Tyan lanserar ny Psc-dator

Permalänk
Melding Plague

Tyan lanserar ny Psc-dator

När Tyan lanserade sin första dator i Psc-segmentet var det tal om en superdator för skrivbordet, och idag har de släppt den nya Psc T-500-serien klusterdatorer som stödjer upp till 10 stycken AMD Opteron-processorer.

Läs nyheten: Tyan lanserar ny Psc-dator

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow först igen... med en sådan dator på marknaden.

Kan man endast köpa chassit?

Permalänk
Medlem

*Gulp* Har sällan känt sånt habegär till en dator.
Vad jag skulle ha den till, vet jag inte...men jag vet att jag vill ha den *S*

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Haha, tjenare

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Chassit är, rent ut sagt, jävulskt läckert! Sånt vill jag ha!

Permalänk
Medlem

ser tungt ut, inget till långtborta lanen...

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Avstängd

Klart det ska vara tungt, köp ett vingligt fjoll LianLi om du vill ha ett lätt Tjock plåt och en massa stödskenor innanför ska det va. Fullständigt lysande med dvi/vga på framsidan, som jag har efterlyst det!

Permalänk
Medlem

Men nu är det faktiskt såhära att det är 5st separata datorer i samma låda, som delar på samma disk-kabinett/DVD osv...

Permalänk
Medlem

JAG VILL HA LÅDAN!
Fan va ball låda, fatta komma till ett LAN med en sån där jävel, rulla in med den lixom. Aaaah... THE GLORY!
Kör man med ett enda moderkort får man plats med två vapochills ju, en till prollen och en på grafikkortet, YEAH BABY!

Det här är ren datorporr alltså, så här ska saker se ut!

EDIT:
Bara jag som tycker det är lite komiskt att man använder sig av en slimmad dvdläsare i ett sånt här monsterchassi?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
JAG VILL HA LÅDAN!
Fan va ball låda, fatta komma till ett LAN med en sån där jävel, rulla in med den lixom. Aaaah... THE GLORY!
Kör man med ett enda moderkort får man plats med två vapochills ju, en till prollen och en på grafikkortet, YEAH BABY!

Det här är ren datorporr alltså, så här ska saker se ut!

EDIT:
Bara jag som tycker det är lite komiskt att man använder sig av en slimmad dvdläsare i ett sånt här monsterchassi?

Å andra sidan finns det ett par chassin som säkerligen är bättre att bygga kompressorkylningar i, exempelvis Chieftec JS-2000 Jumbo eller Amaquest 7300TW.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd

Då skulle jag hellre ha kört ett kluster av några Sun rackservrar.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Avstängd

Jag har den mindre versionen, JS-1500, vilket är det bästa chassi jag någonsin använt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag har den mindre versionen, JS-1500, vilket är det bästa chassi jag någonsin använt.

Nu fick du mig att leta efter det...shysst..men var köper man det ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Jag köpte mitt begagnat iofs men det fanns tidigare på Mycom. Nu verkar det dessvärre vara en utgången produkt, åtminstone i Sverige

Permalänk
Medlem

jefla läckert chassi det där, har inte det här varit uppe förut? iaf en jäkligt lik låda till en jäkligt lik biffdator. varför fattar inte chassitillverkare att det är den här looken vi vill ha :P?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD