Nvidia avslutar Ulis styrkretstillverkning?

Permalänk
Melding Plague

Nvidia avslutar Ulis styrkretstillverkning?

Enligt en tysk hårdvarusajt håller Nvidia på att avsluta Ulis styrkretstillverkning och satsar på egna styrkretsar för budgetmarknaden. Nvidia köpte tidigare upp Uli för att satsa på budget- och oem-marknaden.

Läs nyheten: Nvidia avslutar Ulis styrkretstillverkning?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Lite synd det, jag tyckte deras krets på ASRock 939Dual-SATA2 funkade fint..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Tråkigt.... synd att mindre tillverkare alltid ska hamna ikläm mellan de stora

Permalänk
Medlem

Antar att det bara var en tidsfråga innan ULi blev utfasade.

"Nvidia köpte tidigare upp Uli för att satsa på budget- och oem-marknaden."
Därom tvista de lärda, jag tror att nVidia köppte upp dom för att deras M1695 krets visade sig vara lika bra, om inte bättre än Nvidias egna NF4. Fin prestanda, 300+mhz fsb och desutom kapabel till SLi för en tredjedel av priset, klart nVidia reagerade som dom gjorde.

Bra för nVidia, dåligt för ULi, dåligt för konsumenterna.

R.I.P ULi

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Avstängd

Har Nvidia tillverkat annat än budgetchip för moderkort? De som ville satsa på något seriöst från AMD-hållet valde ju opteronburkar med chipset från AMD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Lite synd det, jag tyckte deras krets på ASRock 939Dual-SATA2 funkade fint..

Dual VSTA med. Jäkligt synd detta. R.I.P ULi. You will be missed.

Permalänk
Medlem

ULI chipset verkade vara prisvärda och helt okej, dock har jag inte haft något moderkort baserat på ett själv. Tråkigt att de försvinner från marknaden, konkurans är aldrig fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Har Nvidia tillverkat annat än budgetchip för moderkort? De som ville satsa på något seriöst från AMD-hållet valde ju opteronburkar med chipset från AMD.

Erhmm what?

99% av all enthusiaster jag huvudtaget har skådat körde/kör med Nforce4 SLI. Endast ett fåtal körde med ATi chipset.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
Antar att det bara var en tidsfråga innan ULi blev utfasade.

"Nvidia köpte tidigare upp Uli för att satsa på budget- och oem-marknaden."
Därom tvista de lärda, jag tror att nVidia köppte upp dom för att deras M1695 krets visade sig vara lika bra, om inte bättre än Nvidias egna NF4. Fin prestanda, 300+mhz fsb och desutom kapabel till SLi för en tredjedel av priset, klart nVidia reagerade som dom gjorde.

Bra för nVidia, dåligt för ULi, dåligt för konsumenterna.

R.I.P ULi

Jepp, tror detsamma, synd på en bra kretstillverkare.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Jopp de skedde ju väldigt snabbt efter testerna visade att ULi's chip hade en något bättre prestanda.
Synd, men så är företags världen.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Nvidia köpte upp 3dfx med & la ner det.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nvidia köpte upp 3dfx med & la ner det.

Lite skillnad där då 3dfx var i stort sett redan nerlagt. Medan Uli var på start framåtmarsh.

Själv gillar jag inte moderkortskretsarna från nvidia. Slukar bra mycket mer än de från Intel, Via och Ati.

Permalänk
Medlem

Antar att de fick en massa kunskap, patent och fördelar på marknaden genom att köpa upp och lägga ner. Tänk så smidigt det var för Nvidia då de återintroducerade SLI, inget tjafs om patent då de redan köpt upp 3dfx.

Permalänk
Avstängd

Tycker inte om när företag kannibaliserar på detta viset. Inte första gången nVidia gör så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Tycker inte om när företag kannibaliserar på detta viset. Inte första gången nVidia gör så.

Nej, men det är inte heller ovanligt att företag gör på detta sättet...kändes som att det bara vara en tidsfråga när köpet annonserades.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Har Nvidia tillverkat annat än budgetchip för moderkort? De som ville satsa på något seriöst från AMD-hållet valde ju opteronburkar med chipset från AMD.

Hmm o var läste du detta??!
Stämmer ju inte alls.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Synd.

R.I.P ULi

Visa signatur

Stolt Piratpartist!