Vilket PS3 spel ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilket PS3 spel ska jag köpa?

Hej.
Jag ska köpa playstation 3 och kommer köpa ett spel till den.
Vilket är det bästa spelet man kan köpa vid release?
MVH
Håkan

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Lite svårt att säga utan att ha en aning om vad du gillar för spel...

Typ som att fråga: "Vad är den godaste maten jag kan köpa?"

Någon säger sushi för att han älskar sushi, men du hatar fisk. etc...

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Jag är allätare. Helst äventyr, motor eller sport.
Inte så många titlar som är ute just nu.
Ska jag vänta eller komma det dröja till riktigt bra titlar som mass effect och devil may cry 4?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Vill du ha motor så gäller Ridge Racer eller motorstorm. Gissar att motorstorm är bättre.

Permalänk
Medlem

mass effect släpps endast till xbox360..
I ditt fall hade jag satsat på motorstorm, det är nog titeln just nu som gör att
jag vill ha en ps3

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

läste att den var lite väl kort... det var i mp som spelet växte men alldeles för få banor

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
läste att den var lite väl kort... det var i mp som spelet växte men alldeles för få banor

köp F1 istället, då får du många banor iaf..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på Resistence - Fall of men eller Ridge Racer 7

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Virtua Fighter 5 & Virtua Tennis 3 är två riktiga höjdare, varav VF5 har fått 10/10 i de flesta recensioner jag läst och VT3 har inte varit lång efter betygsmässigt. Motorstorm har ju även det blivit hyllat. Resistance verkar vara bra och har även fått bra kritik däremot verkar åsikterna gå isär mer där än när det gäller övriga spel, dock kan det av de tester jag läst inte anses dåligt. Formula one är nog annars att föredra framför ridge racer, där skall även kontrollens tiltfunktion fungera riktigt bra

Spel man INTE skall köpa är väl annars:

Def Jam Icon
Genji Day of the blade
Untold Legends
Full Auto 2
COD 3 som kanske inte räknas som alltigenom kasst, dock ska det vara en riktigt dålig portning

Permalänk

Om du ska vänta så kommer ju assassin creed till hösten
det spelet kommer nog att bli ett måste

Permalänk
Medlem

haha Def Jam. Nej usch det ska man inte köpa Och Full Auto 2 lär inte bli nån höjdare heller om man får lita till hur orginalspelet var.

CoD3 (till 360'n) tyckte jag faktiskt va helt okej, men så va jag heller ingen storlirare på CoD2, så jag har ingen uppfattning om det är så mycket sämre som vissa hävdar.
Dock känns det lite väl speedat online, nästan mer som Unreal än ett realism-spel.

Själv hade jag satsat på Resistance och F1 spelet, och absolut, först av allt tillochmed, Virtua Fighter 5. Trots att det inte har onlinespel (ofattbart, spelet borde kosta hälften så mycket).

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Spelade F1 demot på Ebgames, och jag avråder dig från det, om inte du är nå super F1 fan, då kanske du skulle gilla det. Motorstorm däremot är ett riktigt roligt spel Dubbelt så snyggare än f1 dessutom

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

fick tag resistence . fall of man.
Det ska vara den tyngsta titeln just nu. Men jag vet inte.
Det känns ok. Men absolut inte särskilt snyggt.
Gameplay ok. Men det kanske blir bättre en bit in i spelet.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.