XFX lanserar moderkort

Permalänk
Melding Plague

XFX lanserar moderkort

XFX som nog är mest kända för sina fabriksöverklockade grafikort har i dagarna lanserat två moderkort. Moderkorten bygger på Nvidias kretsuppsättning 600i och följer refernsdesignen till punkt och pricka.

Läs nyheten: XFX lanserar moderkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men. Så jävla onödigt! GÖR NÅNTING BRA MED DEM ISTÄLLET!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Men. Så jävla onödigt! GÖR NÅNTING BRA MED DEM ISTÄLLET!

word :<

Permalänk
Medlem

Skönt med ytterligare en "Certified Board Partner" under tiden som referenskorten med 680i har problem, heck även icke referenskort har problem, Striker Extreme någon?

EVGA take two.....

Permalänk
Medlem

Kul att få ytterligare ett företag på moderkortsmarknaden. Ser fram emot XFXs moderkort.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
word :<

+1

Visa signatur

QX6700ES 4,2ghz Evga 680i 2*1GB ocz titanium alpha pc8000 4.4.4.10 XFX8800GTX SLI Zeus 850W Lian li pc75B Vappochill LS

Permalänk
Medlem

kul att så många är emot konkurans

Permalänk
Medlem

Har inte gillat XFX från första början och gillar dom inte bättre för att dom börjar göra moderkort. Är de ändå bara referensdesign så skulle jag hellre vilja ha ett äkta (Nvidia) Moderkort.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Synd att det saknas sån fantasi och innovation bland moderkorttillverkarna (eVGA take 2 som sagt). Fast de största (Asus, Gigabyte mfl.) faktiskt är de som introducerar nya och intressanta funtioner först. Det brukar vara så att de är de mindre och mer udda tillverkarna som gör det tycker.

Btw SGH.biz har moderkort från XFX listade.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Vad finns det att inte gilla?

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga mobbo!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
kul att så många är emot konkurans

Vi kanske får se ett volvo moderkort sen, bara att ta referensdesignen och sätta en klisterlapp på. Kan bli trevliga valmöjligheter där man kan få röd, gul, grön osv. klisterlapp på samma kort

Finns redan ett par "tillverkare" med likadana kort. Får förmoda att foxconn tillverkar alla dem i vilket fall som helst.

Men visst så länge inte de företag som brukar ha egen design beslutar sig att köra på referensdesignen så påverkar det inte så mycket.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

De har ju kommit på att det går att göra bra pengar på moderkort

Äckligt svindyra jämfört med förr...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

Båda moderkorten bygger som sagt på refernsdesignen från Nvidia vilket innebär att det sitter fläktar på både nord- och sydbryggan.

Usch då. Skulle aldrig köpa moderkort med fläkt, speciellt inte med fläkt på både nord och sydbryggan.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Nu får vi dyra moderkort (pga namnet) med många störande fläktar (pga refernsdesingen) det låter väll bra *sarkastisk*?

Edit/ Och till råga på allt så har dessa mej veterligen aldrig gjort ett moderkort tidigare så har vi riktig otur så blir det dåliga bios också men det är ingenting konkret dom kanske har köpt upp sej på någon skicklig från dfi...
Men personligen hade jag nog valt ett annat märke (läs dfi, har haft 2 moderkort från dem och det har vartit det bästa moderkort jag någonsin har haft (har tidigare haft, msi, asus, abit och diverse noname märken)). /Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Vi kanske får se ett volvo moderkort sen, bara att ta referensdesignen och sätta en klisterlapp på. Kan bli trevliga valmöjligheter där man kan få röd, gul, grön osv. klisterlapp på samma kort

Finns redan ett par "tillverkare" med likadana kort. Får förmoda att foxconn tillverkar alla dem i vilket fall som helst.

Men visst så länge inte de företag som brukar ha egen design beslutar sig att köra på referensdesignen så påverkar det inte så mycket.

Skulle det vara 200kr billigare skulle jag inte ha något emot att köpa ett Volvo-moderkort.

Permalänk
Medlem

Samma skit i ny förpackning. XFX har inte ens bemödat sig med att ersätta nvidialoggorna med XFX-logor på moderkorten.

nVidia borde lösa problemen med 680i istället för att övertala fler grafikkortsfabrikat att börja kränga deras moderkort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Allvarligt?
Fasen de där var inte direkt små fläktar heller haha, nordbnryggans e ju fasen nästan lika stor som en boxed kylare haha.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Allvarligt?
Fasen de där var inte direkt små fläktar heller haha, nordbnryggans e ju fasen nästan lika stor som en boxed kylare haha.

Blir lägre ljudnivå då, slipper pipiga 40mm.

Kan det vara så att om fler tillverkare följde referensdesignen skulle många av problemen inte existera? Jag jublar då jag har nyss köpt ett begagnat XFX-grafikkort.

Permalänk
Medlem

XFX's hemsida visar i alla fall kort utan egna emblem.
680i LT
680i
Hoppas att länkarna fungerar.

De stora fläktarna visar vilka enorma värmeproblem nvidia har.
60W mer i idle än i965/i975 Effektmätning Anandtech

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Blir lägre ljudnivå då, slipper pipiga 40mm.

Kan det vara så att om fler tillverkare följde referensdesignen skulle många av problemen inte existera? Jag jublar då jag har nyss köpt ett begagnat XFX-grafikkort.

det spelar ju ingen större roll om du har ett xfx moderkort och ett xfx graffe. Då det är samma kort som referenskortet ändå. Det lär ju inte bli en prestandabonus för att du kör samma klisterlappar på korten:P

eller har jag fel?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mera design-mobos. Typ HELT svarta rakt igenom eller nått udda i den stilen.

Permalänk
Medlem

Nog för att det går att klanka på referens design och sina egna erfarenheter om XFX, denna nyhet är possitivt i längden. Om de nu fortsätter med mobos med kommande Nvidia kretsar är de ju, ovsett fabriken korten görs i, en aktör till på marknaden som kanske trissar priserna neråt. Det gynnar alltid konsumenten.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
det spelar ju ingen större roll om du har ett xfx moderkort och ett xfx graffe. Då det är samma kort som referenskortet ändå. Det lär ju inte bli en prestandabonus för att du kör samma klisterlappar på korten:P

eller har jag fel?

Jag har inte snackat om några prestandabonusar, det var bara ett trevligt sammanträffande. Det är trevligare om företag gör bra satsningar och finns kvar än att de försvinner. Hur kul är det att ha hårdvara av ett fabrikat som gått i kk eller köpts upp?