Asus och Gigabyte avblåser samarbetsbolaget

Permalänk
Melding Plague

Asus och Gigabyte avblåser samarbetsbolaget

I augusti förra året tillkännagav tillverkarna Asus och Gigabyte en samarbetsbolag kallat Gigabyte United. I december överförde Gigabyte sina tillgångar i det nya företaget och Asus planerade att investera en stor mängd pengar. Men detta har nu blivit avblåst enligt pressmeddelanden från företagen.

Läs nyheten: Asus och Gigabyte avblåser samarbetsbolaget

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

varföR?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk

De var inte bra.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alienware
De var inte bra.

Det är underbart. Fler aktörer på marknaden -> högre konkurrens -> bättre produkter / lägre priser för oss konsumenter.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

Jag håller med alienware. Fler aktörer som går ihop = bättre produkter. Det beror iofs på hur det funkar. Jag menar, det är ju inte direkt positivt att EA köper upp en massa, det blir inte direkt bättre spel av det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Det är underbart. Fler aktörer på marknaden -> högre konkurrens -> bättre produkter / lägre priser för oss konsumenter.

Det var väll inte så att dom skulle gå ihop helt? eller har jag missat nå?

Trodde det bara skulle vara en extra filial vid sidan om ASUS och Gigabyte?
Om det bara skulle vara så, så skulle det vara bättre för oss konsumenter iom. att vi skulle få bättre produkter!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Det var väll inte så att dom skulle gå ihop helt? eller har jag missat nå?

Trodde det bara skulle vara en extra filial vid sidan om ASUS och Gigabyte?
Om det bara skulle vara så, så skulle det vara bättre för oss konsumenter iom. att vi skulle få bättre produkter!

Som jag fatta det som skulle Gigabyte helt uppgå i det nya bolaget som Asus skulle äga 49% av. Jag har svårt att tro att Asus skulle vilja konkurrera med sitt dotterbolag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Det är underbart. Fler aktörer på marknaden -> högre konkurrens -> bättre produkter / lägre priser för oss konsumenter.

I bästa fall. I många fall blir det istället

Fler aktörer på marknaden -> högre konkurrens -> Sämre/billigare komponenter (exempelvis kondensatorer) för att pressa kostnader hos producenten -> Större press på fler produkter på kortare tid -> Dåligt testade innan släpp -> i slutändan dyrare för oss konsumenter.

Moderkortsmarknaden har lite i överkant för många olika producenter för att hålla kvaliteten uppe. Grafikkortsmarknaden har alldeles för många och det märks på att nästan alla släpper referenskort med dålig kylning.
Däremot på processorfronten skulle vi behöva två tillverkare till som gör x86-kompatibla processorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Jag håller med alienware. Fler aktörer som går ihop = bättre produkter. Det beror iofs på hur det funkar. Jag menar, det är ju inte direkt positivt att EA köper upp en massa, det blir inte direkt bättre spel av det

Som med Uli och Nvidia då. Jätten slukar lillen och alla billiga bra moderkort går upp i rök.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Som jag fatta det som skulle Gigabyte helt uppgå i det nya bolaget som Asus skulle äga 49% av. Jag har svårt att tro att Asus skulle vilja konkurrera med sitt dotterbolag.

Ok, ja då är det inte så bra men får hoppas att det blir bättre produkter till ett vettigt pris!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.