Samsung visar upp bärbara på Cebit

Permalänk
Melding Plague

Samsung visar upp bärbara på Cebit

På den pågående Cebit-mässan visade tillverkaren Samsung upp två nya modeller på sin Cebit-webbplats som innehöll dels ett Direct X 10-kompatibelt grafikkort och dels Intels kommande integrerade grafikkort som finns i plattformen "Santa Rosa". Informationen togs senare bort.

Läs nyheten: Samsung visar upp bärbara på Cebit

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

prestanda i minimiformat... det gillar vi

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Avstängd

Inte fyskam, rätt så stilig va den också

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Snälla sajj inte att det är en e-sata kontakt som sitter brevid ljudutgångarna? :0

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Snälla sajj inte att det är en e-sata kontakt som sitter brevid ljudutgångarna? :0

Varför inte?
Ser lite ut som HDMI...

Permalänk
Medlem

Det är väl för hoppningsvis en HDMI-kontakt.
För övrigt, så trevligt att det inte alls är så långt borta med DX10 korten och Santa Rosa plattformen ändå. Maj är ju inom räckhåll.

Permalänk

VGA kontakten lever vidare, herregud...

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Det är väl för hoppningsvis en HDMI-kontakt.
För övrigt, så trevligt att det inte alls är så långt borta med DX10 korten och Santa Rosa plattformen ändå. Maj är ju inom räckhåll.

Japp och jag är sugen på byta ut min gamla släpbara dator till en snabb bärbar så detta kanske vore något

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

oh, en snygg bärbar. det händer fanken inte ofta!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

tänk på de som har en crt hemma och vill kunna använda den? crt slår fortfarande tft på fingrarna när det gäller färgåtergivning.
Skulle inte vara helt fel med en esata kontakt dock

Permalänk
Hedersmedlem

GMA3000? Jag ser nog hellre X3000-klass för att det ska bli riktigt intressant.

Sen kan jag bara hålla med föregående om att datorn var riktigt snygg, stilren...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Helvete den samsungen var inte dålig! Tror att jag ska donera min gammla släppbara HP till syrran. Antingen blir det den samsungen eller en Macbook Pro när jag köper nytt. Får se i slutändan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
VGA kontakten lever vidare, herregud...

instämmer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Modellen R70 är en högpresterande bärbar dator som har en 15,4-tumsmonitor som stödjer en upplösning om 1280x800 eller 1680x1050 bildpunkter.

Pratar vi om 2 olika skärmar nu eller är skribenten osäkerpå vilken upplösning de har? Annars vore det ju riktigt intressant med en plattskärm som på nått sätt stödjer flera olika upplösningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Pratar vi om 2 olika skärmar nu eller är skribenten osäkerpå vilken upplösning de har? Annars vore det ju riktigt intressant med en plattskärm som på nått sätt stödjer flera olika upplösningar...

Man kan väl gissningsvis välja panel när man köper den?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Inaktiv

känns inte som det var något speciellet med den förutom grafikkortet som inte är släppt än.
Iaf ingen information om varken SSD hårdisk eller LED skärm, mina prioriteringar nr.1 inför nästa bärbara dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Pratar vi om 2 olika skärmar nu eller är skribenten osäkerpå vilken upplösning de har? Annars vore det ju riktigt intressant med en plattskärm som på nått sätt stödjer flera olika upplösningar...

Det står ju annars rätt så klart att det är två modeller som omnäms i artikeln.
Då kan man ju kanske dra slutsatsen att det är upplösningarna för det olika modellerna och inte något valbart eller nyskapt för en och samma laptop.
Jag är själv dock osäker ang Samsung som laptopstillevrkare?
Inte googlat upp svaret, men här i Sverige är ju då inte Samsung någon jätte på bärbara. Så man har ju ingen hum om kvalité och support.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Pratar vi om 2 olika skärmar nu eller är skribenten osäkerpå vilken upplösning de har? Annars vore det ju riktigt intressant med en plattskärm som på nått sätt stödjer flera olika upplösningar...

Vad jag förstått publicerades inte upplösningarna på datorerna, varpå Reghardware "gissar" vad dessa kommer hamna på.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas också att den har SSD hårddisk, men det har den förmodligen inte.

Jag skulle helst inte köpa en laptop utan SSD hårddisk.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
tänk på de som har en crt hemma och vill kunna använda den? crt slår fortfarande tft på fingrarna när det gäller färgåtergivning.
Skulle inte vara helt fel med en esata kontakt dock

Det finns något som heter omvandlare. Färgåtergivningen beror ju på panelerna och du kan uppnå bra färgåtergivning med rätt panel. Fast jag vet inte skillnaderna.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Helvete den samsungen var inte dålig! Tror att jag ska donera min gammla släppbara HP till syrran. Antingen blir det den samsungen eller en Macbook Pro när jag köper nytt. Får se i slutändan.

i

väntar nog in dig då, låter dig vara testobjekt och se vad du blir nöjd med

Permalänk
Medlem

Håller också med om att VGA-kontakter borde vara ett minne blott... När en sån smidig sak som VGA->DVI omvandlare finns borde branschen gå cold turkey på VGA-kontakter. Varför ska sådana här övergångar alltid dras ut i det längsta om det inte behövs? Jag sitter på en CRT och använder omvandlare och känner mig inte det minsta förnärmad.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

mitt x1600pro (agp) har 2xdvi.. blev lite chokad när jag såg det före dvi->vga adaptern.. men min skärm fungerar finfint så varför kan inte dom ha dvi på den bärbara med.. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo det är sant att omvandlare sköäter jobbet lika bra som analogt direkt, men men struntsamma dne verkar ha hdmi också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
känns inte som det var något speciellet med den förutom grafikkortet som inte är släppt än.
Iaf ingen information om varken SSD hårdisk eller LED skärm, mina prioriteringar nr.1 inför nästa bärbara dator.

Ang Led skärm så läste jag artickel i senaste mickrodatorn som sa att det va minst 2 år bort innan vi kunde se sådana i större format än -8" (?)som externa och interna skärmar.
SSD hårddiskarna vet jag dock inte hur det ligger till med!

Permalänk
Medlem

underdelen ser ut lite som IBMs Thinkpad :S

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.