Permalänk
Medlem

Låter era PS3:or

Ni som har ps3 låter era när nu inte gör nånting i dashboarden? Min fläkt varvar upp efter typ 15minuter 2 steg. Luften som kommer ut är riktigt varm man skulle kunna tro att den är på 100% cpu hela tiden.

Ni som har tysta maskiner hur är den när ni kör folding?

Permalänk
Medlem

Tyst som en mus, trodde först den var ifrån när jag inte fick bild, men visade sig vara fel källa Den är i alla fall grymt tyst

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Min låter ingenting, eller visst låter den när man sätter örat vid TV-bänken, men jag hör det knappt alls när jag sitter i soffan några meter bort.

Under folding låter den inte heller något. Vad fan, jag börjar snart tro att jag är döv eller nåt när alla påstår att deras maskiner låter.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Dream, om fläkten går upp till maxvarv och inte går ner ska du gå och byta den.

Permalänk
Medlem

Min ps3 är knäpptyst direkt vid uppstart, efter någon minut smyger den upp ett läge och man kan urskilja ett svagt sus på någon meter. Detta läge har jag inga problem med, däremot höjer den ytterligare ett läge direkt man bara slår på en dvd film och vägrar sänka varvtalet efter man avslutat. Även efter man spelat vägrar den varva ner, lät den stå i 15min och inget hände. Startade om och den var i läge 1 i någon minut för att smyga upp till läge 2.

Kan förövrigt nämna att vid läge3 så låter den mindre än min xbox360 idle i dashboard.

Visa signatur

Moderkort: Asrock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core I7 3770K, Noctua NH-D14 | RAM: 4x 4GB Corsair Vengeance Low Profile | GPU: Asus GTX 680 DC2T | HD: Samsung SSD 830 128GB | CHASSI: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arto
Min ps3 är knäpptyst direkt vid uppstart, efter någon minut smyger den upp ett läge och man kan urskilja ett svagt sus på någon meter. Detta läge har jag inga problem med, däremot höjer den ytterligare ett läge direkt man bara slår på en dvd film och vägrar sänka varvtalet efter man avslutat. Även efter man spelat vägrar den varva ner, lät den stå i 15min och inget hände. Startade om och den var i läge 1 i någon minut för att smyga upp till läge 2.

Kan förövrigt nämna att vid läge3 så låter den mindre än min xbox360 idle i dashboard.

min är precis samma.. min ps3 låter mer än min 360 tycker jag

Permalänk
Medlem

Re: Låter era PS3:or

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Ni som har ps3 låter era när nu inte gör nånting i dashboarden? Min fläkt varvar upp efter typ 15minuter 2 steg. Luften som kommer ut är riktigt varm man skulle kunna tro att den är på 100% cpu hela tiden.

Ni som har tysta maskiner hur är den när ni kör folding?

Ren spontan tanke är att om luften faktiskt är varm så borde det vara sunt att fläkten är igång...

Man har väl 1 års fabriksgaranti? Så om jag om några månader får nog av fläkten så borde jag kunna byta ut min PS3a då..

Permalänk
Avstängd

Som sagt, gå och byt den om fläkten inte går ner.
Lite onödigt att ha en ps3 som väsnas som en 360 när man kan få en som är knäpptyst.
Så gå och byt bums!

Retox ja det ska inte vara några problem tycker man att byta den senare.
Varför man nu vill stå ut med ett ljud man inte behöver men

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Som sagt, gå och byt den om fläkten inte går ner.
Lite onödigt att ha en ps3 som väsnas som en 360 när man kan få en som är knäpptyst.
Så gå och byt bums!

Retox ja det ska inte vara några problem tycker man att byta den senare.
Varför man nu vill stå ut med ett ljud man inte behöver men

Beställde över nätet så jag befarar att det kan dröja veckor tills jag får tillbaka en, som kanske även den låter. Så om man väntar nån månad kanske man får en ny revision, kanske även kan byta ut i vilken butik som helst Jag skulle helst se att dem skicka ut en till PS3a till mig så att jag kan byta ut hårddiskarna mellan dem.

Permalänk
Medlem

Hur ser man vilket fläktläge den är på?

Är det fel på den om den går upp ett läge om man kollar på film?

Permalänk
Avstängd

Nej.
Felet är att den går upp till sista läget på fläktarna och sen går den inte ner igen föräns man stänger av den, och sen upprepar den samma sak, går upp till maxläge och stannar där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Nej.
Felet är att den går upp till sista läget på fläktarna och sen går den inte ner igen föräns man stänger av den, och sen upprepar den samma sak, går upp till maxläge och stannar där.

Egentligen borde väl detta vara ett firmware problem? Har vi tur så är det bara något i EU maskinerna som skiljer sig mot de andra som är inkompitabelt med firmwaren

Permalänk
Medlem

Re: Re: Låter era PS3:or

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Ren spontan tanke är att om luften faktiskt är varm så borde det vara sunt att fläkten är igång...

men om den är sval nog för att det beräknades att fläkten ska gå i lägre varv så kommer man ju inte veta det eftersom den ökade fläktaktiviteten gör luften svalare, kort sagt en "normal PS3" kanske ska flåsa ut ännu varmare luft.

hursomhelst, här är mina åsikter:

http://ultra.anima.web.surftown.se/swc/spelmaskinljud/

denna är särskilt intressant då den jämför med en gammel-PS2, som sen tystnar och bara PS3 är kvar och för liv: http://ultra.anima.web.surftown.se/swc/spelmaskinljud/korsang...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag provade att bara starta upp mitt PS3 och lät den stå och idla, först var den helt knäpptyst och efter en kvart gick fläkten upp ett steg till hörbar nivå. Efter tio minuter låg den fortfarande kvar på denna ganska tysta hastighet och jag provade att starta en DVD-film, fläkten har fortfarande inte gått upp i varv.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Min beter sig precis som andreas maskin ovan. Och med 360'n som referenspunkt så är den helt ljudlös. Jag har dessutom suttit och spelat FF12 länge (4-5 timmar) utan att fläkten gått upp mer i varv.

Däremot hade jag konsolen stående i solen ett tag och fick då känna av "steg 3" i fläktskalan. Ett tämligen irriterande fläktsurr. Men jag flyttade ps3:an ut ur solgassan, och så var det problemet löst.