Nvidia Geforce 8600 överklockningskort?

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce 8600 överklockningskort?

Trots att Nvidia inte har lanserat mittensegmentkortet Geforce 8600 har vissa recensionsexemplar skickats ut till media världen över. Det har idag publicerats överklockningsresultat med ett modifierat Geforce 8600 GTS-grafikkort vilket visar att det är ett mycket bra överklockarkort.

Läs nyheten: Nvidia Geforce 8600 överklockningskort?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

väldigt nice!

Permalänk
Medlem

Vad får 8800gts,8800gts, 1950xtx osv i 3dmark med liknande config?

Permalänk
Avstängd

Hehe nvidia gör minsann allt för att kunna matcha R600 ryktet:-))
Och bra är det:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Vad får 8800gts,8800gts, 1950xtx osv i 3dmark med liknande config?

Får runt 14500 med min setup, grafikkortet något överklockat.

Permalänk
Medlem

Kanske nåt till den nya datorn som ska köpas i sommar:D

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Får se om man orkar vänta på det kortet. Hoppas priserna hålls under 200 € bara..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Fan vad härligt, 1ghz gpu. Hade ati haft den frekvensen så hade gpun brunnit upp. Men och andra sidan föredrar jag hellre 300Mhz och snabbare gpu än 700Mhz och slöare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Undrar om det är skoj att köra två sådana extremt överklockade rackare i SLI

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Mitt nästa kanske....:)

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Jag undrar kommer 8600 kortet bli kraftigare än 8800GTS/GTX eller kommer det bli ett något billigare och något mindre kraftfullare
för dom som inte vill spendera 3-6000;- på ett grafikkort?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Undrar om det är skoj att köra två sådana extremt överklockade rackare i SLI

förra nyheten om dessa kort hade jag en diskussion med någon tjurig unge som tjatade om att dessa kort aldrig kommer säljas och att dessa kort var värdelösa, men min idé var just det att köpa ett kort nu och ett till senare och köra sli.

Ifall du läser detta tror jag fortfarande på min idé..

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

När beräknar de å släppa 8600?

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
När beräknar de å släppa 8600?

Det går rykten om 17 april, men troligen kommer det nog minst dröja till maj innan korten kommer till Sverige. Det kan även bli förseningar vilket inte är helt ovanligt i grafikkortsbranschen.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Det går rykten om 17 april, men troligen kommer det nog minst dröja till maj innan korten kommer till Sverige. Det kan även bli förseningar vilket inte är helt ovanligt i grafikkortsbranschen.

Hehe, i Ati branchen

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Hehe, i Ati branchen

Du känns väldigt fanboy!

Och yeah, ganska fin klock på luft.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

undrar hur 2st presterar i sli ser framemot det med spänning:)

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Okej nu ska vi lugna ner oss det där är maximalt klockade 8600 kort att alla klockar och når den prestandan är ALDRIG ett garanti.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Hoppas det kommer ett passivt kylt kort i GeForce 8-serien...

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Okej nu ska vi lugna ner oss det där är maximalt klockade 8600 kort att alla klockar och når den prestandan är ALDRIG ett garanti.

Iofs. sant, men ändå rätt imponerande score i '05 för att vara ett mellanklasskort.

Men 'standardkylning'? Vad har redaktörerna rökt för något? Jag vill också ha!

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Hur nice som helst klockat. Dessa lär bli populära som katten när DX10 tåget rullar vidare. ATI Bör få tummen ur med både highend kortet och budget om de ska ha en chans. Visst high-end är kul men det säljs inte i samma volym.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Okej nu ska vi lugna ner oss det där är maximalt klockade 8600 kort att alla klockar och når den prestandan är ALDRIG ett garanti.

Tror nog det går och komma högre med bättre kylning. De körde ju med stockkylningen.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Du känns väldigt fanboy!

För att jag skrev fakta? Om jag skriver att en Diablo går snabbare än F40 så är jag väl inget Diablo fan? Det är ju fakta.

Ati har vart sena och riktigt sena dom senaste generationerna. Men angående fanboy eller ej så är det värt att nämna tydligen att det inte var länge sedan jag satt med ett X1900XT 512.

Ati ligger man 6 månader efter Nvidia och Nvidia kan jag inte tänka mig är speciellt oroliga för R600, för att Nvidia dels hade bra mycket högre marknadsvärde än Ati innan Amd köpte upp Ati samt att Nvidia har plockat på sig många kunder som Ati har förlorat. Många av dom kunderna kanske säljer sitt GTS/GTX och köper ett R600 beror så klart på hur pass bra R600 blir. Det spelar ju visserligen ingen roll då Nvidia ökar sitt marknadsvärde och många har köpt deras kort medans DAAMIT tjänat zero på Gkortsmarknaden.

Fanboy är jag absolut inte, fast jag tycker om Nvidias drivrutiner betydligt mer än Atis, Ubuntu någon? Strömförbrukningen är bättre, korten är svalare. Men vilket märke som är bäst beror på vad man prioriterar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Att uppgradera från ett kort som överklockat ger nästan 12k till ett som överklockat ger 15k känns lite fel. Om jag ska sats på nytt gkort blir det nog ett bättre.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Hoppas det kommer ett passivt kylt kort i GeForce 8-serien...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Undrar om det är skoj att köra två sådana extremt överklockade rackare i SLI

Amen. SLI silent vore sannerligen guld.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

men ett standard 8600 kort slår den ett 8800GTS 640/gtx i standard klock?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
men ett standard 8600 kort slår den ett 8800GTS 640/gtx i standard klock?

Om kortet får ca 7000 poäng i 3dmark06 så får den inte bättre score varken mot 8800GTS 640M eller 8800GTX.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

8900GTS lär dock vara något vassare än dagens 8800 kort

eller har ja fel?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Det här låter tämligen intressant!
Undrar vad man kan skrämma upp kortet i med ett heltäckande vattenblock. 8)

Permalänk
Medlem

Okej "standardkylning" var väl lite att ta i?
Detta ser dock väldigt intressant ut, kanske blir ett sånt i sommar!

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]