Nya chassin från Lian Li

Permalänk
Melding Plague

Nya chassin från Lian Li

Den taiwanesiska tillverkaren Lian Li, kända främst för sina datorchassin i aluminium har lanserat ett antal nya modeller. Modellerna går underbeteckningarna PC-A12, PC-K60, PC-7AYCF (endast OEM), PC-PC-7S där PC-7S är en modifikation av orginalet PC-7.

Läs nyheten: Nya chassin från Lian Li

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vackert som vanligt

Permalänk
Medlem

inte OEM på PC-7AYCF

har väntat skitlänge på en lianli-låda med 25cm fläkt ju! :/

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Avstängd

Intressant, gillar när utbudet ökar.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

De två första var ju direkt gräsliga såvida de inte finns i enkelfärgat såklart för då är det en annan historia.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

Enda som var snygga var ju PC-A12 och PC-K60

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Blää!!! För mycket bling bling!

Permalänk

Vad händer med Lian-Li? Nej, inte snygga alls. Möjligen det första..

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

håller med.. har de sparkat den gammal designern ?

första lådan var lite stilren och bra.. alla andra var bara att slänga på högen direkt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

Älskar stilrena chassin.

Första (PC-A12) var stilrent och snyggt.
Vore bra om man kunde få den hel-svart, utan "Lian-Li" loggan, och utan den blåa skenan.

Andra (PC-7S) var ganska okej den med.
Vore bra om man kunde få den utan "Lian-Li" loggan och utan öppning/pereforering/fläkt där fram.

Tredje (PC-K60) inte så snyggt.
Fult med svart linje på frontens topp, fult på frontens kanter, fult med pereforerad sidoplåt. Fult med bultarna på sidoplåten. Vore bättre om fronten var mer symmetrisk. Hellre utan loggan.

Fjärde (PC-7AYCF) nja...
Vore trevligt om man kunde få den i svart.
Fult med bultar på sidoplåten, fult med pereforerad front, fronten vore finare med mer symmetri. Fult med stora fläktar.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Inaktiv

måste man inte ha en jävla fet sidofläkt (+ ev. topfläkt) för att en moderna speldator skall hållas kall idag..?

Permalänk
Medlem

Flintans sammanfattning stämmer ungefär med min första uppfattning om dem..

ska det vara så satans svårt att bara låta bli att lägga till onödiga former som inte fyller funktion alls?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

varför har dom monterat in ett vattenhjul på sista chassit?

Permalänk
Medlem

Haha ni är för roliga. "onödiga formerr som inte fyller funktion alls". Ja gud förbjude. Varför inte gå tillbaka till de beiga lådorna från 90-talet. De var ju funktionella. Inga onödiga vinklar så att elitist-ögonen får ont ;). Det är ju för hemskt när elit-nörden får stå ut med det hemska faktum att lådan har TVÅ, jo ni läste rätt, TVÅ olika kulörer, och så vulgära som silver och svart samtidigt! Se var hip hop'ens blingkultur förstör för oss

De så kallade "bultarna" är nitar och.. de behövs liksom för att hålla fönstret kvar. Lian-Li-loggan är nog där för att.. det är en Lian-Li. Hur trångsynt får man bli på en skala? De har en diskret snygg plakett med sitt namn på. Men nej då det bling. Kan i min vildaste fantasi inte komma på hur nåt av dessa chassis kan få stämpeln "Bling". De är ritade med vinkelhake, och har som mest två färger - silver och svart. Men urs nej ur led är tiden. Helst ska de väl vara i obehandlad sten.

Den perforerade fronten på PC-7S är för att det ska komma igenom luft. Hade den saknat det hade kylningsnördarna klagat på för dåligt luftflöde. Bara och välja.

PC-7AYCF är inget exklusivare än en modifierad version av dynggamla PC-60, och perforeringarna i fronten har väl Lian-Li haft på varenda chassie sedan 1800-talet, inget som borde komma som nån chock.

Favoriten för min del var PC-7S. Snygg och stilren. Då Lian-Li i min mening var lite väl stela innan har jag tittat mer på Silverstone än Lian-Li men nu börjar det ju arta sig.

Förlåt om nån blev stött men folk här kan vara så roliga ibland

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd

Dessutom är ju aluminium och rostfritt/silver ordentligt ute nu som alla trendkänsliga vet om

Permalänk
Medlem

Det som ser vettigast ut är PC-A12.

Såg att Gtek har lagt upp detta chassit också: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2878&session=71c11e... Ser ut som mitt PC-6277, fast med lite annorlunda front och utdragbar moderkortsplåt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Jag håller med Fred Flinta. PC-7S hade varit OK om det inte lyste om fläkten.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Haha ni är för roliga. "onödiga formerr som inte fyller funktion alls". Ja gud förbjude. Varför inte gå tillbaka till de beiga lådorna från 90-talet. De var ju funktionella. Inga onödiga vinklar så att elitist-ögonen får ont ;). Det är ju för hemskt när elit-nörden får stå ut med det hemska faktum att lådan har TVÅ, jo ni läste rätt, TVÅ olika kulörer, och så vulgära som silver och svart samtidigt! Se var hip hop'ens blingkultur förstör för oss

Nej, beiga lådor är riktigt äckligt fult. De ska vara svarta, vita, gråa, eller silver.
Vill inte ha en massa onödigt detaljer som inte fyller någon funktion. Vill bara ha en enkel, simpel, stilrena låda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
De så kallade "bultarna" är nitar och.. de behövs liksom för att hålla fönstret kvar.

Okej, jag menade nitar. Men de är fula.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Lian-Li-loggan är nog där för att.. det är en Lian-Li. Hur trångsynt får man bli på en skala? De har en diskret snygg plakett med sitt namn på. Men nej då det bling. Kan i min vildaste fantasi inte komma på hur nåt av dessa chassis kan få stämpeln "Bling". De är ritade med vinkelhake, och har som mest två färger - silver och svart. Men urs nej ur led är tiden. Helst ska de väl vara i obehandlad sten.

Loggan kan sitta på insidan av chassit där jag inte ser den, men kan kolla om jag öppnar burken för att se vem som tillverkat den. Men på utsidan vill jag gärna ha den "ren", utan loggan. Jag vet vad det är för chassi när jag köpt den, då behöver jag inte se loggan varje dag.
Obehandlad sten? Nej verkligen inte.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk

Omg >. <

Helt sjukt, vad är det som händer med Lian-Li?! Alla deras tidigare chassin har varit underbara, men dessa är ju pinsamt fula.

Det märs verkligen att vissa här har helt sämst smak. Skulle inte förvåna mig om vissa här gillar http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319849
och
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323496

Form ska följa funktion. Stilrent och enkelt är vackert.

Visa signatur

| Xeon 5650 @ 4.3GHz | EK Custom Watercooling | Asus Rampage III Extreme | 6 GB | GTX 980 | 120GB + 256GB SSD | Corsair 900D | AX-850 |

Permalänk
Medlem

Haha du kan ju seriöst inte jämföra Lian-Li-lådorna med de du länkade till. De ser ju i princip ut som de alltid sett ut, men de har en diskret blå belysning som den duktige troligen kan lista ut hur man kan stänga av.

Och vilken form är det som inte följer funktion? Kan du seriöst påstå att de inte är stilrena?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

kom igen, tycker man inte om dessa, kan man lika gärna köra med deras "normala" varianter.
Det är ju samma sak fast mer uppiffade..

betyder inte att Lian li kommer kasta sig på plast och ljus och fula lådor..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Nej, beiga lådor är riktigt äckligt fult. De ska vara svarta, vita, gråa, eller silver.
Vill inte ha en massa onödigt detaljer som inte fyller någon funktion. Vill bara ha en enkel, simpel, stilrena låda.

Okej, jag menade nitar. Men de är fula.

Loggan kan sitta på insidan av chassit där jag inte ser den, men kan kolla om jag öppnar burken för att se vem som tillverkat den. Men på utsidan vill jag gärna ha den "ren", utan loggan. Jag vet vad det är för chassi när jag köpt den, då behöver jag inte se loggan varje dag.
Obehandlad sten? Nej verkligen inte.

Köper du mjölk som inte är märkt av producenten också? Eller köper du en bil som saknar tillverkarens namn på bagageluckan, samt emblemet i fronten? Nej, jag tycker att tillverkaren har all rätt att sätta sin logga på chassit utan att någon ska klaga på den. Var dessutom glad över att Lian Li har en väldigt snygg logga.

Får jag fråga vad du har för chassi i dagsläget, du som har så tydliga krav på design och funktion?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

Äntligen ett chassi som är vart att byta till från CM stacker

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheShaman™
Blää!!! För mycket bling bling!

agree

vad har hänt med dom vackra lianli-lådorna man suktade efter, no more?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
agree

vad har hänt med dom vackra lianli-lådorna man suktade efter, no more?

Finns nog kvar.. dock är det kanske inte jätte många NYA chassin som slår klassikerna..