Gamecube handkontroll till Wii?

Permalänk
Hedersmedlem

Gamecube handkontroll till Wii?

Var inne och köpte en extra handkontroll till vår Wii idag så att vi ska kunna köra lite Mario Kart 64. Har redan en original classic som vi ansluter i remoten men behövde en till så vi kan köra mot varandra.
Kontrollen är en "Game cube / Wii control pad" köpt på GAME, de hade tyvärr ingen original Nintendo så det fick bli denna.
Problemet är att den hittas inte, ingen repons alls när vi kopplar in den.
Sitter en röd turbo-lampa som går att aktivera på kontrollen och den tänds men ingen respons i spelen.
Någon som kan hjälpa oss här?

Edit: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2055046773

Lite trist, får lämna tillbaka den imorgon!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de inte funkar. Jag funderade på en sådan, eftersom den är vit och passar in lite bättre.

Jag köpte dock en lila kontroll på claes ohlsson, den funkar fint till GC-spel men jag har inga VC-spel att prova den med. Kostade 129kr.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt länken så måste det tydligen vara en Nintendo origonal kontroll. Tycker också det är synd eftersom denna passar så snyggt designmässigt. Blir lite dyrt att köpa en remote + classic till för att köra lite Mario Kart.
Har du inte laddat ner något från nätet till din Wii? Vi har tagit ner en massa spel, kostar ju nästan ingenting.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag har kört med Tredjeparts GC kontroller i Virtual Console utan några direkta problem. Det enda jag kommer på är att jag har vart tvungen att koppla in kontrollen på player port 2-3-4, då Wiimoten alltid är Player 1. Inte kul direkt att dela en karaktär med två kontroller.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem

Testade i alla portar, ingen skillnad. Man behöver inte aktivera något i menyer eller så?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Själv så kör jag med en sån här:

Kanske det bästa jag har lånat av min lillebror på länge

Permalänk
Hedersmedlem

Ska se om jag får tag på en original imorgon.

Bi99uy: Vet du vad det var för en du körde med?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Ska se om jag får tag på en original imorgon.

Bi99uy: Vet du vad det var för en du körde med?

Tredjepartskontrollen vart en gammal Joytech variant. Kör även med Wavebird och Nintendo´s´Original kontroll.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Tredjepartskontrollen vart en gammal Joytech variant. Kör även med Wavebird och Nintendo´s´Original kontroll.

Konstigt, har testat i alla uttag. Pluggat i den med avstängd såväl som startad konsoll. Inget hjälper!

Ska tillägga att den fungerar perfekt med Gamecube-spel i Wii´n.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

säker på att Mario Kart stöder GC kontroll då? Vissa spel kräver ju tyvär att man har en Wii Classic kontroller om jag inte mins fel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB