Linksys lanserar trådlös mediaspelare

Permalänk
Melding Plague

Linksys lanserar trådlös mediaspelare

Tillverkaren Linksys som är ett dotterbolag till Cisco köpte upp tillverkaren Kiss i september 2005. Linksys har idag lanserat en ny Kiss-mediaspelare som har stöd trådlösa nätverk samt hd-material.

Läs nyheten: Linksys lanserar trådlös mediaspelare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar varför den inte kan köra 1080i eller 1080p på HDMI-anslutningen? Men att den har h.264 är bra, inte många spelare som kan det. Trevligt också att man kan ansluta extern hårddisk till den.

Själv har jag beställt en DVCIO TViX M-4000P som jag hoppas få nästa vecka. Den är något billigare men saknar h.264 och har varken trådlöst nätverk eller DVD-enhet men däremot kan man sätta i en hårddisk i den och lägga in sina DVD-filmer som ISO-filer på hårddisken och så har den vanlig 100 mbit/s ethernet anslutning. Den har HD-upplösning på diverse videoformat upp till 1080p, dock ej h.264 eller VC-1. DVI-utgången på tvix klarar upp till 1080p. Men jag har ingen HDTV utan det var mest för att kunna spela upp inspelade .TS filer på min TV jag köpte denna.

Nackdelen med att köra trådlöst är att bandbredden ibland kan vara begränsad för att kunna spela upp allting hackfritt men med en hårddisk ansluten (alternativt köra nätverkskabel) så ska det flyta på.

Permalänk

Hmm, hade kunnat tänka mig den om den haft full hd.

Permalänk
Medlem

Undra om det kommer stöd för speedbooster.

Permalänk
Medlem

Vad har den för fler utgångar vid sidan av HDMI? Jag behöver S-video för bild och sen 2xRCA analog för ljud och jag är sugen på en spelare likt denna!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Vad har den för fler utgångar vid sidan av HDMI? Jag behöver S-video för bild och sen 2xRCA analog för ljud och jag är sugen på en spelare likt denna!

Varför skulle man vilja ha en HD-spelare (Nåja, 720p) för att koppla den via S-Video?
Det känns ju helt idiotiskt...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Varför skulle man vilja ha en HD-spelare (Nåja, 720p) för att koppla den via S-Video?
Det känns ju helt idiotiskt...

För att spela upp andra saker än HD-format kanske? Jag har inte sagt att jag behöver en HD-spelare, däremot en mediaspelare med nätverksuppkoppling och S-videoutgång.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

undrar om det blir lagg lär man kollar på HD-video

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
För att spela upp andra saker än HD-format kanske? Jag har inte sagt att jag behöver en HD-spelare, däremot en mediaspelare med nätverksuppkoppling och S-videoutgång.

Varför köper du då inte en av alla mediaspelare som finns ute på marknaden redan? Transgear 700 köpte jag på pixmania för 1100:- klarar "allt" utom x264.
Nätverk, DVD, + att du kan stoppa in en egen IDE HDD om du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burton666
Varför köper du då inte en av alla mediaspelare som finns ute på marknaden redan? Transgear 700 köpte jag på pixmania för 1100:- klarar "allt" utom x264.
Nätverk, DVD, + att du kan stoppa in en egen IDE HDD om du vill.

Ja precis, varför köper jag inte den? Det kanske jag ska göra. Tack så mycket.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag kollade här när jag valde min mediaspelare:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s4618917#prodlista

Undrar varför inte Transgear dök upp där?
Den kanske räknas som DVD-spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Jag kollade här när jag valde min mediaspelare:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s4618917#prodlista

Undrar varför inte Transgear dök upp där?
Den kanske räknas som DVD-spelare.

Den kostar inte 1100 nu utan 2600kr så den var inte direkt billig :/

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

ronnylov>Tror den har slutat säljas i Europa. Kolla prisjakts forum.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

Lite trist att den inte klarar 1080p, inte för att jag orkar ladda ner 20 gig men ändå.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en KISS DP-500 för några år sedan och kan aldrig tänka mig att köpa en KISS igen. Fjärrkontrollen är ruskigt buggig tillsammans med diverse fel i uppspelning av olika format. När kunder efterfrågat nya firmware som löser problemen så har det inte hänt någonting.
Kan bara hoppas Linksys/Cisco är mer måna och sitt rykte och inte låter samma sak hända igen....... en dålig produkt kommer ju även att "spilla" över på dom.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator