Nvidia mittensegmentkort med G80-arkitektur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Sugigt med fläkt.

Kan de inte komma med en passivt kyld?

Det där är bara referensdesignen. Självklart kommer några tillverkare med passivt kylda. Sen finns det eftermarknadskylare också som är bra mycket mer effektiva.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det där är bara referensdesignen. Självklart kommer några tillverkare med passivt kylda. Sen finns det eftermarknadskylare också som är bra mycket mer effektiva.

nu när du nämner det, det finns ju ett problem idag, för kort som dessa är det ingen fara då tex en v900 kylare från zahlman lätt kyler den bättre än orginal fläkten, men vad gör man på ett 8800GTX, för vad jag vet så finns det ingen luftkylning som kan mäta sig med orginal på den, då får man använda vatten, och det kostar ju som kännt en del.

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jo, tjenare..
7600 är bara ett av dom 5 vanligaste korten hos dom som spelar via steam..

alltid trevligt med egenuppskattad statistik

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
alltid trevligt med egenuppskattad statistik

Inte förvånande med tanke på ditt nickname..
Top 5 på Steam survey:
"NVIDIA GeForce 6600 101,681 8.73 %
NVIDIA GeForce FX 5200 66,597 5.72 %
ATI Radeon 9600 64,727 5.56 %
NVIDIA GeForce 6800 55,882 4.80 %
NVIDIA GeForce 7600 50,432 4.33 %"

LINK for lazy people..

"7600 GT slog inte så bra" är nog inte hur jag skulle beskriva det.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Hm, kommer dessa att funka bra me Crysis tro? 8600GTS borde funka bra på medel, medel-höga inställningar. Vet inte, spekulerar bara...

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Hm, kommer dessa att funka bra me Crysis tro? 8600GTS borde funka bra på medel, medel-höga inställningar. Vet inte, spekulerar bara...

Enligt Crysis själva ska det funka gallant att spela i höga upplösningar med mycket godis på med ett GTX så att med ett 8600GTS hoppas vi verkligen att det ska funga relativt bra med mid inställningar. Ska nog inte vara några problem..får vi hoppas.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Vet någon vad priset kan komma att hamna någonstans?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Vet någon vad priset kan komma att hamna någonstans?

Nej ingen vet då det endast finns rykten. Men runt 1500 - 2000 kr för 8600GTS kanske.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen skrvet av Nyhet
Nvidias kommande mitten mittensegmentkort

Citat:

Ursprungligen skrvet av Nyhet
Vidare kräver inte kortet en pcie-strömkontakt och skall under full belastning förbruka 43 watt.

Mums.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Inte förvånande med tanke på ditt nickname..
Top 5 på Steam survey:
"NVIDIA GeForce 6600 101,681 8.73 %
NVIDIA GeForce FX 5200 66,597 5.72 %
ATI Radeon 9600 64,727 5.56 %
NVIDIA GeForce 6800 55,882 4.80 %
NVIDIA GeForce 7600 50,432 4.33 %"

LINK for lazy people..

"7600 GT slog inte så bra" är nog inte hur jag skulle beskriva det.

titta nu börjar han lära sej.. man måste ha en källa som backar upp sina påståenden.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
titta nu börjar han lära sej.. man måste ha en källa som backar upp sina påståenden.

Jo, alltid är det någon drygputte med taskig koll som ska kommentera. Egendomligt nog så häckar det mest såna här på Swec..??

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
titta nu börjar han lära sej.. man måste ha en källa som backar upp sina påståenden.

Han hade en källa. ".. hos dom som spelar via steam.." Du kunnde ha gått in på sidan och tittat efter men istället blev du kaxig.
Lägg ner med otrevligheterna!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nej ingen vet då det endast finns rykten. Men runt 1500 - 2000 kr för 8600GTS kanske.

Det är för bra för att vara sant

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Det är för bra för att vara sant

Nej, det är så bra det ska vara

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Han hade en källa. ".. hos dom som spelar via steam.." Du kunnde ha gått in på sidan och tittat efter men istället blev du kaxig.
Lägg ner med otrevligheterna!

Sidan som är??? Oavsätt om källan nu skulle vara självklar så ska den skrivas ut. Det finns folk som inte spelar 24/7

Så ett litet öppnar tankesätt är på önskelistan

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Sidan som är??? Oavsätt om källan nu skulle vara självklar så ska den skrivas ut. Det finns folk som inte spelar 24/7

Så ett litet öppnar tankesätt är på önskelistan

Den sidan är inte det primära när man bemöter ett inlägg som "7600 GT slog inte så bra".
Var och en med lite pejl vet att det är rent struntprat.
Sen är det som tidigare sagt inga större problem att finna den sidan, oavsett om man spelar mycket eller lite..

Så lite mindre obstinat tankesätt från din sida är på önskelistan.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

7600 korten har gått bra, både GS och GT...och tjaffs gillar ingen.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?