tänkte detsamma när jag såg det...fast detta är tom snyggare.

Hehe, skiljer inte så mycket, man fick en lysdiod som var 10cm längre. Men men, lite snyggare kanske det var. Ingen fin bild på det svarta mystique II, det i silvet ser coolare ut. Lätt att manipulera

Visa signatur

Asus Commando P965 | Corsair 6400C4 2048MB CL4 | C2D E6300 1.86GHz @ 2.8GHz | XFX GeForce 8800GTS 640Mb.

Permalänk
Medlem

Den första verkade vara lite superdator inspirerad, de har man sett på några bilder (anser jag) men jag vet inte. annars helt nice

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

tre platser för HD i ett stort chassi är väldigt snålt känner jag.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
tre platser för HD i ett stort chassi är väldigt snålt känner jag.

Nee men du har faktist lite fel Det är 3 Interna men det finns fortfarande 2st externa som man lika väl kan använda så jag får det till 5 diskar vilket är fullt tillreckligt! Och man brukar inte (iaf inte jag å de jag känner) använda mer än 2-4 diskar.. Om man gör de kanske de är dags å fixa Större diskar (500gb+) så man både slipper all värme och allt ljud...

Permalänk

Lite Cray över den första. Den andra? Njaaa....

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Har nån hört/sett någon mer information om dessa än ?

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |