Koppla Xbox 360 till HDTV

Permalänk
Medlem

Koppla Xbox 360 till HDTV

Köpte idag en Samsung PS42Q7H, tänkte koppla in xboxen så jag tog de guldplätterade kablarna och kopplade rakt in i sidan på tv-n, switchade adapternt ill HDTV men det funkade inte.

Men dock när jag bytte till vanliga kablarna och hade på "TV" på adaptern så funkade det.

Någon som vet hur jag ska lösa det?

Permalänk
Medlem

guldplätterade kablarna? du måste ha component kablarna blåa gröna röda inkopplade i tvn för att hdtv ska funka inte scart.

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K @ 5G | ASUS Z390F | 32GB | 2080Ti | 34" 21:9
* ⌨️ DAREUS | 🖱️ Glorious O | 🎧 Audeze Maxwell | 🥽 Oculus Rift S | 🎮 PS4 | PS5
* 📱 Iphone 12Prö | 🎧 Airpod Prö | ⌚ Applewatch 6

Permalänk
Medlem

Re: Koppla Xbox 360 till HDTV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Köpte idag en Samsung PS42Q7H, tänkte koppla in xboxen så jag tog de guldplätterade kablarna och kopplade rakt in i sidan på tv-n, switchade adapternt ill HDTV men det funkade inte.

Men dock när jag bytte till vanliga kablarna och hade på "TV" på adaptern så funkade det.

Någon som vet hur jag ska lösa det?

för att förtydliga det Murek säger, du har bara en komponentingång och ljud på sidan av TVn (om det inte är en väldigt konstig modell..) kolla på baksidan så hittar du ett gäng ännu färggladare kontakter som bättre matchar alla dem du har på XBoxsladden också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ah okej, för på sidan var det ju röd, vit, gul. men på boxen finns ju både tre med den färgen sen även den med blå, grön, röd, jag ska alltså koppla in dom där bak?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Ah okej, för på sidan var det ju röd, vit, gul. men på boxen finns ju både tre med den färgen sen även den med blå, grön, röd, jag ska alltså koppla in dom där bak?

Japp, blå, grön o röd skall du stoppa in i samma färgens hål där bak.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Ah okej, för på sidan var det ju röd, vit, gul. men på boxen finns ju både tre med den färgen sen även den med blå, grön, röd, jag ska alltså koppla in dom där bak?

röd,vit,gul är vanlig komposit med ljud, så inte direkt något du ska använda på en hd-tv

Röd, grön, blå = komponent, det ska du använda. Utöver de 3 RGB kablarna är där också ljudkablar om du vill använda tv ljudet till boxen.

Så skrota komposit Använd komponent.

Permalänk
Medlem

Ah nu är det fin fint. kopplade in ljudet till hemmabion också. Hur schyst som helst! Tack för hälpen gubbar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Ah nu är det fin fint. kopplade in ljudet till hemmabion också. Hur schyst som helst! Tack för hälpen gubbar!

glöm inte ändra till 720p eller 1080i heller

Permalänk
Medlem

Berätta din upplevelse sen oxå...visst blev det häftig skillnad? Själv fick jag en riktig wow-känsla när jag drog igång spelen i hd

Permalänk
Medlem

Jo det var grymt! Kör dock på 720p, e det märkbar skilnad på 1080i? Den ändrar väl typ Hz då också? Iaf är det riktigt skönt att lira på den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jo det var grymt! Kör dock på 720p, e det märkbar skilnad på 1080i? Den ändrar väl typ Hz då också? Iaf är det riktigt skönt att lira på den

Kör 720p. Jag antar att din TV inte kan köra 1080i, utan skickar du signalen till den så kommer tv:n bara skala ner. Och såfall föredrar jag 720p.

Edit: Läste mig till att den stödjer 1080i.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

När min gammla tv dog, och jag inhandlade en LG 32LB2R vilket wow upplevelse

Satt bara och dreglade framför burken, är löjligt nöjd med den tv´n med

Kostade lite, men shit det är värt det !

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10