Yahoo mail och obegränsat utrymme

Permalänk
Melding Plague

Yahoo mail och obegränsat utrymme

Reuters rapporterar att John Kremer, vice ordförande på Yahoo mail tillkännagivit att man kommer att börja erbjuda sina kunder obegränsat utrymme från och med i maj.

Läs nyheten: Yahoo mail och obegränsat utrymme

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Who cares..

Gmail, all the way..

Permalänk
Medlem

Gmail <3

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Who cares..

Gmail, all the way..

Du(?) och alla andra brydde sig som fan att man kunde ha 1GB på gmail när det kom. Sedan att ingen av Gmail användarna behövde 1GB var skit samma.

Jag förstår inte meningen med obegränsat utrymme på sin E-post. Någon som man förklara?

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

jag använder det som lagrings media med firefox, finns ett bra tillägg så man kan använda den som en ftp typ.. så jag använder mig av 80% av min gmail

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Yepp, varför skulle man vilja ha något annat än Gmail? Min flickvän kör envetet Windows Live Mail och ack så ofta det blir skrik och gorm när mail mystiskt försvinner. Eller när sidan helt enkelt inte renderas ordentligt (en gång av fem, no joke). Eller när inloggningen tar 5 minuter. Eller att man måste klicka oerhört (2) många gånger innan man ser sin inbox. Spamfiltret är inget att hurra för heller. Sist men inte minst är det nedklottrat med reklam och massa extratjänster jag inte begriper, tacka vet jag Gmails spartanska stil.

Yahoo Mail använder jag inte av samma anledning som jag inte pallar Yahoo Messenger: Designen verkar vara skapad av en samling talangfulla sjätteklassare.

Edit: On topic: Vad är gränsen per attachment? Brukar väl vara 10 MB och sålänge den är det spelar det väl inte så stor roll för 99% av användarna? Snarare ett argument för att alla mailtjänster borde ha obegränsat med lagringsutrymme än att detta inte är annat än ett PR-trick utan värdesubstans från Yahoo, men ändå.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Jag förstår inte meningen med obegränsat utrymme på sin E-post. Någon som man förklara?

Jag brukar använda utrymmet för att lagra sånt som jag inte får plats med på datorn, har en jävla massa konton på Gmail och nu så signade jag upp mig på Yahoo också

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Hedersmedlem

Då slipper jag städa slask-mailen i fortsättningen då

iofs räckte 1gb rätt bra också

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag kör med Gmail FS, så utrymmet behövs definitivt. Gmail är utan tvekan den bästa mail-tjänsten jag har träffat på. Pekar många andra mail-konton dit också. Sen gör man bara ett filter som sätter labels på inkommande post, så har man bra ordning på grejerna också utan att man behöver lägga det i olika mappar. Såg dessutom att någon lyckades boota Linux från sin Gmail.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

jag har fakttisk min gammla gmail som backup för mina bilder, men måste rekomendera Diino, 2gb gratis, www.diino.se allatså det är ingen mail. det är bara lagring!

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Mer än Gmail, visst... trevligt. Men så länge deras mail är smockfylld med reklam så NEJ TACK! Gmail FTW! \../

Preacher man: kör samma visa här. Funkar hur grymt som helst.

Permalänk
Medlem

Jag kör gmail. Jag byte från home.se till gmail och det blev ett STORT lyft. Men jag byte dock inte för att lagra en massa mail utan för att slippa all reklam post + allt skit som kan finnas på sidan.
Just nu använder jag bara 1% av gmail och för lagring har jag antingen något usb minne eller min server som står på 10mbit som agerar NAS, ftp osv.

Permalänk
Medlem

Lite ot kanske.
Nån som kör yahoo-mail via pop3?
Gått utmärkt, fram tills för nån dag sedan, men nu vill det inte...

Permalänk
Medlem

stödjer yahoo imap?

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Avstängd

ja har hotmail o har 1gig men man använder ju ändå inte mer än 4-5Mb tycker jag.

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande med Hotmail jag och jag är hur nöjd som helst, ser dessutom inga problem med hotmail i dagens läge. Antingen är det folk som är okunniga eller har extremt höga krav på något som jag inte vet ens om. Om det nu är folk som fortfarande gormar o har sig över saker o ting.

Använder cirka 2% av utrymmet också visst kan jag fylla kontot med bilder o allt skit men allvarligt, den är inte gjord/Tänkt för det och jag ser ingen orsak att göra det heller.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Yahooprogrammen och sidorna är jävla bajsbloat till skämtmjukvara. Allt med Yahoo är fult. Och deras äckliga övertydliga reklam samt fisdåliga krav på att man ska registrera sig så fort man orienterar sig på deras sida. URK!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Comhem mail på datorn, Unlimited och snabbt all the way.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

"obegränsat utrymme", yeah right. Inget är obegränsat.

Gmail äger, tråkigt med data retention dock.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Ifall det är obegränsat blir det ju en rätt schysst backup. 500GB någon?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

sedan betyder det nog INTE att det är gratis, man måste väl ha ett betalt abo?
eller menar de även gratis tjänsten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Min flickvän kör envetet Windows Live Mail och ack så ofta det blir skrik och gorm när mail mystiskt försvinner. Eller när sidan helt enkelt inte renderas ordentligt (en gång av fem, no joke). Eller när inloggningen tar 5 minuter. Eller att man måste klicka oerhört (2) många gånger innan man ser sin inbox. Spamfiltret är inget att hurra för heller.

Windows Live Mail är väl i beta stadiet? Så där får man ju räkna med lite problem så länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Kör fortfarande med Hotmail jag och jag är hur nöjd som helst, ser dessutom inga problem med hotmail i dagens läge. Antingen är det folk som är okunniga eller har extremt höga krav på något som jag inte vet ens om. ...

Jag har slutat med hotmail, kör gmail istället.
Jag brukade lagra lite "bra att ha filer" på hotmail, men allt för ofta så gick det inte att komma åt filerna, och en del blev permanent oåtkombara, t.o.m rena textsträngar!
*Tack och adjö hotmail*

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Jag kör med Gmail FS, så utrymmet behövs definitivt. Gmail är utan tvekan den bästa mail-tjänsten jag har träffat på. Pekar många andra mail-konton dit också. Sen gör man bara ett filter som sätter labels på inkommande post, så har man bra ordning på grejerna också utan att man behöver lägga det i olika mappar. Såg dessutom att någon lyckades boota Linux från sin Gmail.

Använder gmail på samma sätt, hur smidigt som helst. Har samlat alla mina mailadresser på ett ställe, snyggt filtrerat. Skönt även att de kom med Pop3-download så den kan plocka mailen som kommer till min gamla comhem-adress också.

Permalänk
Medlem

Säljer man sin själ när man använder gmail, eller äger man fortfarande sig själv efter att man accepterat avtalet?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!