Permalänk
Medlem

Jag har dödat min Wii

hej,
Jo det är så att jag har pajat min wii och jag undrar hur jag ska få den att fungera igen.
Skicka in den till nintendo?
Lämna in den till butiken som jag köpte den av?
Laga den själv?

Komplikationer:

Jag har öppnat min Wii och försökt "förbättra" den... ja ni vet.
En lödpunkt försvann på kretskortet och antingen så hade jag otur och min Wii pajade av någon annan anledning samtidigt och jag kan inte få ur den på grantin då jag har öppnat min wii.... eller så var det en vital del jag förstörde.

jag har en polare som smälte två lödpunkter och hans wii funkar.

själva wiin fungerar men cdläsaren är paj, den låter, hackar och kan inte läsa skivorna (den laggar när wiin startar också).

hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Lol @ rubriken!

Trodde du blivit less på den, haha!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Re: Jag har dödat min Wii

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
hej,
Jo det är så att jag har pajat min wii och jag undrar hur jag ska få den att fungera igen.
Skicka in den till nintendo?
Lämna in den till butiken som jag köpte den av?
Laga den själv?

Komplikationer:

Jag har öppnat min Wii och försökt "förbättra" den... ja ni vet.
En lödpunkt försvann på kretskortet och antingen så hade jag otur och min Wii pajade av någon annan anledning samtidigt och jag kan inte få ur den på grantin då jag har öppnat min wii.... eller så var det en vital del jag förstörde.

jag har en polare som smälte två lödpunkter och hans wii funkar.

själva wiin fungerar men cdläsaren är paj, den låter, hackar och kan inte läsa skivorna (den laggar när wiin startar också).

hjälp uppskattas

Hur "försvinner" en lödpunkt?
Om du är helt 100% på att du inte kan få ut nått på garantin så är du ju annars rätt körd. Att fixa det själv är nog det alternativ du har. Du kan nog lämna in den och be dem kolla på den, men utan garanti lär det nog kosta därefter också.

Men som sagt, fixa lödningen igen, återställ allt till ursprunget och hoppas att det fungerar. Att maskinen ändå startar och så låter ju lovande för att det skall gå att fixa, men när läsaren krånglar sådär men ändå tekniskt sett fungerar så skulle jag chansa på att du lyckades fippla med någon dess styrkretsar (speciellt om maskinen i övrigt fungerar), så det kanske kan gå att fixa igen om saker och ting blir som det ska.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

belga:
En lödpunkt kan försvinna genom att du suger bort allt tenn från den (vilket ju sker av automatik om man trycker en varm lödspets mot punkten), detta lämnar då bara komponentbenet kvar, vilket kan gå av, eller begravas i en mörk sliskig sörja av okänt ämne (kanske bränt kisel, eller bränt lack, eller någon restprodukt från tennet, har ingen större aning själv)...

Det är iaf vad som hände för mig när jag försökte mig på att "förbättra" wii:n, det sket sig ganska stort mao, förlorade typ 3st lödpunkter.. Dock fungerar min wii fortfarande iaf..
Quicksolder-interface på ***Key är inte att rekommendera, man bör nog löda med kablar istället..

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zevon
belga:
En lödpunkt kan försvinna genom att du suger bort allt tenn från den (vilket ju sker av automatik om man trycker en varm lödspets mot punkten), detta lämnar då bara komponentbenet kvar, vilket kan gå av, eller begravas i en mörk sliskig sörja av okänt ämne (kanske bränt kisel, eller bränt lack, eller någon restprodukt från tennet, har ingen större aning själv)...

Det är iaf vad som hände för mig när jag försökte mig på att "förbättra" wii:n, det sket sig ganska stort mao, förlorade typ 3st lödpunkter.. Dock fungerar min wii fortfarande iaf..
Quicksolder-interface på ***Key är inte att rekommendera, man bör nog löda med kablar istället..

Heh
Ja på så sätt så kan ju en lödpunkt "försvinna". Inte riktigt min definition av en lödpunkt dock, men det beror ju på hur noga man vill vara.

I alla fall, tillbaka till din stackars wii. Har du testat att försöka fixa till de lödningar som gick galet? Tagit bort "förbättringar" o.s.v.? Om inte någon av komponenterna faktiskt gått sönder så är det ju ett kontakt eller ledningsfel, vilket med lite tur borde gå att fixa. Jag råkade ut för en hel del sådana när jag höll på att bygga fartreglage till RC-bilar förr i tiden... ibland lyckades man fixa det med nya lödningar och lite pill, ibland lyckades man bränna någonting och fick börja om.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi diskuterar inte chippning av Wii i forumet.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015