Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Eftersom näthastigheten är högre än den bandbredd filmen behöver så behöver du inte flytta över filmen utan den kan strömmas från en annan dator.

GRATTIS! Du misslyckades med att förstå vad diskussionen handlade om.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
GRATTIS! Du misslyckades med att förstå vad diskussionen handlade om.

Tror nog snarare du rört ihop begreppen en smula (om man läser vad du skrivet) - men det är ju ditt problem så du får gärna fortsätta blanda ihop strömmningsbandbredd och överföringsbandbredd vad mig anbelangar.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Random-person: men om man använder nätverkssladd då? då tare ju inte nån timme o föra över en film

o visst kan ja tänka mig att ha filmen både på datorn och på appletvn (om jag nu hade ägt en) om de skulle innebära att ja slapp ha datorn igång samtidigt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Om man får den att spela xvid osv, måste man inte få in filmerna i itunes för att dom ska listas på tvn? Hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavEd
Om man får den att spela xvid osv, måste man inte få in filmerna i itunes för att dom ska listas på tvn? Hur gör man det?

Det finns ett program som skapar en QT-film med en metalänk till filmen.
< http://dettmer.maclab.org/movie2itunes.html >
Funkar med annat än XviD oxå - om man ex.v. vill köra ogg-filmer.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
Random-person: men om man använder nätverkssladd då? då tare ju inte nån timme o föra över en film

o visst kan ja tänka mig att ha filmen både på datorn och på appletvn (om jag nu hade ägt en) om de skulle innebära att ja slapp ha datorn igång samtidigt.

Använder man nätverkssladd så förlorar man ju hela trådlösheten... Åtminstone jag vill inte dra en sladd på 15m genom huset.

Nej, jag håller kvar vid min åsikt, en hårddisk är helt onödig i en maskin som är gjord för att strömma material.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!