Permalänk
Medlem

Xbox 360 live

Tjena, tjena.

Nu vet jag ärligt talat om jag har hittat rätt. Men man lever väl på hoppet!

Jag har ganska nyligen fixat ett xbox 360 och börjar bli nyfiken på live. Men givetvis ska det krångla, något annat förväntade jag mig inte.

Det är så att jag när jag testar uppkopplingen så glider den lätt förbi IP adress och DSN - men den stannar på MTU. Jag har läst runt en del på internet och uppfattat det som att andra lider av samma problem, men jag har ändå inte funnit någon lösning.

Jag kollade upp mina MTU inställningar och de var satta på 1500 (Xbox live kräver 1364). Så ärligt talat är jag helt vilsen i detta. Vad kan vara felet?

Är det någon snäll själ som kan hjälpa mig med detta? Alla tips och kommerntarer är uppskattade!

MVH/
Babi

Permalänk
Medlem

hehe live har varit nere i kväll. dom har uppdaterat eller något. vänta tills i morgo så skall du se att det nog funkar

Permalänk
Medlem

åh herregud... vilket j**** s***! haha, här har man suttit i flera timmar och försökt meckat, jisses.

ajaa, tackar. får hoppas att det funkar imorgon!

Mvh/
Babi

Permalänk
Medlem

ödets ironi

Permalänk
Medlem

hehe, jo precis

tvärr måste jag väcka lite liv i denna tråd igen. För nu har jag stött på fler problem. Internetuppslutning funkar bra nu, men när jag ska registrera mig med en sk Redeem Code så får jag felmeddelande: status code 80153004 -try again later.

Ärligt talat är jag sjukt trött på att vänta. Är det någon som vet vad detta felmeddelande är för något?

Mvh/
Babi

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är live nere ända tills kl 14 idag?

En erfarenhet med Live och inställningar är att man ska helst försöka ha så mycket på "Auto" som möjligt. JAg har själv tröttnat på att försöka skriva in ip-adresser och öppna portar och allt möjligt sånt. Och nu funkar det helt utmärkt om man bara låter allt vara :).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||