Hitachi-LG visar upp blu-ray-brännare på Cebit

Permalänk
Melding Plague

Hitachi-LG visar upp blu-ray-brännare på Cebit

Tillverkarna Hitachi och LG ingick år 2000 i ett samarbetsbolag som kallades Hitachi-LG för att producera optiska enheter. Företaget skall under Cebit-mässan visa upp enheten GGW-H10N vilket spelar, läser och bränner blu-ray samt läser hd-dvd.

Läs nyheten: Hitachi-LG visar upp blu-ray-brännare på Cebit

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow kul att vara först någon gång...

tycker nog LG

Permalänk
Medlem

Kul pryl men DYrrrt...

Permalänk

F*N! blir så irriterad på den här skiten om "spåra vart den är bränd, vem som kan använda den" osv. Ne tack vet jag den dagen man brände vanliga cd-r skivor och delade ut som sverige på torrents!

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

Ja gillar inte heller det där med signaturer. Vi kommer nog få se mer och mer sådant. Visst kan det vara bra för att skydda information från obehöriga, som de annonserar, men man behöver ju inte vara raketforskare för att förstå att det EGENTLIGEN är till för att spåra olaglig kopiering.

Permalänk
Medlem

Ja ner i pris så jag kan bygga min HTPC

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

det kommer nog en firmware till den en dag skall du se..

dock undrar man om man MÅSTE använda funktionen eller om det går att välja bort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulaschbaronen
F*N! blir så irriterad på den här skiten om "spåra vart den är bränd, vem som kan använda den" osv. Ne tack vet jag den dagen man brände vanliga cd-r skivor och delade ut som sverige på torrents!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Ja gillar inte heller det där med signaturer. Vi kommer nog få se mer och mer sådant. Visst kan det vara bra för att skydda information från obehöriga, som de annonserar, men man behöver ju inte vara raketforskare för att förstå att det EGENTLIGEN är till för att spåra olaglig kopiering.

liknande finns ju även på CDR-skivor av samma anledning, även detta syftar troligen till spårning av rent industriellt piratande.

tvivlar på att dom spårar upp tillverkaren, kräver listor till leverantörer, åker till leverantören och begär ut kundregister för att sen hamna i samma by där skivan såldes och ligga på lur nästa gång köparen kommer in för några hemkopior. (om man inte betalt med kort på postorder då, då ställer de bara om lasersatelliterna och plockar en direkt innan man ens hinner se filmen..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

HD-DVD suger, och Blu-ray suger. Död åt DRM!

http://bluraysucks.com/
http://hddvdsucks.com/

http://www.antidrm.org/

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Bara fixa så den funkar i Linux så är jag glad, riktigt glad.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)