Permalänk
Medlem

Playstation 2 trubbel

Jag tappade mitt PS2 i backen för en tag sen och då slutade det fungera. Nu tog jag fram det och försökte få igång det och lyckades!

Efter jag tappade det i backen så gick det igång med man kom bara till "browser" och den vill inte läsa skivan (reading disc...). Prövade då att ställa playstationet upp och ner och då läste den skivan. Iofs så kom bara den där "Playstation 2" skärmen och med det där "whyoum" ljudet och sen vart det svart.

Då provade jag att sätta press på playstationet, ställde lite tunga grejer uppe på det osv. Inte världens bästa lösning men det funkade.

Någon som har förslag på vad jag kan göra så jag slipper ha den här lösningen? För den är inte precis ultimat eftersom jag hittills bara ha fått igång ett spel och laddningstiderna i spelet är väldigt långa. Det är nog inte så bra att göra så mot sitt Playstation heller

Jag gissar på att det är något som har hamnat snett eftersom den klarar av att läsa.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk

bara att chacka en ny vad kostar dom en tusing idag ?

Permalänk
Medlem

Öppna den o kolla ifall sde är nåt fel?:P

Permalänk
Medlem

Turbofinnen: eftersom det är "bara" är att köpa en ny så kan ju du sponsra mig, eller hålla dig borta från tråden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Öppna den o kolla ifall sde är nåt fel?:P

Mjo, öppnade och kollade men såg inget som fångade min blick Fast jag är ju rätt grön på området.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eua
Turbofinnen: eftersom det är "bara" är att köpa en ny så kan ju du sponsra mig, eller hålla dig borta från tråden!

Mjo, öppnade och kollade men såg inget som fångade min blick Fast jag är ju rätt grön på området.

Samma här, men öppna o blås på linsen, kanske är smuts på den`? Min gammla tjocka ps2 dvd paja så fick köpa en slim