Permalänk
Medlem

XBOX360 utan HDTV

Då kommande-spel-listan till xbox bara blir mindre och mindre får mig att fundera på att skaffa en 360. Men vad jag vill veta är om min vanliga crt tv fortfarande ger de nya spelen rättvisa. T ex när 360 kom så kom också burnout revenge i en ny hdtv version, skulle den versionen ge samma resultat som vanliga versionen till xbox på min "vanliga" tv, eller skulle den vara snyggare även på min tv?. Just ett spel som burnout revenge kanske är ett dåligt exempel eftersom det inte är så nytt... hursomhelst så beskriver det exemplet ungefär vilken fråga jag ställer. Är det kanske vettigare att vänta tills man har stålars till en ny tv och köpa en 360 eller ps3 då.. alla åsikter är välkomna

Permalänk
Testpilot

Det nya Burnout är snyggare, det är inte enbart högre upplösning utan bättre texturer och mer effekter.

Har spelat 360 hos en polare på vanlig TV och ser inga problem alls med det, visst är det snyggare på en HDTV men det är absolut inte fult på en vanlig TV.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Körde 360 i 480p och tyckte inte det var någon höjdare tyvär.
Visst det var inte asfult men det är STOR skillnad till hd-tv

Permalänk
Medlem

Jag kör på en vanlig 32" crt och skillnaden mot xbox,ps2 o gamecube är väldigt stor, och vetskapen om att bilden blir väldigt mycket bättre (vilket den blir) med en hd tv får man väl snarare se som en bonus den dagen man köper en hd tv. En sak man inte får glömma är att 360-n inte enbart är ett grafikmonster utan att det finns MÅNGA väldigt bra spel som ger en fin upplevelse även utan hd teve

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var enorm skillnad mellan min gamla bildrörs tv (28" Panasonic) mot den jag köpte för ett tag sedan (LCD 32" Panasonic).
Tyvärr för din skull får jag säga att jag inte tycker 360 kommer till sin rätt med gamla rör tv. Allt blir klarare och vackrare, tidigare kunde man ju se pixlarna i tv:n, för att inte tala om texter, natt och dag där...
Men, jag kanske är känsligare än många andra här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Jag tycker det var enorm skillnad mellan min gamla bildrörs tv (28" Panasonic) mot den jag köpte för ett tag sedan (LCD 32" Panasonic).
Tyvärr för din skull får jag säga att jag inte tycker 360 kommer till sin rätt med gamla rör tv. Allt blir klarare och vackrare, tidigare kunde man ju se pixlarna i tv:n, för att inte tala om texter, natt och dag där...
Men, jag kanske är känsligare än många andra här

Jag håller med, hade en fin Trinitron CRT när jag först köpte 360, blev en helt annan grej när jag fick min LCD lite senare. Men visst, det är ju inte fult på en CRT heller...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

okej tack

Permalänk
Medlem

Har du lirat toppspelen till PS2?

Det kan ju va nått medans du väntar på prissänkningar på både TV och konsoller...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Testpilot

Fattar inte varför alla ska vara så negativa, ni får det ju att låta som att alla spel ser ut som skit om man kör på vanlig TV. Självklart blir det mycket snyggare om man kör på en HDTV men det var ju inte frågan, jag tycker det är lätt värt att köpa en 360 även om man inte har en HDTV.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Fattar inte varför alla ska vara så negativa, ni får det ju att låta som att alla spel ser ut som skit om man kör på vanlig TV. Självklart blir det mycket snyggare om man kör på en HDTV men det var ju inte frågan, jag tycker det är lätt värt att köpa en 360 även om man inte har en HDTV.

Ja det är sant. Spelen ser faktist riktigt bra ut i SD också. Så himla farligt är det inte..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Fattar inte varför alla ska vara så negativa, ni får det ju att låta som att alla spel ser ut som skit om man kör på vanlig TV. Självklart blir det mycket snyggare om man kör på en HDTV men det var ju inte frågan, jag tycker det är lätt värt att köpa en 360 även om man inte har en HDTV.

Det handlar ju om hur varje person upplever det. Du upplever det som helt ok, jag upplever det som att 360 inte kommer riktigt till sin rätt, folk jag pratat med i det privata tycker exakt likadant, så jag är inte ensam. Handlar inte om att vara negativ, jag uttrycker bara min åsikt på trådskaparens fråga.
Så NEJ, jag tycker inte spelen kommer HELT till sin rätt. Men självklart är dom spelbara för det...

Permalänk
Medlem

Jag är inte negativ!

Tyckte det var sketsnyggt på min Trinitron och tycker fortfarande inte att man ska skippa 360 bara för att man inte har HD-tv.

Däremot vidhåller jag att när jag väl köpte HD-tv så blev jag glatt överraskad över hur snyggt det blev och att skillnaden faktiskt är stor! Se det som jag gjorde, när du väl köper HD-tv får du ett ypperligt tillfälle att spela om dina spel.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Ja klart att det ser bättre ut i HD, och man ska ju egentligen ha en HDTV för att få det mesta ur sitt köp men det ska inte vara nåt som hindrar en att köpa sig en 360 eller PS3, imo.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt gjort den omvända ordningen och köpt 360 först!
Jag spelade på en vanlig 28" crt tv från början och det var lika skojj som att lira på min nya 32" LCD.
Fast det skulle kännas rätt segt att börja spela på en CRT nu när man har vant sig vid LCD..

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mensch
Jag skulle lätt gjort den omvända ordningen och köpt 360 först!
Jag spelade på en vanlig 28" crt tv från början och det var lika skojj som att lira på min nya 32" LCD.
Fast det skulle kännas rätt segt att börja spela på en CRT nu när man har vant sig vid LCD..

håller med, hade du inte skrivit det hade jag varit tvungen.. spelglädje är viktigare än grafik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men vissa texter i vissa Xbox 360 spel är svåra att läsa på CRT. Som texten i "Dead Rising"...jag får gissa mig fram varje gång vad som står i det spelet.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Det ser ju inte helt dumt ut på en HDTV CRT heller

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag fick min HDTV, alla spel vart som nya
Skulle definitivt inte köpa tv före 360...

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm