Skrattretande PS3 release i Frankrike

Permalänk
Medlem

Skrattretande PS3 release i Frankrike

www.playfuls.com/news_06689_PS3s_French_Debut_A_Total_Disaste...

Microsoft kunde till och med passa på att retas lite.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd

1. Länken fungerar inte.
2. Riktigt old

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
1. Länken fungerar inte.
2. Riktigt old

Mjo märkte att det inte funkade att länka, det är dock inget fel på länken.
Någon kanske har missat det ^^.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Antar att det är samma som detta:
http://www.vgcharts.org/news/news.php?id=198

Citat:

Pocket says
The PS3 launch party was a total flop in France, here's a report :

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.pock...

Man kan inte lyckas överrallt I sverige verkar den ha sålt rätt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowler
Man kan inte lyckas överrallt I sverige verkar den ha sålt rätt bra.

Men att Svenskar är urkorkade som konsumenter är ju ingen hemlighet, så det är ju itne överraskande att den gått ok här.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

MS har lyckats med riktiga pannkakslanseringar i bla japan så man kan inte lyckas överallt.

belga, jaså och hur menar du då? PS3an har ju faktiskt fått genomgående god kritik så det är ju knappast en dålig produkt. Du kan ju inte dömma ut den enbart för att du ogillar sony. Tror förövrigt att de flesta svenskar är riktigt upplysta och smarta konsumenter som vet vad de vill ha ooch vad de är beredda att betala för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
MS har lyckats med riktiga pannkakslanseringar i bla japan så man kan inte lyckas överallt.

belga, jaså och hur menar du då? PS3an har ju faktiskt fått genomgående god kritik så det är ju knappast en dålig produkt. Du kan ju inte dömma ut den enbart för att du ogillar sony. Tror förövrigt att de flesta svenskar är riktigt upplysta och smarta konsumenter som vet vad de vill ha ooch vad de är beredda att betala för det.

Du verkade ju själv inte vara särskilt upplyst i hur ps3an hanterar minnesfördelningen mellan grafik och cpu. Jag tror helt enkelt att cell har skapat en bra hype och myt som folk vill gå på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Du verkade ju själv inte vara särskilt upplyst i hur ps3an hanterar minnesfördelningen mellan grafik och cpu. Jag tror helt enkelt att cell har skapat en bra hype och myt som folk vill gå på.

eh jo jag vet hur minnesfördelningen är, var har du fått det ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
MS har lyckats med riktiga pannkakslanseringar i bla japan så man kan inte lyckas överallt.

belga, jaså och hur menar du då? PS3an har ju faktiskt fått genomgående god kritik så det är ju knappast en dålig produkt. Du kan ju inte dömma ut den enbart för att du ogillar sony. Tror förövrigt att de flesta svenskar är riktigt upplysta och smarta konsumenter som vet vad de vill ha ooch vad de är beredda att betala för det.

Eller inte...
Många jag känner vill bara ha en ps3 för att "den har överlägset bäst grafik än allt annat"

Är faktiskt väldigt få som verkligen gör research och kollar upp saker innan de köper något. De kollar på en reklam på TV eller någon annons där de står "Bäst i test" så går de och köper den...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Eller inte...
Många jag känner vill bara ha en ps3 för att "den har överlägset bäst grafik än allt annat"

Är faktiskt väldigt få som verkligen gör research och kollar upp saker innan de köper något. De kollar på en reklam på TV eller någon annons där de står "Bäst i test" så går de och köper den...

Klart det finns sådanna också. Men överlag bla många av de jag känner brukar sätta sig in i vad de har tänkt att köpa och brukar vara hyggligt pålästa. Överlag tror jag att kunnandet hos konsumenter i sverige är i snitt högre här än på många andra ställen i världen. Många vet vad de vill ha ut av sina produkter och är inte rädda för att läsa på lite om dem, men klart att inte alla är sådanna men att svenskar är dumma konsumenter kan jag verkligen inte hålla med om.

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad man får för pengarna så är PS3an inte alls så dyr egentligen jämfört med t ex en fristående blu-ray spelare

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Inaktiv

Ps3an är ju ett klipp till den låga summan man får den för!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
eh jo jag vet hur minnesfördelningen är, var har du fått det ifrån?

Du skrev nyss
"Nej han tänker på PS3, de är inte reserverade på samma sätt som pc" Angående hur ps3 delar på minnet.
Men det stämde ju inte, det fungerar precis som på en dator.

Sen blueray argumentet, om man bara vill spela och inte titta på film, varför ska man då behöva punga ut det dubbla gentemot 360 för nästintill identisk prestanda.

Permalänk
Medlem

/ hela denna tråd är meningslös btw, kolla in foldingkartan. näst efter England är det Frankrike det lyser mest om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Du skrev nyss
"Nej han tänker på PS3, de är inte reserverade på samma sätt som pc" Angående hur ps3 delar på minnet.
Men det stämde ju inte, det fungerar precis som på en dator.

Sen blueray argumentet, om man bara vill spela och inte titta på film, varför ska man då behöva punga ut det dubbla gentemot 360 för nästintill identisk prestanda.

nej, det där vill jag ha en seriös redogörelse för. tidigare artiklar sa att det går att komma åt minnet åt alla hållen, både CELL till RSX-sidans minne och tvärtom, att en PC kan använda grafikminnet för tex ett worddokument innan sin grafiska form eller whatever tror jag inte ett skvatt på däremot, och om praktiskt möjligt är det ändå meningslöst i praktiken vilket inte gör det "samma" likförbannat.

det behöver du inte.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
MS har lyckats med riktiga pannkakslanseringar i bla japan så man kan inte lyckas överallt.

belga, jaså och hur menar du då? PS3an har ju faktiskt fått genomgående god kritik så det är ju knappast en dålig produkt. Du kan ju inte dömma ut den enbart för att du ogillar sony. Tror förövrigt att de flesta svenskar är riktigt upplysta och smarta konsumenter som vet vad de vill ha ooch vad de är beredda att betala för det.

Jag dömer inte ut PS3, jag dömer ut svenskar som konsumenter.
Sen måste jag verkligen säga att jag inte håller med om bilden om svenskar som upplysta och medvetna konsumenter. Vi köper nästan allt som vi matas med utan frågor, vi godtar nästan vilka priser som helst bara för att vi vägrar se utanför vår egen mikroskopiska sfär och de flesta inser inte ens vilken makt man som konsument har. Svenska konsumenter ifrågasätter nästan aldrig någonting. Jag menar, hur många gånger har man inte hört "han i affären sade" när man efter en vecka sitter där med en <insert valfri elektronisk pryl> som inte fungerar som den ska.

När det sen gäller PS3 så är det en annan sak. Jag ogillar inte PS3 för att det är Sony som gjort den, jag ogillar den för att den är sjukligt överreklamerad som produkt. Att sen svenskarna (genom att köpa den till den gräns att den kan sägas sälja bra här) bara bevisar att de är smått hjärnskadade fån med tunnelseende är ju inte mig emot, det bevisar bara min poäng. Och när man får höra att "Jag ska köpe en PS3, för reklamen är cool" så spelar det ju ingen roll om PS3 faktiskt är bra eller inte, eftersom köparen ändå bevisar att han är ett fån som konsument.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Du bevisar inte nånting med dina poänger mer än att du tycker om att provocera kanske? Det verkar som att du har en åsikt som är rätt, alla som inte tycker som du har missat poängen, är trångsynta och iallmänhet lite efter. Så nej du har defenetivt inte bevisat något och jag kan verkligen inte hålla med dig.

Visst kan saker vara dyra i sverige men det har knappast med att svenskar är dumma konsumenter att göra. Det har snarare med svensk inrikespolitik och hur vårat sociala system fungerar/finansieras bla. Åk utomlands, elektroniken må vara några hundringar billigare, testa sedan att bo där så kanske du förstår varför den är billigare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Du bevisar inte nånting med dina poänger mer än att du tycker om att provocera kanske? Det verkar som att du har en åsikt som är rätt, alla som inte tycker som du har missat poängen, är trångsynta och iallmänhet lite efter. Så nej du har defenetivt inte bevisat något och jag kan verkligen inte hålla med dig.

Visst kan saker vara dyra i sverige men det har knappast med att svenskar är dumma konsumenter att göra. Det har snarare med svensk inrikespolitik och hur vårat sociala system fungerar/finansieras bla. Åk utomlands, elektroniken må vara några hundringar billigare, testa sedan att bo där så kanske du förstår varför den är billigare

Nej folk får tycka och tro precis vad de vill. Vad jag säger står för mig själv och ingen annan. Säger jag att majoriteten av konsumenterna här i Sverige är fån så är det för att jag tycker att de är det, det betyder inte att de faktiskt skulle vara det, utan bara att jag själv tycker det. Och visst bevisar jag någonting. Kanske bara för mig själv men det räcker ju också för mig. Om någon bevisar någonting annat så är det ju möjligt att jag ändrar på mina åsikter i frågan, men det har ju inte hänt än. Och visst är jag lite provocerande, men bara om man vill uppfatta det så. Att diskutera någonting är ju som att spela sänka skepp.. man raddar upp sina argument och resonemang och försöker sedan skjuta hål i motståndarens... och det enklaste sättet att få tar i någon som vill spelar är ju att vara sådär lite lagom provocerande. Och jag förlorar då ingen sömn över vad andra tycker om mig eller mina åsikter om de inte vill vara med, det står dem fritt att tycka vad de vill, precis som jag gör.

Och hur vårt inrikespolitiska och finansiella klimat ser ut är oviktigt, eftersom det inte är den faktiska kostnaden som är viktig utan det att Svenskarna i sin roll som konsumenter aldrig säger ifrån även om ett pris är helt galet. På sin höjd så kanske de tvekar lite innan de köper det. I riktigt extrema fall kanske de väljer att inte köpa det, men de skulle så aldrig få för sig att utnyttja sin makt som konsumenter och faktiskt protestera. De bara tuggar och sväljer alternativt låter bli, men de skulle aldrig få för sig att gå ut i köket och örfila till kocken även om denne förtjänar det. Sen spelar det ingen roll om det är tuggummi, PS3 eller mars-resor vi talar om.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nej, det där vill jag ha en seriös redogörelse för. tidigare artiklar sa att det går att komma åt minnet åt alla hållen, både CELL till RSX-sidans minne och tvärtom, att en PC kan använda grafikminnet för tex ett worddokument innan sin grafiska form eller whatever tror jag inte ett skvatt på.

Du har inte förstått, jag har sagt att cell INTE kan sno minne av grafikkortet, precis som att en dator inte kan sno minne av sitt grafikkort, förstår du?

http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation_3#Central_processing...

"The PS3 has 256 MiB of Rambus XDR DRAM, clocked at CPU die speed"

"The GPU will make use of 256 MiB GDDR3 VRAM clocked at 650 MHz with an effective transmission rate of 1.3 GHz AND the XDR main memory via the CPU."

http://ps3.ign.com/articles/748/748255p3.html

"The PlayStation 3's 512MB is split in half, with 256MB of GDDR3 RAM and the other 256MB in XDR. Yellow Dog can only see one of these two halves (which half, we're not sure). There's also a bit of overhead somewhere, partly to graphics, so the system actually only has access to 196MB of RAM. "

Du har isåfall läst om xbox360.

"The console features 512 MiB of GDDR3 RAM clocked at 700 megahertz with an effective transmission rate of 1.4 GHz on a 128-bit bus. The memory is shared by the CPU and the GPU via the unified memory architecture. "

Nu orkar inte jag säga sanningen längre, jag ska istället bidra till alla spekulationer om att optimeringar kommer köra över xbox360 inom ett halvår och sedan kommer cell visa sig så effektiv att folk säljer sina datorer och använder ps3 för alla sina datorbehov. Med sina oerhört effektiva 192mb ram kommer ingenting kunna stå ivägen!
Ein volk, Ein land, Ein spielmaschine!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons

Nu orkar inte jag säga sanningen längre, jag ska istället bidra till alla spekulationer om att optimeringar kommer köra över xbox360 inom ett halvår och sedan kommer cell visa sig så effektiv att folk säljer sina datorer och använder ps3 för alla sina datorbehov. Med sina oerhört effektiva 192mb ram kommer ingenting kunna stå ivägen!
Ein volk, Ein land, Ein spielmaschine!

Hahaha!! Ah, dagens ranson av ironi, på ett roligt sätt fast med en svag känsla av allvar. =D

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Haha Simons for president!

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
..Sen blueray argumentet, om man bara vill spela och inte titta på film, varför ska man då behöva punga ut det dubbla gentemot 360 för nästintill identisk prestanda.

fick min xbox 360 i veckan, och har provspelat ps3 hos en polare, och jag måste säga några saker..

Ljudnivå: ps3 viskar det inte ens om, min xbox 360 låter som en jumbojet om den står upp och är lågt ifrån tyst även om den ligger ner (cdspelarn som låter när den står upp)

Menysystem: jag hatar, hatar, verkligen hatar! xbox live reklamen som är överallt, halva menyn är samma även då man bläddrat, ps3 har skött det mycket smidigare enligt mig med huvudkategorier med undermenyer, och inte tjat om att spela över internet så de ska få mer pengar.

Laddtider: har inte provat samma spel på bägge två men ingen är direkt seg

Handkontrollerna: knapplayouten på xbox är jag mer van, men dom är riktigt tunga i jämförelse, och för att ha en trådlös som går att ladda under tiden man spelar måste man köpa tillbehör för en herrejösses massa pengar, samt ha specialkablar, enda negativa med ps3kontrollerna jag hittat är att styrspakarna är utbuktade på ovansidan så man "halkar" på dom(till motsats från xbox där tummarna stannar kvar), sen finns det bara trådlösa kontroller till ps3, men dom har inbyggt batteri, och laddningen sker genom en usb -> miniusb kabel, sånna har man t.o.m hemma ifall fler dosor än en skulle behöva laddas

Fysik: xboxen är mindre, men vad spelar det för roll? bara lägga den (eller ps3an) där vhs-spelarn stod förr i världen, så storleken är inget problem på någon av dom

Kablage: xbox har rgb eller kompositkontakt, bara att välja, sen rca för ljudet, han inte kolla på ps3ans men där fanns komposit och rca för ljudet.

Bildkvalite: olika spel, och olika gamla (ej hd) tvapparater, men visst ser det bra ut för det på bägge två (dock stödjer ps3 1080p fullt ut helt och hållet, vilket tydligen ska vara tveksamt med 360in)

Utbyggnadsmöjlighet: xbox tillåter inte ens byte av hårddisk, ps3 välkomnar en linuxinstallation.. behöver jag säga mer ?

Anslutningar: xbox har nätverkskabel (om man inte köper trådlöst som tillbehör, ca 750 kr) medans ps3 har wi-fi, blåtand och fler usb-portar (2 vs 4)

kort och gott, ps3 är inte så dyr som den verkar, allting är som sagt relativt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ändå har du inte nämnt någonting om spelen...

Det är fakta att alla spel hittills som är multiplatform är snyggare och är mjukare (i framerate och AA) än PS3s motsvarighet. Sen säger jag absolut inte att det alltid kommer vara så, nejnej. Men JUST NU är det så, och man kan inte gå på hur man TROR det kommer att vara. Sen vet vi alla att PS3an verkligen inte är en dålig produkt. Den är snygg, fungerar felfritt och ser ut att ha en grym byggkvalitet. Sen hur man gillar de olika spelen, interfacen och allt detdär är enbart subjektivt.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Ändå har du inte nämnt någonting om spelen...

nej jag anser att jag har för lite erfarenhet då jag bara spelat pgr3 till xbox (som jag tyckte var värdelöst) och fall of man till ps3 (co-op är skoj, inget snack om saken)

Visa signatur
Permalänk

Cloned om du påstår att svenskar är smarta konsumenter borde du göra lite efterforskningar faktiskt..

Permalänk

Hela den har traden ar som en provokation for fanboykrig. Lagg ner vapnena.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bollmannen
Cloned om du påstår att svenskar är smarta konsumenter borde du göra lite efterforskningar faktiskt..

Okej och de är dumma eftersom att?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Du har inte förstått, jag har sagt att cell INTE kan sno minne av grafikkortet, precis som att en dator inte kan sno minne av sitt grafikkort, förstår du?

http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation_3#Central_processing...

"The PS3 has 256 MiB of Rambus XDR DRAM, clocked at CPU die speed"

"The GPU will make use of 256 MiB GDDR3 VRAM clocked at 650 MHz with an effective transmission rate of 1.3 GHz AND the XDR main memory via the CPU."

http://ps3.ign.com/articles/748/748255p3.html

"The PlayStation 3's 512MB is split in half, with 256MB of GDDR3 RAM and the other 256MB in XDR. Yellow Dog can only see one of these two halves (which half, we're not sure). There's also a bit of overhead somewhere, partly to graphics, so the system actually only has access to 196MB of RAM. "

Du har isåfall läst om xbox360.

"The console features 512 MiB of GDDR3 RAM clocked at 700 megahertz with an effective transmission rate of 1.4 GHz on a 128-bit bus. The memory is shared by the CPU and the GPU via the unified memory architecture. "

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/af/X360bandwidthdi...

Nu orkar inte jag säga sanningen längre, jag ska istället bidra till alla spekulationer om att optimeringar kommer köra över xbox360 inom ett halvår och sedan kommer cell visa sig så effektiv att folk säljer sina datorer och använder ps3 för alla sina datorbehov. Med sina oerhört effektiva 192mb ram kommer ingenting kunna stå ivägen!
Ein volk, Ein land, Ein spielmaschine!

tack för ett långt och helt meningslöst inlägg. hur en Linuxdistrubution interagerar med hårdvaran var ju helt irrelevant i sammanhanget, den andra "källan" du postade motsäger inte heller vad jag påstår, läs om den posten och posta nått konkret istället för att försöka vara rolig utan manus, blev magplask. (trots att 2 fans i publiken jublade, varför är ingen gåta)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nej, det där vill jag ha en seriös redogörelse för. tidigare artiklar sa att det går att komma åt minnet åt alla hållen, både CELL till RSX-sidans minne och tvärtom, att en PC kan använda grafikminnet för tex ett worddokument innan sin grafiska form eller whatever tror jag inte ett skvatt på däremot, och om praktiskt möjligt är det ändå meningslöst i praktiken vilket inte gör det "samma" likförbannat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
tack för ett långt och helt meningslöst inlägg. hur en Linuxdistrubution interagerar med hårdvaran var ju helt irrelevant i sammanhanget, den andra "källan" du postade motsäger inte heller vad jag påstår, läs om den posten och posta nått konkret istället för att försöka vara rolig utan manus, blev magplask. (trots att 2 fans i publiken jublade, varför är ingen gåta)

Om du ser vad jag skrev så bevisar det att Cell
INTE, INTE, INTE, INTE, INTE
kan sno minne av grafikkortet.

"det där vill jag ha en seriös redogörelse för. tidigare artiklar sa att det går att komma åt minnet åt alla hållen"

Detta svaret står i relation till det som står inom citationstecknen.
CELL kan INTE få mer MINNE än 256mb, INTE. Förstår du varför det inte var irrelevant nu, för du skrev att det gick åt båda hållen. Men det går INTE.

MEN, MEN, MEN

RSX KAN få MER minne än sitt egna 256mb, precis som min x700 jag sitter på nu, alltså precis som en dator. Alltså

""Nej han tänker på PS3, de är inte reserverade på samma sätt som pc"

är påståendet fel, de är precis så reserverade som på en dator.

Kan inte du visa de här tidiga artiklarna som beskriver vad du säger, skulle vara intressant.

Permalänk
Medlem

oj vad off-topic det blev.
Det här borde ha tagits upp i PS3-tråden vilket jag tror det gjordes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Om du ser vad jag skrev så bevisar det att Cell
INTE, INTE, INTE, INTE, INTE
kan sno minne av grafikkortet.

nej det gör det inte, möjligt att det är så men inget du länkat eller postat hittills vare sig säger att det är så, än mindre bevisar det. dina inlägg är lika usla som din källkritik:

Citat:

There's also a bit of overhead somewhere, partly to graphics, so the system actually only has access to 196MB of RAM

viola, en direkt felaktighet redan i den lilla snutt du lyckats klippa ut. säger en del om resten, no?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint